Praėjusiais metais „Bitcoin“ naudojimas prekybos įmonėse, naudojančiose „BitPay“ paslaugą, sumažėjo iki maždaug 65 proc. visų apdorotų mokėjimų – palyginimui, 2020 m. „Bitcoin“ buvo atsiskaitoma 92 proc. atvejų, „Bloomberg“ pasakojo bendrovė.

„Ether“ pirkimai sudarė 15 proc. visų mokėjimų, „Stablecoin“ – 13 proc., o 2021 m. į „BitPay“ pridėtų naujų žetonų – „Dogecoin“, „Shiba Inu“ ir „Litecoin“ – 3 proc.

Alternatyvių žetonų naudojimas iš dalies išaugo dėl to, kad vis daugiau įmonių tarptautiniams mokėjimams pradėjo naudoti „Stablecoin“. Vartotojai taip pat yra linkę prie „Stablecoin“ (kurių vertė turėtų išlikti nepakitusi) pereiti nusmukus kriptovaliutų kainoms, o jos smunka nuo lapkričio pradžios. Tokie žetonai kaip „Doge“ praėjusiais metais taip pat išpopuliarėjo dėl tokių gerbėjų kaip „Tesla Inc.“ generalinis direktorius Elonas Muskas, kuris penktadienį pareiškė, kad šį žetoną galima panaudoti perkant įvairias kompanijos prekes.

„Bitcoin“ kainai pernai pakilus 60 proc., nepaisant ketvirtojo ketvirčio svyravimų, daugelis investuotojų galėjo nuspręsti laikytis didžiausios pasaulyje kriptovaliutos, užuot ją pardavus. Daugelis dar prisimena pirmąją „Bitcoin“ komercinę transakciją, kai vienas programuotojas išleido šiandien milijardų vertus „Bitcoin“ žetonus dviem picoms.

„BitPay“ duomenimis, išleisdami sukauptą kriptovaliutą, daugelis vartotojų prisipirko prabangos prekių, tokių kaip papuošalai ir laikrodžiai, automobiliai, jachtos – ir netgi (užsidenkite ausis) auksas, kurį neva turėtų pakeisti „Bitcoin“, vadinamas skaitmeniniu auksu. Atlantoje įsikūrusios privačios kompanijos transakcijų, susijusių su prabangos prekėmis, apimtys pernai išaugo 31 proc., palyginus su 9 proc. 2020 m., sakė generalinis direktorius Stephenas Pairas. Bendros kompanijos 2021 m. mokėjimų apimtys per metus išaugo 57 proc.

„BitPay“ buvo įkurta 2011 m., kai tiktai kelios įmonės priėmė skaitmeninius žetonus. Šiandien ji vidutiniškai apdoroja 66 000 transakcijų per mėnesį. Tai tik nedidelė dalis, sakykime, „Visa“ apimties: 2021 m. birželio 30 d. pasibaigusiais metais kredito kortelių tinklas apdorojo 206 milijardus transakcijų.

„BitPay“ (1 milijardo dolerių metinė operacijų vertė ir 80 darbuotojų) padeda tokioms kompanijoms kaip „Microsoft Corp.“ ir „AT&T Inc.“ priimti mokėjimus kriptovaliuta.

Ji taip pat gali pasitarnauti kaip pramonės barometras. Bent jau kol kas pastarasis nuosmukis neturėjo tokios įtakos kriptoinvestuotojų išlaidavimo įpročiams, kaip 2018 m. žiemą, pastebėjo S. Pairas. Nors išlaidos prabangos prekėms ir patyrė smūgį, bendras nuosmukis buvo kur kas mažesnis, sakė jis. Galbūt tai liudija vartotojų tikėjimą, kad dabartinis nuosmukis trumpalaikis, arba tai, kad kriptovaliutų vartotojų skaičius šiandien yra daug didesnis.

„Mūsų verslas iš dalies svyruoja atsižvelgiant į kainą: kai kaina sumažėja, žmonės linkę išleisti mažiau, – teigė S. Pairas. – Visgi pastaruoju metu nepatyrėme ypatingai didelio apimčių sumažėjimo. Tikriausiai tai tik atspindi, kad vis daugiau kompanijų renkasi naudoti šį įrankį savo mokėjimams atlikti.“

Iš tiesų vis daugiau prekybininkų priima kriptovaliutų mokėjimus. Pernai „BitPay“ pradėjo bendradarbiauti su „VeriFone“, kuris priima skaitmeninius žetonus įvairiose parduotuvėse įsikūrusiuose savo terminaluose.

Savo ruožtu „BitPay“ taip pat rodo užtikrintumo ženklus. Bendrovė ką tik paskyrė Jimą Lesterį savo pirmuoju pagrindiniu vykdančiuoju direktoriumi, kurio užduotis bus plėtoti verslą. J. Lesteris anksčiau vadovavo startuoliui „ThingTech“, taip pat buvo „Fiserv Inc.“ elektroninių atsiskaitymų ir mokėjimų padalinio produktų valdymo, strategijos ir rinkodaros vyresnysis viceprezidentas.

Ilgėjantis įmonių, įskaitant „PayPal Holdings Inc.“, sąrašas šiandien žengia į kriptovaliutų mokėjimus, o tai liudija mokėjimų rinkos augimo potencialą.

„PayPal“ prisijungimas mūsų verslui buvo labai parankus, nes kompanijos pradeda kelti klausimą, ar turėtų priimti kriptovaliutų mokėjimus“, – sakė S. Pairas. Pasak jo, „BitPay“ pajamos pernai išaugo beveik 50 proc.

Bendrovė surinko 72 mln. dolerių finansavimą iš tokių kompanijų kaip „Index Ventures“ ir „Founders Fund“. Ji neplanuoja artimiausiu metu viešai prekiauti akcijomis, skelbti dar vieną finansavimo etapą ar išsiparduoti, nors viduje apie IPO jau buvo kalbama, sakė S. Pairas.

„Mums labai patinka tai, kur šiuo metu strategiškai esame, – pažymėjo S. Pairas. – Ši erdvė kol kas dar labai jauna. Daug kas priklausys nuo to, kokį laiką pasirinksime savo sprendimams. Tikėtina, kad per ateinančius porą metų pamatysime labai didelį augimą.“