Kaip rašo dienšraštis „Lietuvos rytas”, Liberalų sąjūdžio atstovo teigimu, kol kas į uosto dugną tinkamai įkaltas tik vienas terminalo prieplaukos polius, o iškasta duobė dugne specialiam laivui jau užnešama smėliu, be to, net neparengti nei prieplaukos, nei beveik 20 kilometrų ilgio dujotiekio statybos techniniai projektai.

Politikas slaptais žaidimais įtaria ir rusus, ir lietuvišką "Achemos" koncerną, bet pirmiausia ragina, kad triukšmą keltų šį projektą reklamavusi ir globojusi prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Pasak politiko, uosto gilintojai – olandų bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors BV” – akivaizdžiai vilkino laiką konkurso metu. Dėl tokių veiksmų visas procesas užgaišo apie du mėnesius.

Jis teigia, kad jau rugsėjį tiek dujotiekio, tiek prieplaukos statytojai turėjo būti parengę techninius projektus ir pradėti statybas. Tų projektų nėra.

Eugenijus Gentvilas
Klausiamas, kodėl taip vyksta, E. Gentvilas nurodo, kad „vienu atveju tai užtrukęs bylinėjimasis, kitu – nežinia dėl ko užtrukusios konkurso procedūros”.

Jis prognozuoja, kad kai į tą vietą kitų metų spalį atplauks išnuomotas laivas, jis tiesiog ten plūduriuos. Kas dieną už jo nuomą mokėsime po pusę milijono litų.

„Manau, prezidentei jau laikas sukviesti Valstybės gynimo tarybą ir išsiaiškinti visus šiuos dalykus”, - konstatuoja E. Gentvilas.

Energetikos ministras tokių grėsmių nemato

„Jeigu antraštė yra teisinga, kad jis guldo savo galvą, tai galbūt šiek tiek per drąsu, aš pasakyčiau, kadangi pagal dabartinę informaciją visi procesai eina pagal grafiką, rangovai dirba. Aišku, tai yra rizikingas projektas, bet kol kas mes tokių grėsmių nematome“, - po konferencijos „Užbaigiant vidaus energetikos rinką: kuriant integruotą Europos energetikos tinklą“ sakė Energetikos ministras Jaroslavas Neverovičius.

Tačiau, pasak jo, uosto gilinimo problematika buvo viena iš esminių.

„Mums pradėjus darbą uosto problematika buvo viena iš esminių: sutartys nebuvo pasirašytos, buvo vilkinamas uosto gilinimas ir ponas Gentvilas turėtų pats labai daug ką paaiškinti, kodėl taip buvo daroma“, - sakė J. Neverovičius.

Anot jo, dabar pirkimas dėl uosto gilinimo – užbaigtas, o darbai pradėti ir užbaigti.

„Tos problemos, kurios yra vardijamos, jos yra išgalvotos. Jos nepatvirtinamos tų ekspertų, kurie yra atsakingi už tuos reikalus, - dėstė J. Neverovičius. - Tikrai nėra pagrindo tokiam dramatizavimui.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (279)