Kaip skelbiama britų kompanijos tinklapyje, platformos sprogimo padariniams likviduoti išleista per 21 mlrd. dolerių. Advokatas pastebėjo, kad BP pareikalavo padengti ne tik visus nuostolius, bet ir prarastą pelną sumažėjus Makondo telkinio eksploatavimo projekto vertei.

BP ir "Halliburton" yra įsivėlusios į teisinį mūšį dėl žalos atlyginimo. Tikimasi, kad procesas bus baigtas šiemet.

Balandžio 20 d. Meksikos įlankoje esančioje platformoje įvyko avarija, dėl kurios žuvo 11 žmonių. Prireikė kelių mėnesių išsiliejusiai naftai surinkti. Nuostolių patyrė penkios valstijos. BP nuostoliai, susiję su avarijos padarinių likvidavimu, turėtų siekti kelias dešimtis milijardų JAV dolerių.

Atlikus tyrimą BP pareiškė, kad viena avarijos priežasčių buvo cementinė pagalvė, kurią pagamino "Halliburton" - esą ji neįstengė sulaikyti dujų, kurių pateko į gręžimo koloną, kas ir sukėlė sprogimą.

Anksčiau BP jau buvo padavusi į teismą "Halliburton" - ji apkaltino pastarąją sunaikinus įkalčius, susijusius su avarija Meksikos įlankoje. Britai tvirtino, kad rangovės vadovybė iškart po platformos sprogimo įsakė atlikti cemento ekspertizę. Kaip tvirtina BP, patikrinimo rezultatai parodė, kad medžiaga buvo nekokybiška ir todėl dokumentai buvo sunaikinti.

BP šiuo metu mėgina pasidalyti atsakomybe ir su kitomis rangovėmis. Kai kurios jau pripažino savo kaltę. Pavyzdžiui, kompanija "Anadarko", kuriai priklauso 25 proc. projekto "Makondo" akcijų, sutiko išmokėti BP 4 mlrd. dolerių. Be to, 250 mln. dolerių išmokės "Cameron International Corporation" - specialios apsauginės įrangos, turėjusios užkirsti kelią naftos nuotėkiui iš gręžinio, gamintoja.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją