Sausio 2 d. priimtas ir pildomas pirmasis mažos apimties SGD transportavimo dujovežis „Coral Energy“. Ši operacija unikali tuo, kad tai pirmoji praktiškai įgyvendinama nuolatinė perkrovos paslauga iš FSRU tipo terminalo, skirta mažos apimties SGD paslaugų rinkai.

Priimti „Coral Energy“ buvo atsakingai ruošiamasi. KN atliko mažos apimties SGD dujovežių perkrovos, techninių galimybių ir rizikų vertinimo studiją, kuri apibrėžia 1.000-30.000 kub. m talpos mažos apimties SGD dujovežių priėmimo terminale ir krovos sąlygas.

Laivo-saugyklos „Independence“ operatorius „Hoegh LNG“ savo ruožtu atliko dujovežio „Coral Energy“ suderinamumo su terminalu studiją.

2013 m. eksploatuoti pradėtas beveik 155 m ilgio ir 15,6 tūkst. kub. m talpos „Coral Energy“ yra pirmasis mažos apimties SGD dujovežis, užpildytas Klaipėdoje. Į jį perkrauta apie 15 tūkst. kub. m SGD.

„Tai reikšmingas įvykis ne tik Klaipėdos uoste, bet ir SGD industrijoje, kadangi Klaipėdoje pirmą kartą praktiškai įgyvendinama nuolatinė perkrovos paslauga iš FSRU tipo terminalo, skirta mažos apimties SGD paslaugų rinkai ir pirmą kartą FSRU terminalas dirba ne tik kelių vartotojų (multi-user), bet ir kelių paslaugų (multi-service) režimu“, – akcentuoja Tadas Matulionis, KN SGD terminalo departamento direktorius.

KN pastatyta ir toliau plėtojama SGD infrastruktūra tampa akceleratoriumi rastis SGD logistikos grandinei Baltijos jūros regione ir yra svarbu, kad infrastruktūros objektai būtų optimaliai išnaudojami, todėl tiek pagrindinė SGD terminalo funkcija tiekti gamtines dujas, tiek ir papildoma komercinė SGD perkrovos veikla įgalina terminalą dirbti efektyviai ir mažina jo išlaikymo sąnaudas Lietuvos dujų vartotojams per saugumo dedamąją.

Pasak T. Matulionio, Klaipėdos uostas yra itin patrauklus SGD transportavimo veiklai vykdyti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia neužšąlantis Klaipėdos uostas neriboja laivybos ištisus metus. Antra, SGD transportavimo laikas į mažuosius SGD terminalus Švedijoje ar Suomijoje yra ženkliai trumpesnis nei SGD gabenant iš kitų terminalų. Pavyzdžiui, iš Roterdamo uosto (Nyderlandai) ar Zebriugės uosto (Belgija) į Nynashamno uostą (Švedija) plaukimas trunka apie 80val., kai iš Klaipėdos uosto – apie 20val.

„Tai dar vienas žingsnis formuojant kompleksinį SGD paskirstymo centrą Klaipėdoje, o dar kitu etapu jau šių metų vasarą pradėsime SGD perkrovos į antžeminį transportą veiklą, kai bus pradėta eksploatuoti KN statoma SGD paskirstymo stotis“, – perspektyvą brėžia T. Matulionis.