„Šio terminalo tikslas - kad Lietuva gautų palankesnes dujų kainas. Vien tai, kad greitai turėsime galimybę įsigyti dujų iš kur panorėję sukuria konkurenciją, kuri skatina visus tiekėjus mažinti kainą. Tai yra pirmieji rezultatai dar nepastatyto terminalo. Jis jau pradeda duoti rezultatus, tai parodo, kaip reikalingas šis projektas Lietuvai“, - BNS sakė terminalą statančios „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis.

Jis pažymėjo, jog terminalas reikalingas, kad Lietuva galėtų atsivežti dujų už patraukliausią kainą. Be to, pagal vadinamąją ES direktyvą N-1 šalys privalo turėti antrą tiekimo šaltinį.

R.Masiulio teigimu, terminalas taps dujų infrastruktūros dalimi, o jo išlaikymą garantuos minimalus dujų kiekis - 540 mln. kubų pe metus - kurį pirks reguliuojami elektros ir šilumos gamintojai.

Valstybės paskirta SGD tiekėja terminalui bendrovė „Litgas“ taip pat teigia, jog projektas ir SGD pirkimas neabejotinai buvo vienas pagrindinių svertų, padėjusių „Lietuvos dujoms“ užsitikrinti palankesnę „Gazprom“ dujų kainos formulę, o kartu ir kainą mažiausiai iki 2015 metų pabaigos, kai baigsis dabartinė sutartis.

„Taigi, nors dar ir nepradėjęs veikti terminalas ir SGD tiekimas jau įvykdė vieną iš pagrindinių jam keltų tikslų – sumažinti vidutinę dujų kainą Lietuvai. Terminalo nauda ties tuo nesibaigs – tapęs alternatyva, jis padidins energetinį Lietuvos saugumą, atvers galimybes ieškoti palankių pasiūlymų pasaulinėje dujų rinkoje, padės sukurti konkurenciją tiekimo rinkoje ir leis Lietuvos įmonėms pačioms tapti prekybininkais dujomis tarptautinėje rinkoje“, - BNS sakė „Litgas“ vadovas Dominykas Tučkus.

Pagal dujų iš SGD terminalo pirkimo schemą maždaug 20 bendrovių privalės pirkti dujas per „Litgas“, o ši iš terminalo nupirks mažiausiai 540 mln. kubų dujų per metus.

Apie 40 proc. šalies dujų rinkos užimanti dujų skirstymo ir tiekimo bendrovė „Lietuvos dujos“ trečiadienį pasirašė susitarimą su „Gazprom“ dėl reikšmingai mažesnės dujų kainos. Manoma, kad nuolaida gali siekti 20 proc. ar kiek daugiau.