„Monster Beverage“, kurios pagrindinė akcininkė yra „Coca-Cola Co.“, aptarė galimą sandorį su patarėjais, patikslino šaltiniai, paprašę neviešinti jų pavardžių dėl privataus diskusijų pobūdžio.

Svarstymai dar negarantuoja, kad bus sudarytas sandoris tarp „Monster Beverage“, kurios rinkos vertė siekia 47 mlrd. JAV dolerių, ir „Constellation Brands“ su 44 mlrd. dolerių verte. Kol kas nepavyko išsiaiškinti, kokia galėtų būti tiksli galimo susijungimo struktūra ir, ar diskusijos baigsis visišku susijungimu ar aktyvų sandoriu.

Bet kokiam sandoriui su „Constellation“ prireiktų paramos iš Sandsų šeimos, kuri pavertė įmonę pasaulinių gėrimų rinkos dalyve, sakė šaltiniai. „Constellation Brands“ atstovas spaudai atsisakė komentuoti, o su „Monster Beverage“ atstovu iškart nepavyko susisiekti.

„Constellation“ akcijų vertė vertybinių popierių rinkoje iki oficialios biržos sesijos pradžios kilstelėjo apie 0,9 proc., o „Monster Beverage“ akcijų vertė beveik nepakito. Abiejų bendrovių akcijų prieaugis atsilieka nuo „Standard & Poor‘s 500 Stock Index“ indekso 25 proc. šuolio 2021 metais. „Constellation“ lapkričio 19 dienos prekybą baigė ties 235,40 dolerių už akciją riba, iki šiol per šiuos metus pabrangusi 7,5 procento, o „Monster“ akcijos vertė siekė 89,30 dolerio, per metus nusmukusi 3,4 procento.

„Coca Cola“ akcijos

„Monster“ santykis su „Coca-Cola“ gali tapti kliūtimi susitarti, sakė Kennethas Shea, „Bloomberg Intelligence“ gėrimų ir tabako įmonių vyresnysis analitikas.

„Mano nuomone, toks sandoris, jei būtų įgyvendintas, keltų pavojų „Monster“ išskirtinio platinimo susitarimui su „Coca-Cola“, o tai gali sužlugdyti jos tarptautinės plėtros ambicijas“, – sakė K. Shea.

„Kalbant apie šias abi įmones, sinergijos, mano supratimu, čia nedaug, nes reguliavimo institucijos palankiai nevertintų gėrimų, kuriuose derinamas kofeinas su alkoholiu, – pridūrė K. Shea. – Pagaminti produktai turėtų efektyviai išnaudoti savo atitinkamus prekės ženklus, bet tuo pat metu svarbu atsižvelgti į produktų sudėties apribojimus.“

„Coca-Cola“ iškart nesureagavo į žinutę, kurioje buvo prašoma pakomentuoti.

Gėrimų rinkos sandoriai

„Constellation Brands“, įsikūrusi Viktoro mieste, Niujorko valstijoje, veiklą pradėjo 1945 metais kaip vyno gamintoja. Dabar ji parduoda „Corona Extra“ ir „Modelo Especial“ alų Jungtinėse Valstijose, taip pat tekilą „Casa Noble Tequila“, degtinę „Svedka Vodka“ ir viskį „ High West Whiskey“.

„Constellation“ ir „Monster“ sandoris gali būti įdomus pasirinkimas su kanapėmis gaminamų gėrimų kategorijoje. Sakoma, kad „Monster“ svarsto kanabidiolio (CBD) arba kietojo selterio kategorijas, tačiau nerimaujama, kad tai gali pakenkti bendrovės įvaizdžiui.

„Constellation“ turi beveik 40 proc. Kanados marihuanos bendrovės „Canopy Worth“ akcijų. „Canopy“ parduoda gėrimus su tetrahidrokanabinoliu (THC) Kanadoje ir siekia juos pardavinėti Jungtinėse Valstijose, jeigu marihuana bus įteisinta federaliniu lygmeniu.

„Monster Beverage“ kiek anksčiau lapkritį pranešė apie rekordinius trečiojo ketvirčio grynuosius pardavimus, nors ir susidūrė su iššūkiais tiekimo grandinėje per pandemiją, įskaitant aliuminio skardinių patvirtinimą.

Jeigu derybos bus sėkmingos, tai būtų naujausias sandoris gėrimų kategorijoje, nuo tada, kai „Coca-Cola sutarė įsigyti likusią jai nepriklausančią sportinių gėrimų „BodyArmor“ prekės ženklo dalį už 5,6 mlrd. dolerių pinigais.

Gali būti, kad bus sudaryta ir kitų alkoholio kategorijos sandorių. Privataus kapitalo įmonė „Sycamore Partners“ taip pat svarsto galimybę parduoti „Stag's Leap Wine“, kurios vertė gali siekti 1 mlrd. dolerių, anksčiau skelbė „Bloomberg News“. „Sycamore“ nupirko šį prekės ženklą, įsigydama „Ste. Michelle Wine Estates“ iš „Altria Group Inc.“ už 1,2 mlrd. JAV dolerių. Sandoris buvo užbaigtas spalio mėnesį.