Baltas „Rolls-Royce Phantom Tempus“ ir raudonas „Rolls-Royce Dawn Black Badge“ yra pirmieji šios garsios markės automobiliai, kuriuos įsigijo Riversaide (Kalifornija) gyvenanti pora. Tačiau panašu, kad jie bus pirmieji iš daugelio: per kviestinius pietus Kalifornijos automobilių atstovybėje, kurioje Mossai juos įsigijo, pora jau žaismingai ginčijosi dėl kito norimo „Rolls-Royce“ modelio – „Cullinan“ visureigio – spalvos.

Jiems teks tenkintis kažkuo ne visiškai nauju, nebent bus pasirengę laukti; „Rolls-Royce“ užsakymų knygos ateinantiems šešiems mėnesiams pilnai užpildytos.

Dviženklis ir triženklis naudotų automobilių kainų augimas masinėje rinkoje – niekam ne paslaptis. Birželio mėnesį vidutinės naudotų automobilių kainos, lyginant su praėjusiais metais, pakilo beveik 30 proc., teigia automobilių rinkos tyrimus atliekantis „Edmunds.com“. Šis pakilimas sudarė daugiau nei trečdalį vartotojų kainų indekso prieaugio, kuris praėjusį mėnesį augo sparčiausiai per 13 metų.

Dabar dažniau nei bet kada „Rolls-Royce“ elito nariai renkasi įsigyti transporto priemones iš „Provenance“ – itin selektyvios naudotų automobilių programos. „Anksčiau viena iš trijų mūsų parduodamų transporto priemonių buvo „Provenance“, – pasakojo „Rolls-Royce“ Šiaurės Amerikos komunikacijos vadovas Gerry Spahnas per kviestinius pietus, surengtus žurnalistams, siekiant pristatyti naujus automobilius. – Dabar šis skaičius yra arčiau 75 proc.“

„Rolls-Royce“ nėra vienintelis aukščiausios klasės gamintojas, pastebintis reikšmingą naudotų automobilių verslo pakilimą. „Bentley“ pardavimai nuo sausio iki gegužės išaugo 150 proc. Sertifikuotų naudotų „McLaren“ automobilių pardavimai šiemet, palyginus su rekordiniais 2020 m., pakilo tik 2 proc., tačiau kainos, kurių prašoma už šiuos superautomobilius, yra aukštesnės nei tada, kai jie buvo nauji. „Naudoti „McLaren 765LT“ kupė kainuoja iki 40 proc. brangiau už pradinę kainą, ir tai stulbina“, – teigia Nicas Brownas, laikinai einantis „McLaren North America“ prezidento pareigas.

Nors pandemija turtingiems vartotojams atnešė laiko ir pinigų perteklių – bei suleido sveiką dozę „gyveni tik vieną kartą“ energijos, – prabangių automobilių entuziastai trokšta kuo greičiau gauti tai, ką būtų smagu pavairuoti. Net jeigu tai reiškia, kad automobilis bus naujas tik jiems patiems.

Perkama vertė

Sertifikuoti panaudoti automobiliai nėra naujiena net ir prabangių automobilių versle. Jei 345 000 dolerių kainuojantis „Rolls-Royce Wraith“ nuvertėja 20 proc. tą pačią minutę, kai išvažiuoja iš salono, ir praranda 40 proc. savo vertės po penkerių metų nuosavybės, nusipirkęs, tarkime, dvejų metų senumo „Rolls-Royce“ pagal patikimą originalios įrangos gamintojo programą gali sutaupyti nemažai pinigų, kalbant apie likutinę vertę.

Tokios programos siūlo visapusiškus patikrinimo planus ir specialias garantijas, užtikrinančias jų siūlomų mažai naudotų automobilių kokybę ir priežiūrą. „Ferrari“ naudotų automobilių programa „Ferrari Approved“ apima „Ferrari“ technikų atliekamą 101 rodiklio patikrinimą, patikrinant automobilio kilmę ir techninės priežiūros istoriją bei įvertinant, ar jo elektros sistemos, kėbulas ir interjeras atitinka kompanijos standartus. „Ferrari Approved“ garantuoja 24 mėnesių „Ferrari“ pagalbą kelyje ir „Ferrari“ draudimą – o prieš perparduodant automobilį, bandomąjį vairavimą atlieka gamyklos apmokytas technikas.

Šios programos yra naudingos ir automobilių gamintojams. Jos sustiprina tokių markių kaip „Aston Martin“ ir „Lamborghini“ apatinę liniją ir netgi paverčia marke susidomėjusius naudotų automobilių pirkėjus lojaliais naujų tos pačios markės automobilių pirkėjais. „Tai puiki proga savo prekės ženklu sudominti naujus žmones“, – teigia N. Brownas. Pasak jo, maždaug 75 proc. naudotų automobilių pirkėjų po 18–22 mėnesių juos pakeis į naują „McLaren“.

„Bentley“ automobiliams, dalyvaujantiems sertifikuotoje naudotų automobilių programoje, taikoma 79 taškų techninė apžiūra ir 12 mėnesių garantija su neribota rida, įskaitant pagalbą kelyje ir pagalbą nutraukus kelionę. Programa veikia kaip slaptas ginklas patraukiant kritinę 35–54 metų demografiją į naudotų automobilių pusę, sako Michaelas Rice’as, „Bentley“ regiono direktorius ir buvęs naudotų automobilių programos vadovas. Nuo 2016 m. „Bentley“ naudotų automobilių apyvarta išaugo 53 proc., kai bendra apyvarta – tik 18 proc. Pelnas lenkia naujų „Bentley“ automobilių segmento, kuris per tą patį laikotarpį siekė 34 proc.

„Daugeliui klientų naudoto „Bentley“ įsigijimas yra pirmoji jų pažintis su „Bentley“, ir dauguma jų dar sugrįš, – teigia M. Rice’as. – Nemaža dalis šių klientų galiausiai nusipirks naują „Bentle“.

Momentinis pasitenkinimas svarbiau už unikalumą

Puslaidininkių trūkumas, dėl kurio sumažėjo masinių automobilių gamintojų atsargų lygis, aukščiausios klasės automobilių gamintojų nepaveikė tiek, kiek išaugęs turtingųjų godulys kokybiškoms prekėms čia ir dabar. N. Brownas sako, kad trūkumas „McLaren“ gamybos nepaveikė. Gegužės 27 d. interviu „Bloomberg TV“ „Rolls-Royce“ generalinis direktorius Torstenas Mulleris-Otvosas taip pat sakė, jog trūkumas prekės ženklui „neturėjo visiškai jokios įtakos“.

Pasak automobilių gamintojų, dabar, kai pasiturintys vartotojai turi daugiau laiko ir pinigų, bet dėl pandemijos negali jų leisti prabrangioms kelionėms ir socialiniams renginiams, ankstesnį poreikį „turėti kažką unikalaus“ pralenkė naujas poreikis: „turėti dabar“.

„Šiuo metu tikrai sustiprėjo jausmas „noriu čia ir dabar“, – kviestinių pietų metu sakė G. Spahnas ir pažymėjo, kad net 70 proc. visų kada nors pagamintų „Rolls-Royce“ automobilių vis dar eksploatuojami. „Daugeliui mūsų klientų „Providence“ yra savaime suprantamas dalykas.“

Jei būtinai geidžiate įsigyti naują automobilį, yra būdų peršokti eilę, ir jie nebūtinai susiję su pinigais. Net per kviestinius pietus, kai Glennas Mossas skundėsi „Cullinan“ užsakymo terminu, prie jo suokalbiškai pasilenkė „Rolls-Royce Motor Cars Americas“ prezidentas ir generalinis direktorius Martinas Fritschesas: „Tik nereikia jaudintis, galime pasikalbėti, – pasakė jis šypsodamasis. – Dabar jūs – šeimos dalis.“