Seimo pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Česlovas Juršėnas ėmėsi ir dar vieno skubaus darbo – Seimui antradienį nepritarus rudens sesijos pratęsimui iki sausio 25 d., Č.Juršėnas įregistravo dar vieną nutarimo projektą dėl Seimo rudens sesijos pratęsimo iki sausio 24 d.

Ūkio ministerija taip pat prašo kuo greičiau organizuoti iš įvairių Seimo frakcijos atstovų sudarytos darbo grupės darbą, kad teikiamos AE įstatymo naujos pataisos būtų aptartos kuo greičiau.

Be jau anksčiau siūlytų pataisų, pagal kurias numatoma nacionalinį investuotoją į naują atominę elektrinę formuoti ne „Lietuvos energijos", o naujos patronuojančios bendrovės pagrindu, Ūkio ministerija dabar siūlo „sustiprinti" kai kurias nuostatas dėl nacionalinio investuotojo įsipareigojimų.

Ūkio ministerija be to siūlo AE įstatyme numatyti, kad „šiuo įstatymu Seimas pritaria Lietuvos Vyriausybės ir akcinės bendrovės „VST" kontrolinį akcijų paketą turinčio akcininko derybų dėl nacionalinio investuotojo steigimo ir įstatinio kapitalo didinimo rezultatams, kuriems Lietuvos Respublikos Vyriausybė pritarė 2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu.“

AE įstatymo pataisose numatyta kaip kad iki šiol, kad nacionalinio investuotojo veiklos tikslas yra socialiai atsakingai siekti naudos sau ir visiems savo akcininkams.

Tačiau dabar įstatyme numatoma nuostata, kad siekdamas šio tikslo nacionalinis investuotojas „įgyvendina pagrindinį Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemos uždavinį – dabar ir ateityje nepriklausomai, saugiai, patikimai ir efektyviai aprūpinti Lietuvos elektros energijos vartotojus elektros energija bei privačios iniciatyvos pagrindu nedelsiant pradeda realizuoti strateginius elektros energetikos projektus - naujos AE statybos Lietuvoje bei Lietuvos elektros energetikos sistemos jungčių su Lenkijos ir Švedijos Karalystės elektros energetikos sistemomis statybos, regiono elektros tinklų sujungimo su Vakarų Europos elektros perdavimo koordinavimo sąjungos (UCTE) sistema – įgyvendinimą, užtikrinant Lietuvos nacionalinio saugumo ir valstybės esminius interesus, derantis su užsienio šalių investuotojais".

Anksčiau teiktose AE įstatymo pataisose buvo numatyta kita formuluotė, kad nacionalinis investuotojas „dalyvauja įgyvendinant" minėtus strateginius projektus.

Naujose AE įstatymo pataisose taip pat numatoma, kad „nacionalinis investuotojas neatidėliotinai ir efektyviai įgyvendins privalomus Europos Sąjungos teisinius reikalavimus dėl elektros energetikos sektoriuje veikiančių bendrovių veiklos atskyrimo (taip pat ir dėl nuosavybės atskyrimo), jeigu tokie reikalavimai būtų priimti kompetentingų Europos Sąjungos institucijų ir atitinkamai perkelti į Lietuvos Respublikos teisės aktus".

Iki šiol Vyriausybės derybininkai primygtinai neigė nuogąstavimus, dėl galimo „Leo LT" projekto prieštaravimo rengiamoms ES direktyvoms, nes esą iš esmės nesvarstytinas klausimas „kas būtų, jeigu būtų".

Ne kartą buvo teigiama, jog ES direktyvos dėl energetikos bendrovių veiklų atskyrimo greičiau gali būti nepriimtos, nei priimtos.

Naujose pataisose be kita ko įrašytas siekis, kad investuotojams pasirenkant elektrinės parametrus, būtų atsižvelgiama į Lietuvos elektros perdavimo sistemos stabilaus darbo sinchroniniu režimu su Elektros perdavimo koordinavimo sąjungos (UCTE) sistema sąlygas bei „naujai jėgainei reikalingus galios rezervus užtikrinant iš Europos Sąjungos valstybių."

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją