„Jeigu pasaulio ekonomika atsigaus per artimiausius dvejus-trejus metus ir BVP augs apie 5 proc., o vartotojai važinės taip, kaip jie važinėjo anksčiau, naftos barelio kaina bus 200 JAV dolerių. O tada bus nelabai linksma, nes degalus pilsime po 6 Lt/l“, – penktadienio spaudos konferencijoje sakė S. Zakalskis.

Tačiau kol kas dar yra tik nedrąsios pasaulio ekonomikos augimo prognozės ir vis dar sumažėjęs degalų vartojimas. „Orlen Lietuva“ duomenimis, benzino vartojimas Lietuvoje smuko visus praėjusius metus ir 2009-ųjų pabaigoje buvo 25-30 proc. mažesnis nei ankstesniais metais. Tuo tarpu dyzelino vartojimas labiausiai mažėjo praėjusių metų pradžioje, kai buvo padidintas akcizas, kuris vėliau buvo sumažintas antroje metų pusėje.

Bendrovė prognozuoja, kad degalų suvartojimas ir toliau Lietuvoje kris iki metų pabaigos. Vartojimo atsigavimo laukiama 2013 m.

„Esant ekonomikos sunkmečiui, didėjant nedarbui mes visi važinėjame mažiau. Mieste tai ne taip jaučiasi, bet išvažiuokite už miesto į pagrindines magistrales ir pamatysite, kad automobilių yra mažiau“, – sakė S. Zakalskis.

Pigimo pirkėjai nepastebėtų

Jis kritiškai vertina galimybes, kad degalinių tinklui „Lukoil Baltija“ atsigabenus benzino jūra, degalinėje kuras pigtų. S. Zakalskio nuomone, neįmanoma, kad atsigabento kuro litras būtų keliais centais pigesnis nei parduodamas Lietuvoje.

„Jeigu būtų įmanomas būdas, iš tikrųjų, Lietuvoje atsirastų pigesnių degalų. Aš sakau, kad nė vienas Lietuvos vartotojas šito nepastebės (atpigusių degalų dėl to, kad jie atsigabenti jūra – DELFI). Jeigu vienas degalinių tinklas nuleidžia kuro kainas, visi kiti tinklai padaro tą patį per maždaug 2-4 valandas. Jeigu kainos kyla, viskas vyksta taip pat. Degalinėse litro kaina svyruoja nuo 2-8 ct. Vartotojai pajaučia pasaulinių naftos kainų pokyčius, bet tikrai ne rinkos žaidėjų veiksmus“, – kalbėjo „Orlen Lietuva“ verslo plėtros vadovas.

Gandų apie pardavimą nekomentuoja

„Orlen Lietuva“ atstovai nekomentuoja gandų, kad bendrovę valdantis Lenkijos koncernas „PKN Orlen“ planuoja ją parduoti, o tarp galimų pirkėjų minimos Rusijos įmonės.

„Mes esame „Orlen Lietuva“, mes nežinome akcininkų veiksmų“, – sakė S. Zakalskis.

„Pas mus rusai nevažiuoja“, – jam antrino „Orlen Lietuva“ atstovas spaudai Jacekas Komaras.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją