Imkime kad ir konteinerių gabenimo išlaidas. Per pandemiją neatidėliotini įkainiai siuntoms iš Azijos į JAV vakarinę pakrantę pabrango daugiau nei 15 kartų, bet dabar jau sugrįžo į lygį, buvusį iki „Covid-19“, nes prekyba tarp dviejų didžiausių pasaulio ekonomikų pamažu vėsta po karštligiško pandeminio tempo.

Tačiau palengvėjimas ne visur tolygus. Remiantis „Freightos Ltd.“ duomenimis, trumpalaikės konteinerių siuntimo kainos iš Europos į JAV rytinę pakrantę vis dar tebėra daugiau nei dvigubai didesnės, negu buvo 2019 m. pabaigoje.

Be to, maždaug 70 proc. prekių, keliaujančių plieninėse dėžėse, sukrautose į milžiniškus laivus, plukdomos pagal ilgalaikes sutartis, o ne pagal neatidėliotinus įkainius, ir tos sutartys 2021 ir 2022 m. buvo suderėtos žymiai aukštesnėmis kainomis. Taigi didieji prekybininkai ir gamintojai artimiausiu metu nepamatys žymiai sumažėjusių pristatymo tarifų, kad galėtų savo ruožtu toliau mažinti kainas.