Tačiau dar vienas koronaviruso šuoras Europoje verčia Boriso Johnsono vyriausybę svarstyti atidėti užsienio kelionių atnaujinimą nuo gegužės 17 dienos, kaip buvo siūlyta, teigė šaltiniai, artimai susipažinę su situacija.

Pareigūnai iš dešimties vyriausybinių departamentų bei agentūrų vis dar darbuojasi prie minėto projekto, nes iškilę klausimai yra itin keblūs ir prieštaringi, sakė šaltiniai.

Oro linijos daro spaudimą, kad skrydžiai būtų atnaujinti kuo anksčiau, kad jos galėtų pasinaudoti vasaros sezonu, leidžiančiu užsidirbti didžiąją pelno dalį tokioms laisvalaikio vežėjoms, kaip „Ryanair Holdings Plc.“ ir „EasyJet Plc.“, ir kelionių operatorėms, tokioms kaip TUI AG. Po sektorių žlugdančių 2020 metų, naujosios viruso atmainos ir chaotiškas vakcinacijos procesas Europos Sąjungoje jau griauna viltis dėl tvirto atsigavimo šiltesniais šių metų mėnesiais.

Griežti ribojimai

Prancūzijai paskelbus dar vieną nacionalinį karantiną, o Italijai bei Vokietijai fiksuojant didelį infekcijų mastą, vienas iš variantų – įvesti naują sistemą nuo gegužės 17 dienos, kartu griežtai ribojant keliones į šalis su žemiausiais užsikrėtimų rodikliais.

Dalis vyriausybės reikalauja, kad dabartinis užsienio kelionių draudimas būtų tęsiamas ir po gegužės. Kiti pareigūnai baiminasi dar skaudesnių padarinių užimtumui turizmo bei kelionių sektoriuose, kurie yra vieni iš labiausiai nukentėjusių sektorių per karantiną.

Anot Henry‘io Smitho, parlamento nario, atstovaujančio B. Johnsono valdančiajai konservatorių partijai, jo rinkiminėje apygardoje, apimančioje Londono Getviko oro uostą, nedarbo rodiklis siekia beveik 9 proc., kai tuo tarpu, palyginimui, nacionalinis vidurkis sudaro apie 5 procentus.

„Jeigu ir toliau užsienio kelionės bus atidedamos, tai taps peiliu pramonei šiais metais, – interviu sakė H. Ssmithas. – Tai būtų katastrofa aviacijai. Sektoriui būtinas aiškumas dėl datų, neįmanoma įjungti ar išjungti aviacijos kaip kokio šviesos jungiklio.“

Šviesoforo principas

Pagal siūlomą pareigūnų sistemą valstybės, atsižvelgiant į jų rizikos lygį, bus rūšiuojamos pagal vadinamąjį šviesoforo principą. Šalys, kuriose COVID-19 situacija yra prasčiausia, būtų įtraukiamos į raudonąjį sąrašą ir joms būtų taikomi kelionių draudimai, tuo tarpu toms šalims, kuriose atvejų mažiausiai, būtų priskiriamas žaliasis kodas, ir jos būtų atviros skrydžiams.

Vyriausybės pasaulinių kelionių darbo grupei vadovauja transporto sekretorius Grantas Shappsas; šiai grupei priklauso ministrai ir pareigūnai iš kitų departamentų, tokių kaip sveikatos, kuris, kaip teigiama, daug atsargiau vertina kelionių atvėrimo grafikų galimybes.

Ketvirtadienį Velso pirmasis ministras Markas Drakefordas išsakė viltį, kad B. Johnsonas nukels gegužės 17 d. datą, kurią vyriausybė yra nustačiusi galimam užsienio kelionių atvėrimui.

„Aš jau ne kartą sakiau, kad toks scenarijus pernelyg optimistinis, kad jis neatspindi viruso atsivežimo iš kitų pasaulio dalių, kur plinta naujos atmainos, riziką“, – per ITV GMB programą sakė M. Drakefordas.

Prancūzija savo pavyzdžiu įrodo, „kaip arti šios šalies dalis tokių rizikų“, sakė M. Drakefordas.

Hitrou oro uosto generalinis direktorius Johnas Holland-Kaye sakė neprarandantis vilčių, kad iki liepos mėnesio per vasaros atostogas į daugelį šalių bus atnaujintos užsienio kelionės. Jis pristatė keturių spalvų šviesoforo principu paremtą sistemą su dviem vidutinės rizikos lygiais, kurie leistų daugiau žmonių keliauti, pasitelkiant COVID testus ir vakcinacijos įrodymus.

„Manyčiau, jau pirmadienį turėsime kelionių kryptis. Galbūt neturėsime konkretaus sąrašo šalių, į kurias galėsite keliauti, bet bent jau turėsime rizikos veiksniais paremtą vertinimą, – interviu „Times Radio“ sakė J. Holland-Kaye. – O vėliau, galbūt po gegužės 17-osios, turėsime jau atsivėrusių šalių – pirmuosius kelionių koridorius, steigiamus be karantino būtinybės, kad žmonės galėtų susitikti su draugais, pakeliauti ir plėtoti verslą.“