F. Nayar vadovauja Indijos „FSN E-Commerce Ventures Ltd.“, kuri pritraukė 53,5 mlrd. rupijų (720 mln. JAV dolerių) per pirminį viešą akcijų siūlymą, o jos akcijos pirmąją prekybos dieną pabrango 96 procentų. Taigi dabar, kaip rodo „Bloomberg“ milijardierių indeksas, F. Nayar, kuriai priklauso maždaug pusė bendrovės akcijų, turtas sudaro beveik 7 mlrd. dolerių ir ji yra turtingiausia Indijos moteris milijardierė. Ketvirtadienį 10.28 val. Mumbajaus prekyboje įmonės akcijos atpigo 3 procentais.

„Moterys turi leisti, kad jų gyvenimo dėmesio centre atsidurtų jos pačios, – duodama interviu po prekybos debiuto kalbėjo F. Nayar. – Tikiuosi, kad daugiau tokių moterų kaip aš išdrįs svajoti apie save.“

F. Nayar įkūrė savo bendrovę, kuriai priklauso elektroninės prekybos tinklalapis „Nykaa“ 2012 metais, prieš tai dirbusi investicinėje bankininkystėje ir vadovavusi kitiems verslininkams per IPO procesą. Tuomet dauguma Indijos moterų pirko kosmetiką ir plaukų priežiūros priemones šalia namų įsikūrusiose šeimyninėse krautuvėlėse, kur produktų pasirinkimas buvo menkas, o mėginukai – negirdėtas dalykas. Ji įžvelgė galimybę suteikti klientams lengvą prieigą internetu prie aukščiausios klasės grožio prekių, kartu su konsultacijomis bei rekomendacijomis.

Indija taps milžiniška mažmenine rinka, – sako F. Nayar. – Indai sieks daugiau, jų perkamoji galia augs ir jie vis daugiau pinigų skirs gyvenimo būdo prekės ženklams ir paslaugoms. „Nykaa“ užsiėmė tinkamą poziciją.“

Nuo tada startuolis tapo pirmaujančia šalies grožio prekių mažmeninės prekybos įmone, kuri skatino pardavimus internetu demonstruodama žavingų Bolivudo aktorių ir garsenybių vaizdo įrašus ir pristatydama daugiau nei 70 fizinių parduotuvių. „Nykaa“, kilęs iš sanskrito žodžio „herojė“, parduoda tokias prekes kaip šveičiamieji kremai, pagrindiniai nuotakos makiažo elementai ir šimtai atspalvių lūpų dažų, makiažo pagrindas ir nagų spalvų paletė. Visos jos tinka Indijos odos atspalviams, odos tipams ir vietos oro sąlygoms.

Pasak F. Nayar, čia yra dar daug galimybių. Šalyje, kurioje gyvena 1,3 mlrd. gyventojų, vyrai taip pat jau nebegaili lėšų kosmetikai ir priežiūros priemonėms.

„Mes sukūrėme įmonę daugiametei plėtrai, kad galėtume patenkinti labai didelę grožio ir mados elektroninės prekybos rinką Indijoje“, – sakė ji.

„Nykaa“ priklauso naujai Indijos startuolių kartai, kuri veržiasi į viešąsias rinkas. Maisto pristatymo startuolis „Zomato Ltd.“ pradėjo skintis savo kelią liepos mėnesį, savo pavyzdžiu parodydamas, kad investuotojai gali pirkti sparčiai augančias įmones, net jei jos iki šiol nebuvo pelningos. „Paytm“, pirmaujanti Indijos skaitmeninių mokėjimų įmonė, trečiadienį pranešė, kad investuotojai visiškai pritarė jos 2,5 mlrd. dolerių listingui, didžiausiam šalyje.

„Indijos elektroninės platformos, tokios kaip „Nykaa“ ir „Zomato“, „sulaukė pilnametystės“, – sako F. Nayar. – Pasaulinio lygio įmones pradeda steigti Indijos verslininkai, vėliau prisijungia Indijos inžinieriai, ir visa tai tam, kad būtų patenkintas Indijos vartotojų apetitas.“

Nors F. Nayar akivaizdžiai džiaugiasi stipriu IPO debiutu, ji nesureikšmina tikslaus poveikio jos turto grynajai vertei.

„Vadinamojo „trofėjaus“: vertė nėra labai svarbi, – sakė ji. – Būti atlygintai už tai, ką aš mėgstu daryti, – tai yra svarbiausia. Akcijų kainos – yra bonusas.“