Trys pardavėjai, prekiaujantys įvairiausiomis prekėmis, nuo maisto ir aprangos iki kosmetikos, ketvirtadienį atskleidė, kaip sparčiai kylančios kainos veikia vartotojų paklausą ir daro spaudimą pardavimams.

Internetinės prekybos platforma „THG Plc.“ pareiškė, kad pajamos neatitiks prognozių. Po tokios žinutės jos akcijos krito net 24 proc., iki rekordinių žemumų. „John Lewis Partnership Plc.“, britų mažmeninės prekybos lyderė, ir Švedijos mados pramonės milžinė „Hennes & Mauritz AB“ taip pat paskelbė nuviliančius rezultatus.

„H&M“ pranešė, kad jos pajamos pastarąjį ketvirtį sumažėjo keturiais procentais. Šie rezultatai gerokai skiriasi nuo trečiadienį paskelbtų „Zara“ savininkės „Inditex SA“ duomenų, – jos pardavimai šoktelėjo 25 proc., o pelnas buvo didesnis nei tikėtasi. Tokį skirtumą galima paaiškinti pastarosios gebėjimu perkelti didesnes sąnaudas pirkėjams.

Vidutinė „Zara“ drabužių kaina liepos mėnesį, palyginti su praėjusiais metais, padidėjo maždaug 12 proc., rodo UBS duomenys, surinkti iš tūkstančių interneto svetainių 20-yje regionų. Toks kainos pakilimas buvo daugiau nei dvigubai didesnis, palyginti su „H&M“.

Dėl pesimistinių pramonės perspektyvų mažmeninė prekyba šiais metais tapo blogiausiai besiverčiančiu Europos lyginamojo indekso „Stoxx 600“ sektoriumi, smukusiu 37 procentais.