Dovana simbolinė, tačiau pinigai tikri – jie ir padėjo „Kuaishou Technology“ pralobti.

„ByteDance Ltd.“ konkurentė tapo didžiausia tiesioginių transliacijų platforma, skirta virtualioms dovanoms ir turinčia daugiau abonementų nei bet kuri kita pasaulyje. Firma, pasiimanti sau dalį sumų, kurias gerbėjai siunčia atlikėjams, Honkonge surinko 5,4 mlrd. dolerių didžiausiame pradiniame viešame aukcione nuo „Uber Technologies Inc.“ laikų 2019 m., rodo „Bloomberg“ surinkti duomenys.

Patyrinėjus „Kuaishou“ prospekte nurodomas nuosavybės teises, tai sukurs mažiausiai keturis milijardierius, kurių bendras turtas vertinamas 15 mlrd. dolerių. Abu bendraįkūrėjai Su Hua ir Chengo Yixiao bus verti daugiau nei 5,5 mlrd. dolerių, rodo „Bloomberg Billionaires Index“.

„Kuaishou“ (išvertus reiškia „greita ranka“) yra viena didžiausių Kinijos interneto sėkmės istorijų per pastarąjį dešimtmetį. Tai vieni iš startuolių, suklestėjusių palaikant „Tencent Holdings Ltd.“. Kartu su „TikTok“ įkūrėjais „ByteDance“ „Kuaishou“ tapo tiesioginių transliacijų ir mažyčių vaizdo įrašų formato pionieriais. Vėliau šį formatą visame pasaulyje perėmė tokios kompanijos kaip „Facebook Inc.“.

„Pagrindinis interneto resursas yra dėmesys, – 2019 m. oficialioje „Kuaishou“ biografijoje rašė H. Su. – Jis gali būti sutelktas į daugybę žmonių, kaip saulės šviesa, o nebūtinai į tam tikrą grupę, kaip prožektorius. Tokia būtų paprasta „Kuaishou“ logika.“

H. Su, kilęs iš centrinės Kinijos Hunano provincijos, studijavo programavimą prestižiniame Tsinghua universitete, o 2006 m. Pekine prisijungė prie „Google“. Ten jis uždirbo maždaug 23 000 dolerių per metus – anuomet aštuonis kartus daugiau už vidutinį kiną. Nors jis tvirtina tuo metu buvęs „be galo laimingas“, viešnagė Silicio slėnyje įkvėpė jį pradėti nuosavą verslą, rašoma „Kuaishou“ biografijoje.

38-erių metų vyras pasitraukė iš „Google“ per pasaulinę finansų krizę ir pradėjo savo vaizdo reklamų projektą, kuris galiausiai nepasiteisino. Šiek tiek padirbėjęs su „Baidu Inc.“, 2011 m. jis susipažino su Y. Chengu ir jiedu netrukus nusprendė dirbti drauge. 2013 m. duetas pavertė GIF programėlę „Kuaishou“ socialine-vaizdo platforma, kokia ji yra šiandien, iš pradžių populiarindami ją vaizdo įrašais apie gyvenimą Kinijos kaime.

Išpopuliarėjus kiniškam „TikTok“ programėlės atitikmeniui „Douyin“, „Kuaishou“ nutarė sustiprinti savo patrauklumą, priviliodama influencerius, kuriuos remia talentų agentūros, ir tokias popmuzikos žvaigždes kaip taivanietis Jay Chou. Pajamas „Kuaishou“ paspartino sukurdama vietas reklamai ir prekyvietes, kuriose galėjo prekiauti įvairūs prekių ženklai ir pardavėjai.

Nors virtualių dovanų pardavimai tebėra pagrindinis kompanijos pajamų šaltinis (jie sudaro beveik du trečdalius pajamų), „Kuaishou“ domisi didesnę pelno maržą turinčiais verslais, kaip antai elektroninė komercija ir internetiniai žaidimai. Remiantis IPO prospektu, per pirmuosius devynis praėjusių metų mėnesius jos pardavimai išaugo beveik 50 proc. ir siekė 40,7 mlrd. juanių.

Abonementai kiekvieną dieną „Kuaishou“ praleidžia vidutiniškai 90 minučių, o maždaug ketvirtadalis jų kas mėnesį generuoja ir savo turinį. Nors šis tvirtas įsitraukimas išskiria „Kuaishou“ iš konkuruojančių tiesioginio srauto platformų, tokių kaip „Joyy Inc.“ ir „Momo Inc.“, neseniai „Tencent“ superprogramėlės „WeChat“ pristatytas trumpųjų vaizdo įrašų kanalas perkėlė konkurenciją į naują lygį.

„Kuaishou“ debiutą taip pat gali nustelbti kur kas didesnio konkurento „ByteDance“, kurio programėlės „Douyin“ 600 milijonų kasdienių vartotojų daugiau nei dvigubai viršija „Kuaishou“, potencialus IPO. Paskutinį kartą 180 mlrd. dolerių įvertintas didžiausias pasaulio startuolis svarsto kai kuriuos iš savo verslų listinguoti Honkonge po to, kai JAV praėjusiais metais pabandė uždrausti „TikTok“ ir nacionalinio saugumo sumetimais privertė programėlę parduoti.

„Kuaishou“ atnaujino savo produktą ir tapo panašesnis į „Douyin“, – sausio 26 d. pranešime teigė „Citic Securities Co.“ analitikas Wangas Guanranas. – Ateityje jų laukia tiesioginė konkurencija.“

„Kuaishou“ nėra apsaugotas ir nuo geopolitinės įtampos. Nors H. Su sausio 25 d. investuotojams sakė, kad nekiniškos rinkos galėtų tapti svarbiu pajamų varikliu, jo platformos, įskaitant „Kwai“ ir „Snack Video“, Indijoje yra uždraustos kartu su šimtais kitų Kinijos programėlių, nes Naujasis Delis ir Pekinas konfliktuoja dėl pasienio. JAV „TikTok“ stiliaus paslauga „Zynn“ nuo tada, kai praėjusią gegužę buvo paleista, sulaukė mažai dėmesio.

Kompanijai taip pat teks tvarkytis su neseniai pradėtomis tiesioginių transliacijų represijomis. Kinija lapkričio mėnesį pareiškė, kad reikalaus atlikėjų ir dovanotojų registruotis tikraisiais vardais, uždraus dovanas nepilnamečiams ir prašys platformų riboti virtualių dovanų vertę.

Vis dėlto investuotojai nekantrauja įsigyti pirmosios trumpų vaizdo įrašų platformos akcijų, kuriomis bus prekiaujama nuo vasario 5 d. IPO kaina atsidūrė brangesniajame diapazono gale, o mažmeninei prekybai numatyta dalis sulaukė rekordinio dėmesio, praneša „IFR“, nes pastaruoju metu naujų akcijų rinka mieste degte dega. Šis entuziazmas praėjusiais metais padidino aukščiausio lygio vadovų, įskaitant „Nongfu Spring Co.“ Zhongo Shanshano (šiuo metu turtingiausio Azijos žmogaus) ir „Blue Moon Group Holdings Ltd.“ Pano Dongo, turtus.

„Kuaishou“ įkūrėjas savo sukauptą galią vertina atsargiai. Kompanijos biografijoje H. Su platformos gebėjimą kontroliuoti interneto dėmesį ir srautus palygino su J. R. R. Tolkieno „Žiedų valdovo“ trilogija.

„Užsimovęs žiedą pasijusite nepaprastai galingas, – rašė jis. – Bet iš tikrųjų tai žiedas ir jo galia jus valdo.“