Pajūrio šilumininkai piktybiniams skolininkams pradėjo atjungti karštą vandenį, o keturženkles skolų ribas peržengusiems namams ir verslo įmonėms netgi ketinama visiškai nutraukti šilumos tiekimą.

Skolininkai didina kainą visiems

Praėjusio mėnesio duomenimis, centralizuoto šildymo paslaugas teikiančiai bendrovei „Klaipėdos energija“ buvo įsiskolinę 8543 Klaipėdos ir Gargždų miestų šilumos vartotojai. Bendra nesumokėta skola siekia 4,93 mln. eurų.

„Tai didžiulė suma, kuri tampa našta ne tik įmonei, bet ir mūsų sąžiningiems klientams.

Tam, kad vykdytume veiklą, turime pasitelkti finansinę pagalbą iš bankų, kas neišvengiamai turi įtakos mūsų kainodarai“, - sakė bendrovės Finansų direktorius Kęstutis Jonkus.

Pasak šilumininkų, galima išskirti du skolininkų tipus: sezoninius ir piktybinius.

Vieni sukaupia skolas per šildymo sezoną ir vasarą jas bando išmokėti. Šiems griežtos sankcijos nėra taikomos.

Tačiau yra skolininkų, kurie už paslaugas nemoka metų metus ir skolų sumos skaičiuojamos tūkstančiais.

Atjungimas - kraštutinė priemonė

Šį pavasarį AB „Klaipėdos energija“ savo piktybiniams skolininkams išsiuntė įspėjimus apie karšto vandens tiekimo sustabdymą.

„Iki šiol skolininkams paslaugų atjungimą taikydavo elektros energijos, dujų, vandens tiekėjai. O dabar ir mums, šilumos tiekėjams, leista pasinaudoti šia teise“, - aiškino bendrovės Finansų direktorius.

Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės numato, kad vartotojui, neapmokėjusiam sąskaitos už šilumą ir karštą vandenį daugiau kaip 90 kalendorinių dienų, šilumos tiekėjas turi teisę laikinai sustabdyti arba apriboti karšto vandens tiekimą.

„Ši kraštutinė poveikio priemonė skolininkams padarė reikiamą įspūdį. Daugelis gavę laiškus, net nelaukdami atjungimo, suskubo sumokėti už paslaugas.

Buvo ir tokių, kurie nemokėję kelerius metus iškart padengė kelių tūkstančių eurų įsiskolinimą„, - pasakojo K. Jonkus.

Nuo kovo mėnesio Klaipėdos ir Gargždų gyventojams jau išsiųsti 579 pranešimai-įspėjimai.

Trumpalaikiams skolininkams - lankstesnė tvarka

AB „Klaipėdos energija“ visuomet siūlo klientams bendrauti ir pranešti apie savo finansinius sunkumus. Jeigu klientas už šilumą įsiskolino bent už mėnesį, jam siunčiama priminimo pažyma.

Gavus ją pakanka per 18 dienų paskambinti, atvykti į bendrovės Skolų valdymo padalinį savo mieste arba tiesiog sumokėti pradelstą sumą.

O jei klientas negali skolos likviduoti iškart, tada reikia susisiekti su skolų valdymo grupės specialistais ir sudaryti skolos mokėjimo grafiką.

Kai klientas laikosi grafiko, jam jokios sankcijos netaikomos. Tačiau jei mokėjimo grafikas pažeidžiamas, klientui gali būti atjungtas karštas vanduo ir pradedamas skolos išieškojimas teismine tvarka.

Ši priemonė taip pat taikoma ir juridiniams asmenims. Neapmokėtos skolos atveju jiems atjungiamas ne vien karštas vanduo - įsiskolinusioms verslo įmonėms nutraukiamas šildymas.

„Jei skola nedidelė ir artimiausiu laiku įsiskolinęs šilumos vartotojas ruošiasi ją apmokėti, nebūtina atvykti į mūsų bendrovės klientų aptarnavimo centrus.

Užtenka paskambinti telefonu Klaipėdoje (8 46) 39 26 66, arba Gargžduose (8 46) 47 06 31 ir informuoti apie skolos grąžinimą„, - kvietė bendrauti Daiva Drungilienė, Skolų valdymo grupės vadovė.