Taip galima teigti ir remiantis britų rinkos patirtimi, kur dujų kainos gerokai mažesnės, lyginant su Lenkija ir Baltijos šalimis.

“15 proc. Latvijos dujų tarifo sudaro šalies dujų tiekimo sistemos, dujų infrastruktūros paslaugos, o likusią dalį (85 proc.)– dujų pirkimo kaštai. Jeigu dujų pirkimo kaštus būtų galima sumažinti bent 10 proc., tai būtų nemaža ekonomija, pateisinanti SGD terminalo statybą. Šis projektas padėtų ne tik diversifikuoti gamtinių dujų importą, bet taip pat ir pritraukti investicijų į Baltijos regiono plėtrą“, - sako „Latvenergo“ plėtros direktorius Olegas Linkevičsas.

Remiantis suskystintų gamtinių dujų kainomis daugiausia šio produkto importuojančiose Europos šalyse (D. Britanija, Belgija, Ispanija) bei lyginant 2010 m. gamtinių dujų kainas Latvijoje (importas iš Rusijos) su pakartotinio dujinimo gamtinių dujų kainomis, skaičiavimai rodo, kad per žiemą (sausis-vasaris ir spalis-gruodis) Rusijos gamtinių dujų kainos turėtų būti beveik vienodos pakartotinio dujinimo gamtinių dujų kainoms.

Tuo tarpu vasaros periodu (balandis – rugsėjis), Rusijos gamtinių dujų kaina turėtų būti maždaug 25-30 proc. didesnė už pakartotinio dujinimo gamtinių dujų kainas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją