Ko gero, nė viena kita Rusijos pramonės šaka nesulaukė didesnių padarinių dėl prezidento Vladimiro Putino vasario pabaigoje pradėtos invazijos į Ukrainą: po trijų mėnesių lengvųjų transporto priemonių gamyba sumažėjo beveik 97 proc., o automobilių pardavimai smuko daugiau nei 80 proc., krizei pasiekus piką gegužę ir birželį.

Ši istorija nesibaigė dešimčių užsienio įmonių pasitraukimu ir paklausos susilpnėjimu po kelių JAV ir jų sąjungininkių inicijuotų sankcijų raundų. Bet apžvelkime tolesnę dinamiką: nuo gegužės mėnesio automobilių pardavimai beveik padvigubėjo, ir tai rodo trapų posūkį, kurį lėmė tiek vyriausybės išlaidos ir monetarinio skatinimo priemonės, tiek padidėjęs transporto priemonių importas iš Kinijos.

Trečiojo ketvirčio bendrojo vidaus produkto (BVP) analizė, kurios laukiama trečiadienį, greičiausiai parodys, kad tokiuose sektoriuose kaip gamyba ir kasyba bus fiksuotas augimas, dėl kurio ekonomika gali net pradėti nuosekliai plėstis.

Nors, preliminariniais Federalinės statistikos tarnybos (FST) vertinimais, trečiąjį metų ketvirtį, palyginti su analogišku praėjusių metų ketvirčiu, BVP susitraukė keturiais procentais, „Bloomberg Economics“ skaičiavimai kitokie: atsižvelgus į sezoninius veiksnius, ekonomika, palyginti su ankstesniais trimis mėnesiais, iš tikrųjų ūgtelėjo vienu procentu.