„Suzano SA“ savo plaušieną dažniausiai gabena krovininiais laivais. Augant laivų, gabenančių plieninius prekių konteinerius, paklausai, kompanijos siuntoms pradeda kilti vėlavimo rizika, interviu sakė generalinis direktorius Walteris Schalka.

Žinoma, tai turėjo įvykti kaip tik tuo metu, kai tualetinio popieriaus paklausa smarkiai išaugusi, nes vartotojai panikuodami supirkinėja atsargas. W. Schalka išsakė susirūpinimą, kad laivybos problemos kaupsis ir tik sunkės. Reikšmingi plaušienos prekybos sutrikimai galiausiai gali paveikti tualetinio popieriaus tiekimą, jei gamintojai neturės sukaupę pakankamai žaliavos atsargų.

San Paule įsikūręs „Suzano“ taip pat nerimauja, kad kovo mėnesį eksportas bus mažesnis nei planuota, o kai kurias siuntas teks perkelti į balandį, sakė W. Schalka. Didėjant konkurencijai dėl krovininių laivų, bendrovės terminaluose jie prisišvartuoja rečiau nei įprasta.

„Visi Pietų Amerikos žaidėjai, eksportuojantys savo produkciją krovininiais laivais, susidūrė su šia rizika“, – teigė jis.

Brazilija yra didžiausia pasaulyje celiuliozės tiekėja, o „Suzano“ tiekia maždaug trečdalį visos kietmedžio plaušienos, naudojamos tualetiniam popieriui gaminti.

Krovinių rinkos trikdžiai sujaukia visą pasaulinę prekybą, ypač maisto ir žemės ūkio produktų pristatymą. Uostų srautai kemšasi, didėja krovinių gabenimo išlaido, o pristatymas lėtėja.

Konteinerių krizė, kurią sukėlė milžiniška Kinijos paklausa, tęsiasi jau kelis mėnesius. Tačiau „Suzano“ perspėjimas – vienas iš pirmųjų ženklų, rodančių krizės išplitimą į kitas laivybos rinkas. Jei krizė ir toliau didins gabenimo išlaidas, tai gali paspartinti infliaciją.