Tokie didmiesčiai kaip Torontas, Niujorkas ir Londonas buvo vienos iš populiariausių „Airbnb“ 2019 m. antrojo pusmečio krypčių. Tačiau praėjusiais metais kilusi pandemija ilgiems mėnesiams nutraukė turistines keliones. Vasarą sušvelnėjus apribojimams labai paklausios tapo mažesnio masto kelionės: pasak „Airbnb“, tendencija tęsis ir šiais metais. Kol kas žmonės aktyviausiai domisi tokiomis vietovėmis kaip Rodantė Šiaurės Karolinoje ir Muskokos ežerai už valandos kelio automobiliu nuo Toronto.

Kada tiksliai žmonės jausis pasirengę keliauti, atsakyti sunku, tačiau vakcinų distribucija neabejotinai nulems keliautojų elgesį, sakė „Airbnb“ generalinis direktorius Brianas Chesky. Žmonės „nori keliauti į atokias vietas, kuo toliau nuo kitų žmonių, arba į miestus ir bendruomenes, kur dauguma gyventojų jau paskiepyti“, – kalbėjo B. Chesky ketvirtadienį vykusioje „Bloomberg Year Ahead“ konferencijoje.

JAV kelionių ataskaitoje ironiškai minimos masiniam turizmui būdingos „ilgos eilės“ ir „oro uosto autobusai“, teigiant, kad šiuo metu žmonės nori keliauti tam, kad pamatytų savo artimuosius, o ne turistinius objektus. Įpusėjus pandemijai, „Airbnb“ fiksavo rekordinį susidomėjimą šeimos ir grupinėmis (daugiau nei 5 asmenų) kelionėmis.

Pasak ataskaitos, 54 proc. apklaustųjų žmonių atsakė, kad jau užsisakė keliones arba tikisi šiais metais pakeliauti. Didžioji dauguma, 56 proc., teigė, kad pirmenybę teikia vietinėms kelionėms. Tik 21 proc. planuoja apsilankyti kur nors užsienyje arba toli nuo namų.

Prognozuojant 2021 m. kelionių tendencijas, ataskaitoje cituojama viešosios nuomonės apklausa, kurią atliko „ClearPath Strategies“, ir vidiniai „Airbnb“ duomenys iš 2020 m. trečiojo ketvirčio.

Pradedant balandžio mėnesiu, keliautojai dažniausiai ieškojo atostogų pasiūlymų už 50–500 mylių nuo namų. 55 proc. apklaustųjų atsakė, kad yra „labai“ arba „nepaprastai“ suinteresuoti netolimomis kelionėmis, kurias įmanoma įveikti automobiliu. Iki pandemijos dauguma „Airbnb“ užsakymų buvo nutolę mažiausiai 500 mylių nuo namų. Trumpesni atstumai reiškia ir greitesnius sprendimus. „Airbnb“ praneša, kad keliautojai tapo spontaniškesni, užsisakinėja arčiau numatytos kelionės datos. Lankstumas, susijęs su darbo ir mokyklų tvarkaraščiais, reiškia, kad kelionės ilgainiui bus labiau paskirstytos laike, o tai taip pat padėtų sumažinti keliautojų srautus.

„Nemanau, kad dabar visi vieną ir tą pačią savaitę vyks į Las Vegasą, Majamį ar Los Andželą“, – sakė B. Chesky.

Akivaizdu, kad pandemijos poveikis netolygus: dauguma amerikiečių, planuojančių keliauti 2021 m., yra jaunesni ir turtingesni. Trys ketvirtadaliai žmonių, uždirbančių daugiau nei 100 000 dolerių per metus, 2021 m. planuoja keliones – ir tik 58 proc. tų, kurie uždirba mažiau nei 50 000 dolerių. Dauguma amerikiečių iki 50 metų amžiaus planuoja 2021-aisiais keliauti, palyginus su vos 45 proc. vyresnių žmonių.

Prabangios kelionės 2021 m. greičiausiai pralenks kitus sektorius dėl išaugusių turtingų amerikiečių disponuojamų lėšų, teigiama „AllianceBernstein Holding LP“ sausio 27 d. ataskaitoje.

Verslo kelionės vargu ar sugrįš į priešpandeminį lygmenį, kadangi technologijos įrodė, jog jos dažnai yra tiesiog nebūtinos. Be to, komandiruotės – amerikiečių mažiausiai pasiilgta veikla už namų ribų, teigiama ataskaitoje. Nors pastaraisiais metais „Airbnb“ užėmė vis didesnę verslo kelionių rinkos dalį, kompanija nėra tiek nuo jos priklausoma, kiek kitos pramonės žaidėjos. „Marriott International Inc.“ ir „Expedia Group Inc.“ pranešė, kad 2020 m. trečiąjį ketvirtį jų pardavimai sumažėjo atitinkamai 57 ir 58 proc., o „Airbnb“ – tik 18 proc.

Pernai gegužę „Airbnb“ atsisakė 1900 darbuotojų arba 25 proc. visos savo darbo jėgos, ir tai, pasak B. Chesky, buvo vienas sunkiausių sprendimų, kuriuos jam teko priimti. Nuo to laiko kompanija pasamdė „saujelę“ ankstesnių darbuotojų ir yra nusiteikusi optimistiškai, tačiau kol kas vis dar „pakankamai atsargiai vertina žmonių susigrąžinimo tempą“.

Dabar, kai gruodžio mėnesį „Airbnb“ tapo akcine bendrove, B. Chesky prisipažįsta jaučiantis didesnę atsakomybę – už savo akcininkus, būstų šeimininkus ir už patį platformos turinį. Ši nuostata lėmė kompanijos sprendimą atšaukti „Airbnb“ rezervacijas Vašingtono rajone prieš prezidento Joe Bideno inauguraciją, atsižvelgiant į anksčiau kilusias riaušes Kapitolijuje. Pasak B. Chesky, šiandien generalinio direktoriaus atsakomybė yra kitokia, nei buvo prieš kelis dešimtme
ius. „Žmonės mus stebi. Esame atsakingi prieš visus.“