Rodmenys gerokai išaugo

Prieš ketverius metus Emilė Ulinskienė nusipirko butą. Jame buvo seni vandens skaitikliai. Anot klaipėdietės, įrenginiai buvo visiškai susidėvėję – nebuvo įmanoma įžiūrėti rodmenų.
Klaipėdietė teigė, kad, sumontavus naujus prietaisus, sulaukė nemalonios staigmenos – gerokai išaugo karšto vandens suvartojimas.

Per mėnesį trijų asmenų šeima sunaudojo po 11–13 kub. m karšto vandens, kai šalto sunaudodavo 6–7.

"Iš pradžių maniau, kad nemokame taupyti. Kieno klausiau, visi stebėjosi, kodėl mes tiek daug suvartojame. Net taupydami išleisdavome 8–10 kubinių metrų karšto vandens", – prisiminė moteris.
Anot E.Ulinskienės, įmonės "Klaipėdos vanduo" darbuotojų ji iš karto nenorėjo kviesti.

"Planavome pirmiau patys patikrinti, o tada specialistus kviesti. Juk už patikrinimą reikia mokėti. Tačiau sugraduoto indo taip ir nenusipirkome. Nepajutome, kaip praėjo ketveri metai ir atėjo laikas keisti skaitiklius", – pasakojo moteris.

Priežastis – tarpinė

Įmonės "Klaipėdos vanduo" darbuotojas keisti įrenginių atėjo praėjusios savaitės pabaigoje. Jam buvo labai sunku atsukti karšto vandens skaitiklį.

Klaipėdietė tvirtino, jog pasiguodė darbuotojui, kad sunaudodavo daug karšto vandens.
"Baigęs darbą, jis pasakė, jog taip atsitiko dėl labai priveržto skaitiklio, – beveržiant jį, tarpinė, esanti tarp skaitiklio ir vamzdžio, įlindo į įrenginio angą ir ją susiaurino. Dėl to padidėjo slėgis ir skaitiklis sukosi greičiau nei buvo sunaudojama vandens", – pasakojo moteris.

E.Ulinskienė tvirtino, jog skaitiklių priėmimo ir perdavimo akte ji parašė pastabą. Tačiau klaipėdietė nesitiki, kad jai bus atlyginti nuostoliai.
"Nemanau, kad pastaba padės. Netikiu, kad susigrąžinsiu pinigus. Noriu tik perspėti žmones, kokių situacijų būna", – tvirtino klaipėdietė.

Problemą bandys spręsti

Įmonės "Klaipėdos vanduo" Pardavimų departamento direktorius Dangeras Aleksandrovas pasakojo, jog situacijų, kai skaitiklis rodo neteisingai, pasitaiko retai. Per metus būna 5–6 tokie atvejai.

Gyventojai padidėjusį vandens suvartojimą pastebi labai greitai ir kviečia įmonės specialistus, kurie išsiaiškina ir pašalina problemą. Anot direktoriaus, keista, jog šiuo atveju jokių priemonių nesiimta ketverius metus.

"Pirmiausia šio buto savininkas turėtų raštu kreiptis į bendrovę ir nurodyti, nuo kada pastebėjo skaitiklio rodmenų padidėjimą, kaip keitėsi bute gyvenančių žmonių skaičius. Išanalizavę deklaruotus rodmenis, spręstume mokėjimų perskaičiavimo galimybę bei dydžius", – patarė D.Aleksandrovas.

Teisės aktai numato, kad, užfiksavus, jog skaitiklis rodo neteisingus suvartojimo duomenis, perskaičiavimai atliekami tik už mėnesį.
Tačiau D.Aleksandrovas pabrėžė, jog, jei skaitiklis ketverius metus rodė klaidingai, įmonė suinteresuota teisingai apskaityti ir apmokestinti tik iš tiesų tiektą vandenį.

Patikrinti gali patys

Dažniausia vandens skaitiklių klaidingo rodymo priežastis – į skaitiklio filtriukus iš namo vamzdynų pakliuvusios rūdys.

Panašūs skundai pasipila po kaimynų butuose vykusių vonios ar virtuvės remonto darbų. Rūdys užkemša filtrą ir tai gali daryti įtaką skaitiklio tikslumui.

Anot D.Aleksandrovo, skaitiklio defektas dėl tarpinės – būtų pirmas toks atvejis įmonės istorijoje.
"Žmogus gali pats patikrinti skaitiklio tikslumą. Reikia į trijų litrų stiklainį prileisti vandens ir stebėti, ar skaitiklis rodo atitinkamą kiekį. Paskutinysis raudonas skaitiklio dėmuo rodo vandens kiekį litrais", – patarė vadovas.

Jei žmogus abejoja skaitiklio rodmenų tikslumu, įmonės "Klaipėdos vanduo" darbuotojai jį gali patikrinti ant specialaus patikros stendo.
Tačiau jei paaiškėja, kad skaitiklis yra tvarkingas ir rodo teisingai, vartotojas turi sumokėti už patikrą.