Pasak ekologinio perėjimo ministro Roberto Cingolani, Mario Draghi vyriausybė su Europos Sąjunga derasi dėl superautomobilių gamintojų apsaugos nuo laipsniško vidaus degimo variklių atsisakymo, kurį planuojama įgyvendinti iki 2035 m.

Nors Roma pritaria Europos įsipareigojimui mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, palaipsniui atsisakant ypatingai teršiančių vidaus degimo variklių, superautomobilių sektorius „yra niša, o su ES Komisija vyksta diskusijos“ apie tai, kaip naująsias taisykles pritaikyti aukščiausios klasės automobilių gamintojams, kurie parduoda žymiai mažiau transporto priemonių nei pagrindiniai gamintojai, sakė R. Cingolani interviu „Bloomberg TV“ Ambrosetti forume Černobijuje (Italija).

„Šiems automobiliams reikalingos labai ypatingos technologijos ir būtini specialūs akumuliatoriai, – teigė R. Cingolani. – Todėl Italijai svarbu įgyti autonomiją gaminant aukštos kokybės akumuliatorius“, – pridūrė jis. Italija ketina pradėti „gigafabriko“ programą, skirtą baterijų gamybai dideliu mastu.

Komisija liepos mėnesį paskelbė laipsniško nutraukimo planą, regionui bandant sumažinti išmetamųjų teršalų, kurie prisideda prie visuotinio atšilimo, kiekį. Tačiau nustatytas terminas gali tapti sunkiu iššūkiu prabangių automobilių gamintojams, kurių transporto priemonių varikliai išmeta ypatingai daug teršalų. Be to, mažesnės šių automobilių pardavimų apimtys riboja masto ekonomijos galimybes pertvarkyti esamas gamyklas.

ES dar tik pradeda svarstyti planą, o pasiūlytas taisykles galės užginčyti valstybės narės ir Europos Parlamentas. Tikėtina, kad procesas užtruks bent dvejus metus, o kai kurios šalys tikriausiai pasiūlys pakeitimų, kad apsaugotų savo kompanijas ir pramonės šakas. ES atstovas pirmadienį atsisakė komentuoti Italijos ministro pastabas ir pažymėjo, kad „visi automobilių gamintojai turės prisidėti prie emisijų mažinimo“.

Prancūzija jau rodo pasipriešinimo naujajam planui ženklus ir pasisako už švelnesnius tikslus. Paryžius palaiko tikslą iki 2030 m. 55 proc. sumažinti automobilių išmetamuosius teršalus ir siūlo palikti hibridus rinkoje ilgiau, liepos mėnesį sakė Prezidento Emmanuelio Macrono kabineto atstovas.

Europos automobilių gamintojų asociacijos prezidentas Oliveris Zipse pabrėžė remiantis Italijos pastangas, atsižvelgiant į „ypatingą situaciją“, su kuria susiduria superautomobilių gamintojai. „Labai maži gamintojai, kurie bendrame emisijų vaizde nevaidina beveik jokio vaidmens, turi gerų argumentų tapti išimtimis“, – teigė O. Zipse kalbėdamas IAA automobilių parodoje Miunchene.

Mažiau automobilių

R. Cingolani, anksčiau dirbęs „Ferrari“ nevykdomuoju direktoriumi, tvirtina, kad transporto priemonių, kurioms būtų taikoma išimtis, skaičius sudarytų tik nedidelę milijoninės rinkos dalį. 2020 m. „Ferrari“ pardavė apie 9100 automobilių, o „Lamborghini“ – apie 7400.

Ši išimtis „yra tai, apie ką diskutuojame su kitais partneriais Europoje“, sakė ministras. „Esu įsitikinęs, kad problemų nekils.“

Italijos bandymas apsaugoti savo legendinius automobilių gamintojus nereiškia, kad šalis priešinasi perėjimui prie elektrifikacijos. „Tai pasaulinės politikos problema, – sakė R. Cingolani. – Visi suprantame, kad būtina pereiti prie elektrinio mobilumo.“

Vis dėlto Briuselio pagalba „Ferrari“ gali būti kritiškai svarbi. Kompanija vis dar nesiūlo visiškai elektrinių transporto priemonių ir lėtai priima elektrifikaciją. Maranelo mieste įsikūrusio gamintojo atstovas komentuoti R. Cingolani komentarus atsisakė.

„Ferrari“ savo pirmąją transporto priemonę, varomą vien baterijomis, pristatys 2025 m., šių metų pradžioje pranešė kompanijos pirmininkas Johnas Elkannas. O štai „Porsche Automobil Holding SE“ visiškai elektrinis „Taycan“ keliuose jau nuo 2019-ųjų. „Ferrari“ planuoja suteikti daugiau informacijos apie savo planus kitų metų kapitalo rinkų dieną.

Benedetto Vigna, pradėjusiam eiti generalinio direktoriaus pareigas rugsėjo 1 d., vienas iš svarbiausių prioritetų vidaus degimo variklių nykimo dienomis bus naujo „Ferrari“ kurso nustatymas. Iki šiol B. Vigna vadovavo „STMicroelectronics NV“ lustų padaliniui, jutikliais aprūpinančiam „Apple Inc.“ telefoną „iPhone“ ir automobilių navigacijos sistemas.