Vilniuje gyvenanti pensininkų pora pakliuvo į kuriozinę situaciją, kai ne taip supratę pranešimą apie planuojamą nuotolinį skaitiklių nuskaitymą nustojo nurašinėti skaitiklių duomenis ir taip įsiskolino „Vilniaus energijai“.

Vilnietė Janina DELFI pasakojo, kad įsiskolinimas už karštą vandenį jos šeimai tapo galvos skausmu: susimokėjusi iš karto už 17 kubų karšto vandens, po mėnesio moteris vėl sulaukė prašymo mokėti už 17 kubų.

„Problema tokia, kad labai sudėtingas atsiskaitymas ir niekas nepaaiškina iki galo, ką daryti“, - skundėsi moteris.

Ne taip suprato gautą pranešimą

Pašnekovė pripažino, kad klaida buvo padaryta jų pačių: „Vyras pagalvojo, kad pakeisti skaitikliai patys nuskaito rodmenis automatiškai ir mums atsiunčiamos tik mokėjimo sąskaitos ir ramiai gyvenome“.

Sostinės gyventoja pasakojo, kad vandens skaitiklio duomenų su vyru nenurašinėjo apie pusę metų. „Staiga ateina pranešimas, kad neapmokėta 17 kubų vandens ir suma parašyta. Tada supratome, kad mūsų skaitikliai nenuskaito patys, ir iškart sumokėjome tą sumą“, - pasakojimą tęsė Janina.

Tačiau moteris pasakojo, kad po mėnesio pensininkai vėl sulaukė sąskaitos, kurioje prašoma apmokėti 17 kubų: „Vyras nuėjo aiškintis ir jam pasakė, kad mes čia patys taip padarėme. Kaip mes galėjome taip padaryti, jei patys tų skaičių nerašėme? Mes tik įrašėme tą skaičių, kurį buvome skolingi. O pasirodo, „Vilniaus energijai“ tai buvo rodiklis, kad mes tiek suvartojome vėl“.

Sostinės gyventoja teigė, kad jaučiasi pasimetusi, nes įrašė rodiklių duomenis kaip turėjo, tačiau poros buvo vėl paprašyta sumokėti už vandenį, už kurį jau buvo apmokėta prieš mėnesį.

Pensininkų porai buvo pasiūlyta daryti perskaičiavimą, kuris kainuoja 40 litų. „Parašiau pareiškimą, pridėjau sakinį, kad už perskaičiavimą bus garantuota. Liepė laukti mėnesį ir rugsėjį jau bus viskas perskaičiuota“, - istorija dalijosi vilnietė.

Rašai prašymą – pasidaryk kopiją

Tačiau rugsėjo mėnesį sulaukusi sąskaitos pensininkė vėl išsigando – joje vėl įrašytas mokestis už 17 kubų karšto vandens.

„Nuėjau vėl aiškintis. Tos moters, kuriai parašiau pareiškimą, nėra – ji atostogauja. Bandau aiškintis su kita moterimi, ji vėl nurodo mūsų klaidą, kad įrašėme 17 kubų. Paklausiau, tai ką mums reikėjo daryti. Ji negalėjo atsakyti“, - kalbėjo Janina.

Vėliau pensininkė sulaukė klausimo, ar tikrai buvo parašiusi pareiškimą. „Pasakiau, kad tikrai rašiau. Tada manęs paklausė, ar turiu dublikatą, nes jie neberanda mano prašymo“, - pasimetusi pasakojo sostinės gyventoja.

Janina teigė, kad nesibaigianti istorija su 17 kubų karšto vandens ją persekioja jau trys mėnesiai ir istorijos galo nematyti.

Nuotolinis nuskaitymas pradėtas diegti, bet dar neveikia

„Vilniaus energijos“ atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas teigė, kad iš tiesų nuotolinis nuskaitymas sostinės Peteliškių g. yra įdieginėjamas, tačiau dar neveikia.

„Nuotoliniu būdu nuskaityti karšto vandens skaitiklių rodmenis įmanoma tik tuo atveju, jei bute įrengtas modernaus karšto vandens skaitiklis su duomenų perdavimo funkcija. Paprasti seno tipo karšto vandens skaitikliai nuotolinio duomenų nuskaitymo funkcijos neturi“, - aiškino specialistas.

Pasak įmonės atstovo, šiuo metu „Vilniaus energijos“ diegiami karšto vandens skaitikliai sostinėje gali būti nuskaitomi nuotoliniu būdu. Būtent tokie skaitikliai pradėti diegti šių metų rugpjūčio mėnesį Peteliškių g. dviejuose namuose.

„Apie skaitiklių įrengimą mūsų bendrovė informavo šių namų bendrosios nuosavybės administratorių ir klientus – pasiūlė registruoti ir derinti gyventojams patogų karšto vandens skaitiklio pakeitimo darbų laiką. Manau, kad šiuo atveju klientas mini būtent tokį mūsų bendrovės pranešimą, tačiau jame jokios informacijos apie tai, kad nereikia deklaruoti karšto vandens skaitiklių rodmenų nebuvo pateikta. Įprasta, kad nuotolinį rodmenų nuskaitymą pradedame vykdyti tik po to, kai naujieji skaitikliai įrengiami didžiojoje dalyje namo butų“, - pasakojo N. Mikalajūnas.

Naujų skaitiklių įrengimo laikas namuose yra skirtingas, dėl to pradėjus naudoti nuotolinį rodmenų nuskaitymą, klientai yra visuomet informuojami papildomai. Kadangi dviejuose Peteliškių g. namuose nauji skaitliukai yra įrengti tik maždaug pusėje butų, nuotolinis nuskaitymas dar nėra vykdomas.

Pensininkų poros vargo dėl 17 kubų karšto vandens negalėjo pakomentuoti: „Sunku tiksliai atsakyti į klausimą dėl mokėjimų už karštą vandenį, nežinant tikslių situacijos aplinkybių ir konkretaus klientų adreso“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (76)