„Drabužiai – gyvenimo būtinybė. Rusijos žmonės turi tokią pat teisę į gyvenimą, kaip ir mes“, – pabrėžė generalinis direktorius Tadashi Yanai el. paštu atsiųstame pareiškime, kurį pirmasis paskelbė „Nikkei“. Nors jis pasisako prieš karą ir ragina visas šalis jam priešintis, visos 50 Rusijos „Uniqlo“ parduotuvių ir toliau veiks.

Jo išsakytos pastabos prieštarauja kai kurių didžiausių pasaulio prekių ženklų žingsniams pasitraukti arba sustabdyti veiklą Rusijoje. Vis daugiau Vakarų ir kitų užsienio įmonių ryžtasi nutraukti trijų dešimtmečių investicijas, kurios pradėjo plūsti po Sovietų Sąjungos žlugimo 1991-aisiais.

T. Yanai teigė, kad abejoja tendencija, verčiančia kompanijas priimti politinius sprendimus. Praėjusių metų balandį jis atsisakė atsakyti į klausimus, susijusius su medvilnės tiekimu iš Kinijos Sindziango regiono – likus mėnesiui iki to, kai JAV uždraudė importuoti „Uniqlo“ marškinius nerimaujant dėl priverstinio darbo. Kartu su dar keletu mados ženklų kompanija susiduria ir su prancūzų zondu.

„Nike Inc.“ ir kiti prekių ženklai įsipareigojo visiškai nenaudoti medvilnės iš Sindziango regiono, tačiau „Fast Retailing“ tokio žingsnio dar nežengė, nors kompanija tvirtina, kad jos tiekimo grandinėje nėra jokio priverstinio darbo.

„Uniqlo“

Pasitraukimas

Rusijos invazija į Ukrainą sulaukė tarptautinio pasmerkimo, lėmė prekybos apribojimus ir finansines nuobaudas bei paskatino pasaulines kompanijas trauktis iš šalies. Didesnis „Fast Retailing“ konkurentas „Inditex SA“ laikinai uždarė visas 502 Rusijos parduotuves ir sustabdė prekybą internetu. „Apple Inc.“ ir „Nike Inc.“ taip pat uždarė parduotuves, o tokie automobilių gamintojai kaip „BMW AG“ ir „General Motors Co.“ sustabdė transporto priemonių siuntas į šalį.

Japonijos vyriausybė pasekė JAV ir Europos pavyzdžiu, įvesdama daugybę sankcijų, įskaitant daugelio Rusijos pareigūnų ir oligarchų, taip pat finansinių institucijų, tarp jų Rusijos centrinio banko, turto įšaldymą.

Kol kas Japonijos kompanijos neturi vieningos nuomonės. Didžiausi šalies automobilių gamintojai „Toyota Motor Corp.“ ir „Honda Motor Co.“ pareiškė stabdantys transporto priemonių siuntimą į Rusiją, tačiau verslo lobistai perspėjo prekybos milžinus „Mitsubishi Corp.“ ir „Mitsui & Co.“ neskubėti pasitraukti iš Rusijos naftos ir dujų projekto. „Japan Tobacco Inc.“, kuriam priklauso 37 proc. Rusijos rinkos, ir toliau operuoja Rusijoje. Bendrovė teigia esanti „absoliučiai įsipareigojusi“ laikytis nacionalinių ir tarptautinių sankcijų.

Dalintis
Nuomonės