Panevėžietė pasakoja, jog Panevėžio butų ūkio kasoje sumokėjusi mokesčius garsiai padejavo, kad teks važiuoti į įmonę pasikeisti pasibaigusios dujų knygelės – orai prasti, važiuoti toli. Kasininkės moteriškei patarusios nesivarginti, esą knygelių niekas nebedalina.

Tą patį atsakymą ji išgirdo ir paskambinusi į „ESO“ bendrovę. Paaiškinta, kad tokiu būdu saugoma gamta.

„Dujininkai ir elektros tinklai, kai susijungė nuo liepos 1 dienos, knygelių nebedalija. Aš negavau jokio pranešimo į pašto dėžutę. Juk esu jų klientė. Neskaičiau nei laikraščiuose jokio skelbimo, nemačiau per televizorių jokio pranešimo. Kaip galima taip su žmonėmis elgtis?“ – stebisi moteris.

Jos teigimu, daug „ESO“ klientų gyvena kaime, yra nemažai vargingai gyvenančiųjų, kurie apie pokyčius neturi jokios informacijos. Moteris nuogąstavo, kad pasibaigus atsiskaitymo knygelei, ne vienas nieko nežinodamas atvyks į įmonę veltui – bus sugaištas laikas, išleisti autobuso bilietams pinigai, ir jokio rezultato.

„Čia ne menkniekis. Kur rašyti? Kas čia? Viduramžiai atėjo? Po karo esame?“ – piktinosi sukeltais nepatogumais moteris.

Jos įsitikinimu, žmonėms, ypač vyresniems, nesinaudojantiems internetu, knygelės patogios, jei per brangu jas dalyti nemokamai, ne vienas greičiausiai kokį eurą sutiktų sumokėti.

„Dabar seną knygelę neškis ir dar kažkokią paruoštukę. Nesuprantu, ką jie čia sugalvojo. Ar visi gali sumokėti internetu? Kitas ir visiškai nenori juo naudotis“, – kalbėjo panevėžietė.

„ESO“ atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba sako, kad klientams siūloma atsiskaityti už elektrą ir dujas nenaudojant popierinių knygelių. Vietoj jų siūloma pasižymėti duomenis ir juos paprastai pateikti atsiskaitant internetu arba įmokų surinkimo vietose.

„Taip siekiame klientams dar labiau supaprastinti atsiskaitymą už paslaugas ir leisti kiekvienam pasirinkti patogiausią ir priimtiniausią mokėjimo būdą“, – sako jis.

M. Burbos teigimu, popierinė atsiskaitymo knygelė užsienio šalyse jau seniai nebenaudojama, nes tai neefektyvus ir nepatogus būdas.

„Dažnai klientai mano, jog atsiskaitymo knygelė yra mokėjimą patvirtinantis dokumentas. Tačiau tai tėra duomenų kaupimo forma, paprastai tariant, – užrašų knygelė. Šiuolaikinės technologijos mums suteikia galimybę klientams pasiūlyti dar paprastesnį būdą fiksuoti duomenis ir susimokėti už paslaugas“, – aiškina M. Burba.

Jo tvirtinimu, patogiausia atsiskaityti už paslaugas yra savitarnos svetainėje. Taip pat galima atsiskaityti interneto banke ir kitose elektroninėse sistemose, naudojant elektroninį atsiskaitymo knygelės atitikmenį.

„Klientai, kurie įmokų surinkimo vietose atsiskaito grynaisiais, turėtų nurodyti mokėtiną sumą ir kliento kodą. Daugelyje įmokų surinkimo vietų klientas gaus mokėjimą patvirtinantį kvitą, kuriame bus matomas kodas, sumokėta suma, apmokėti rodmenys, paslaugos pavadinimas. Šis kvitas, o ne užpildyta atsiskaitymo knygelė yra mokėjimą patvirtinantis dokumentas“, – kalbėjo M. Burba.

Jis paneigė, kad minėtų knygelių nebėra. Atstovo ryšiams su visuomene teigimu, klientai, kurie vis dėlto pageidauja atsiskaitymo knygelės, ją gali atsiimti „Gilės“ klientų aptarnavimo centruose arba užsisakyti telefonu.

M. Burbos teigimu, jei kam nors buvo sakyta, jog knygelių iš viso nebėra, reikėtų kiekvieną atvejį aiškintis atskirai.