Nepaisant didžiulio darbuotojų poreikio, „įdarbinimo procesas vis dar įtraukia gyvenimo aprašymus – jų siuntimą ir tikrinimą, – teigia Hisayuki „Deko“ Idekoba, Japonijos „Recruit Holdings Co.“, valdančios „Indeed.com“ ir „Glassdoor“, generalinis direktorius. – O juk tai puiki galimybė atsikratyti senamadiškos gyvenimo aprašymų kultūros ir pereiti tiesiai prie klausimo: ką tu moki dirbti?“

Remiantis vienu paskaičiavimu, JAV yra pakeliui į didžiausią darbo rinkos įtampą nuo šeštojo dešimtmečio, o darbdaviams nelengva užpildyti tiek „baltųjų“, tiek „mėlynųjų apykaklių“ pareigas, nes darbo ieškantys žmonės po pandemijos iš naujo įvertina savo prioritetus. Remiantis šią savaitę paskelbtais pajamų skaičiais, „Recruit“ samdymo technologijų padalinio pajamos per rugsėjį pasibaigusį ketvirtį išaugo daugiau nei dvigubai. 2021 m. kompanijos akcijos pakilo daugiau nei 80 proc., todėl ji tapo ketvirtąja pagal rinkos vertę Japonijos kompanija.

Šiuolaikiniai įdarbinimo procesai turi prisitaikyti prie laikmečio, teigia H. Idekoba, tačiau daugelis smulkių ir vidutinio dydžio įmonių vis dar bando užpildyti darbo vietas taip, kaip tai darė prieš dešimtmetį. Kaip pavyzdį jis pateikė vieną restoraną, kuris visą dešimtmetį neatnaujino pareigybės aprašymo. „Reikalaujate aukštojo mokslo diplomo, bet kam? – sako jis. – Pamirškite!“

H. Idekoba, gyvenantis tarp Tokijo ir Ostino (Teksasas), kur įsikūrusi „Indeed“ būstinė, pasakoja, kad neseniai viename JAV restorane jam teko laukti 40 minučių dėl aptarnaujančio personalo trūkumo.

Tuo tarpu „Recruit“ siūlo darbo ieškantiems asmenims užduoti klausimus ir pateikti įgūdžių įvertinimo testus, kad būtų galima patikrinti, ar jie žino, kaip atlikti konkrečias užduotis, kurių reikės jų darbe. Pateikiami ir atsakymai, todėl nesėkmingai darbo ieškantys asmenys gali juos panaudoti kitur.

Kaip sako H. Idekoba, sunkvežimių vairuotojams, kurių JAV „mirtinai reikia“, „Recruit“ pradėjo siūlyti pokalbiu pagrįstą įdarbinimo procesą, nes vairuotojai didžiąją savo laiko dalį praleidžia kelyje ir paprastai neturi nešiojamųjų kompiuterių.

Be to, „yra daugybė žmonių, kurie nemoka rašyti gyvenimo aprašymų“ arba neturi įgūdžių juos užpildyti – ką jau kalbėti apie dešimtis milijonų amerikiečių, turinčių teistumą. „Recruit“ plečia savo mokymų galimybes, kad padėtų žmonėms kurti geresnius gyvenimo aprašymus darbams, kuriems jų tikrai reikia, ir stengiasi naudoti technologijas, kurios identifikuotų kandidato įgūdžius, tinkamus perkelti į naują sritį.

„Recruit“ beveik prieš dešimtmetį įsigijo „Indeed“, anuomet startuolį, už milijardą dolerių. H. Idekoba iš pradžių vadovavo skyriui, o šių metų balandį buvo paskirtas „Recruit“ generaliniu direktoriumi. Neskaitant personalo paieškos ir atrankos, portalas valdo svetaines, kuriose galima rasti nekilnojamąjį turtą ar naudotą automobilį, užrezervuoti viešbutį ar restoraną Japonijoje, kur kompanija siekia išplėsti savo programinę įrangą ir teikti paslaugas.

H. Idekoba teigia, kad šiandien „Indeed.com“ padeda susirasti darbą dvigubai daugiau žmonių nei prieš pandemiją. „20 pasamdymų per minutę, – sako jis, – ir vis tiek mums nepavyksta“ užpildyti visų laisvų darbo vietų.