Jūrų gėrybių kainos per 13 savaičių laikotarpį, pasibaigusį balandžio 24 d., vidutiniškai pakilo 18,7 proc., o kepiniai, kaip antai spurgos ir bandelės, dabar kainuoja apie 7,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, rodo nauji „NielsenIQ“ duomenys. Tiesą sakant, 50 iš 52 duomenų teikėjo stebimų kategorijų yra brangesnės nei prieš metus: tik sviesto ir pieno kainos iš esmės nesikeičia, o visa kita pašėlusiai brangsta.

Kylančios žaliavų išlaidos iš dalies atsilieka nuo sparčiai augančių kainų, o „Bloomberg Commodity Spot Index“, kuris stebi 23 žaliavas, dabar pasiekė aukščiausią lygį per beveik dešimtmetį. Prisideda ir didėjančios transporto išlaidos bei tiekimo grandinių sutrikimai, taip pat ir nuolatinis vartotojų paklausos augimas, nes vis daugiau amerikiečių maistą ruošia namuose.

„Visi nori kompensuoti aukštesnes transportavimo išlaidas, aukštesnes darbo sąnaudas ir aukštesnes produkcijos sąnaudas. Ir tai nuteka per visą grandinę iki pat vartotojo, – sakė „Bloomberg Intelligence“ analitikė Jennifer Bartashus. – Infliacijos lūkesčiai 2021 m. yra kur kas aukštesni nei pastaraisiais metais.“

Kadangi pandemijos metu paklausa gerokai išaugo, maisto prekių parduotuvėms nebereikia taikyti nuolaidų tokiai daugybei prekių, kaip įprastai, sakė „Albertsons Cos.“, valdančios 2277 prekybos centrus, įskaitant tokius tinklus kaip „Safeway“ ir „Vons“, generalinis direktorius.

„Kai pasiūla išgyvena trūkumą, nėra prasmės agresyviam paklausos skatinimui, – paaiškino Vivekas Sankaranas balandžio 26 d. interviu. – Štai kodėl kai kuriose kategorijose matote infliaciją. Šiuo metu tiesiog nėra prasmės žaisti kainomis.“

Aukštesnės maisto kainos atsiranda tuo metu, kai JAV benzino kainos taip pat didėja, keldamos nerimą eiliniams vartotojams.

„Metams bėgant situacija greičiausiai bus sunki ir dar sunkės. Yra kažkoks liekamasis stimulas, bet kai jis bus išnaudotas arba sutaupytas, vartotojai patirs didesnį spaudimą, turint omenyje jų įprastą biudžetą“, – sakė J. Bartashus.

Vakarienės restoranuose

Maisto infliacija smogia ir restoranų tinklams. „Dine Brands Global Inc.“, „Applebee’s“ ir „IHOP“ patronuojančioje kompanijoje, pakuočių, kiaulienos ir blynų mišinių kainos – pagrindinės sritys, kuriose didėja kainos, gegužės 5 d. interviu sakė generalinis direktorius Johnas Peytonas. Vištienos kainos taip pat kyla, o kompanijos praneša apie didėjančią paklausą ir retkarčiais pasitaikantį stygių, nes naminių paukščių pasiūla išlieka nedidelė.

Kol kas „Dine Brands“ nedidino nacionalinių valgiaraščio kainų, tačiau taip gali nutikti vėliau šiais metais, o franšizės gavėjai visada gali nuspręsti patys kelti savo kainas. „Žaliavų ir darbo jėgos sąnaudos joms taiko spaudimą kilti“, – pažymėjo J. Peytonas.

„TGI Friday's Inc.“ didžiausias klausimas pastaruoju metu buvo kiaulienos kainos.

„Kiauliena – didžiausias mūsų prioritetas, pirmiausia mums reikalingi šonkaulių ir šoninės produktai. Matome, kad išlaidos kyla. Laimei, turime užsitikrinę tiekimą, tačiau jis brangesnis, – interviu sakė generalinis direktorius Ray’jus Blanchette’as. – Buvo šiokių tokių tiekimo grandinės sutrikimų, už kuriuos mes dabar ir mokame.“