„Kelley Blue Book“ savininko „Cox Automotive“ duomenimis, vidutinė mėnesinė įmoka už naują automobilį išaugo iki rekordinių 777 JAV dolerių, o tai beveik dvigubai daugiau nei 2019 m. ir sudaro maždaug šeštadalį vidutinio JAV namų ūkio pajamų atskaičius mokesčius. Naudotų modelių kaina vidutiniškai pakilo iki 544 JAV dolerių per mėnesį.

Kainų šokas neapsiriboja JAV, kur artėjant 2024 m. rinkimams infliacija yra opi politinė problema prezidentui Joe Bidenui. Europoje kainos taip pat muša rekordus. Naudotų automobilių kainos pernai išaugo ir Japonijoje, o Kinijoje spartus elektromobilių populiarėjimas reiškia, kad kai kuriuose miestuose vartotojams tenka mokėti brangiau.

Šios problemos šaknys – nauja automobilių gamintojų mantra: atsargos turi būti mažos, o kainos – didelės. Praėjus trejiems metams nuo tada, kai pandemija paskatino pasaulinį puslaidininkinių lustų trūkumą ir sutrikdė automobilių gamybą, „Ford Motor Co.“, „General Motors Co.“ ir jų užjūrio konkurentai skina didžiulius pelnus. Nors lustų krizė švelnėja, didinti automobilių gamybos niekas nesiruošia.

O kadangi elektromobilis kainuoja maždaug 25 proc. brangiau už vidutinį automobilį, dabartinis perėjimas prie švaresnio transporto tik pagilins įperkamumo krizę.