Bendrovė „Klaipėdos nafta“ pranešė, kad SGD terminale jau atliekama 50-oji krovos operacija.

Jau ne kartą Klaipėdos uoste lankęsis dujovežis „Arctic Voyager“ pristatė 140 tūkst. kub. m SGD iš skystinimo gamyklos Norvegijoje.

Iš viso nuo 2014 m. spalio, kai Klaipėdos SGD laivas-saugykla „Independence“ pradėjo veiklą, terminalas priėmė 42 importuojamus SGD krovinius - t. y. 5,4 mln. kub. m SGD, praneša bendrovė.

Vidutinis vieno krovinio dydis siekė 139 tūkst. kub. m SGD, o didžiausias krovinį į Klaipėdos terminalą atplukdęs dujovežis buvo „Valencia Knutsen“, kurio talpa - 173 tūkst. kub. m.

Dujos Lietuvai buvo tiekiamos iš 4 valstybių: Norvegijos, JAV, Trinidado ir Tobago bei Nigerijos.

Tadas Matulionis, bendrovės SGD verslo direktorius, skaičiuoja, kad nuo 2016 m. Klaipėdos terminalo panaudojimas yra vienas didžiausių tarp visų Europos SGD terminalų, jis tiekia apie pusę visų Lietuvoje suvartojamų gamtinių dujų.

„SGD terminalo paslaugų paklausa išlieka aukšta, atskirais mėnesiais terminalas dirbo didesniu nei 90 proc. pajėgumu. Vartotojams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje jau išdujinta per 3 mlrd. kub. m gamtinių dujų“, - bendrovės pranešime teigia T. Matulionis.

Terminalo panaudojimą, anot pranešimo, didina ir SGD perkrova į mažos apimties dujovežius. Pirmoji tokio pobūdžio (iš laivo-saugyklos į mažos apimties SGD dujovežį) perkrovos operacija atlikta 2017 m. pradžioje, kai terminale priimtas ir užpildytas pirmasis mažos apimties SGD transportavimo dujovežis „Coral Energy“.

Nuo 2017 m. pradžios terminalas jau perkrovė 8 SGD krovinius reeksportui į Švedijos, Suomijos ir Norvegijos mažos apimties SGD importo terminalus. Lietuva tapo 12-toji šalis pasaulyje, iš kurios vyksta SGD reeksportas.