Ukrainoje siaučiant Kremliaus karui, autodalis, automobilius, nešiojamuosius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus transportuojančios eksporto ir logistikos įmonės stengiasi išvengti sausumos kelių, einančių per Rusiją arba mūšių zoną. Paskelbus sankcijas didėja su jomis susijusi saugumo rizika ir mokėjimo kliūtys, be to, nerimaujama, kad klientai Europoje gali boikotuoti produktus, atgabentus Rusijos geležinkeliais.

„Kuehne + Nagel International AG“, vienas didžiausių Europos ekspeditorių, jau atsisako administruoti geležinkelių krovinius iš Kinijos į Europą, teigia Marcusas Balzereitas, Šveicarijoje įsikūrusios bendrovės vyresnysis viceprezidentas Azijos ir Ramiojo vandenyno regionui. Dalis kompanijų pereina prie jūrinio transporto, sako Glennas Koepke, Čikagoje įsikūrusio logistikos pramonės informacijos teikėjo „FourKites Inc.“ generalinis direktorius.

Konfliktas didina spūstis kai kuriuose didžiausiuose uostuose ir kelia dar didesnį spaudimą pasaulinėms tiekimo grandinėms, kurios vis dar kenčia dėl pandemijos sukelto darbo jėgos trūkumo. Pasak M. Balzereito, jūros–oro sprendimų derinys galėtų padėti automobilių ir aukštųjų technologijų elektronikos produktų gamintojams išvengti gamybos sutrikimų, nepaisant smarkiai išaugusių kaštų.

„Tokiais laikais kompanijoms svarbiausia, kad jų prekės apskritai būtų pristatytos, net jei transportavimo kaina išaugusi, – teigia Um Kyung-a, Seulo „Shinyoung Securities Co.“ transporto analitikė. – Joms svarbiausia ir toliau tęsti gamybą.“

Nuo kovo mėnesio traukinių, iš Daliano uosto išvykstančių Europos kryptimi, eksporto apimtis buvo „gerokai sumažinta“, šią savaitę pranešė nacionalinis laikraštis „Securities Times“, kurį leidžia „People’s Daily“. Per pirmuosius du šių metų mėnesius siuntų skaičius vidutiniškai išaugo daugiau nei 70 procentų. „China Railway“ atstovai ne iš karto atsiliepė į prašymą pakomentuoti.