Tada lygiai taip pat staiga precedento neturinčios Federalinės rezervų sistemos pastangos paremti verslo skolų rinkas paskatino kainų šuolį, kuris praktiškai per vieną naktį rizikuotojus pavertė laimėtojais. Vėliau prasidėjo prekybos srautas, sugeneravęs milijardus dolerių papildomų Volstrito pajamų ir gerokai padidinęs premijas.

Šiais neramiais metais keli laimėtojai išsiskyrė iš likusio būrio. Nuo kelionių ir technologijų iki „Tupperware“ indų – štai keletas sėkmingiausių kredito sandorių, įvykusių per metus, kai įsimintinų sandorių išties netrūko.

„Airbnb“

„Silver Lake“ ir „Sixth Street Partners“ daugiau nei padvigubino savo pinigus, balandžio mėnesį „Airbnb Inc.“ numetę milijardo dolerių vertės gelbėjimo ratą. Antroji paskola, kurią jie suteikė kompanijai, buvo išduota su garantijomis, kurios atnešė didžiulę grąžą, kai tik kompanija užbaigė savo pradinį viešąjį akcijų siūlymą. Vos per aštuonis mėnesius abi firmos uždirbo popierinį pelną, kuris gerokai viršija 100 proc.

Ne tokie azartiški investuotojai, kurie rinkosi solidesnes skolas, taip pat turėjo šansų sudalyvauti ralyje. „Airbnb“ pirmoji paskola, taip pat sindikuota balandžio mėnesį, per visą laikotarpį grąžino apie 17 proc.

„Fresh Market“

Dar prieš tai, kai kovo mėnesį JAV buvo įsakyta uždaryti visas parduotuves, „Fresh Market Inc.“ jau kovojo su milijardine skola, kuri susikaupė po to, kai 2016 m. kompaniją perėmė „Apollo Global Management Inc.“. Jos obligacijos jau tada kainavo maždaug pusę nominaliosios vertės.

Tačiau kai likę sėdėti namuose vartotojai pradėjo masiškai kaupti maisto prekes, antrąjį metų ketvirtį kompanija padidino pajamas net 25 proc. Jos 9,75 proc. obligacijos, kurių terminas sueina 2023 m., kovo pabaigoje nukrito iki 39 centų, bet vėliau pakilo iki 103 centų. Tai reiškia daugiau nei 175 proc. grąžą investuotojams, kurie nesnaudė ir susisuko laiku.

„Tupperware“

Maisto ruošimo namuose bumas ir agresyvus išlaidų karpymo planas, kurį paskatino naujasis generalinis direktorius Miguelis Fernandezas, 2020 m. „Tupperware Brands Corp.“ suteikė taip reikalingą postūmį, įpūsdamas naujų jėgų.

„Tupperware“ akcijos šiemet pakilo daugiau nei 300 proc., tačiau kompanijos skola investuotojams taip pat buvo pravarti. Bendrovės 600 milijonų dolerių vertės 4,75 proc. obligacijos, kurių terminas sueina 2021 m., gegužės mėnesį kainavo vos 30,125 centų po to, kai ji paskelbė ketinanti atpirkti tik kai kurias obligacijas ir už labai žemą kainą.

Investuotojams, kurie pigiai susišlavė vertybinius popierius ir juos išlaikė, gruodžio mėnesį buvo pateiktas netikėtumas, kai „Tupperware“ gavo naują paskolą iš „Angelo Gordon & Co.“ ir „JPMorgan Chase & Co.“, o likusias obligacijas išpardavė: bendra grąža viršijo 230 proc.

Kruizinės linijos

Įsitvirtinus pandemijai, retai pramonės šakai kapitalo reikėjo labiau nei kruizinėms linijoms. Negana to, kad kelionės visame pasaulyje nutrūko, laivai tapo kritiniais užkrato židiniais, sukeldami svarstymų, kada bus leista vėl tęsti plaukiojimą.

Kompanija „Carnival Corp.“ pati pirmoji pasididino kapitalą obligacijų rinkoje, pasiūliusi 4 milijardų dolerių vertės trejų metų trukmės obligacijas, garantuotas laivais ir intelektine nuosavybe su 11,5 proc. kuponu (vienu aukščiausių tarp investicinio lygio kompanijų). Obligacijos, kainavusios po 99 centus, grąžino maždaug 25 proc.

Užtikrintos obligacijos, kurias gegužės mėnesį pasiūlė žemesnio rango „Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.“ ir „Royal Caribbean Cruises Ltd.“, grąžino atitinkamai apie 29 ir 27 proc.

„Golden Nugget“

Hiustono milijardierius Tilmanas Fertitta tapo vienu pirmųjų, pasinaudojusių skolų rinkomis, kai balandžio mėnesį vėl atsinaujino kreditų srautai. Tačiau „Golden Nugget“, didžiąją dalį T. Fertittos restoranų ir kazino imperijos apimanti skėtinė kompanija, turėjo pasiūlyti investuotojams vieną didžiausių pelningumų, kada nors regėtų JAV paskolų rinkoje, kad galėtų tikėtis sandorio.

Obligacijos buvo parduodamos po 96 centus ir mokėjo metines palūkanas, 12 procentinių punktų viršijančias „Libor“. Po dviejų mėnesių pusė jų buvo atmokėta su svaiginančia 116 centų premija iš pajamų, gautų iš „Golden Nugget“ internetinių lažybų verslo pardavimo popierinei T. Fertittos kompanijai. Likusi neatmokėta suma atnešė daugiau kaip 30 proc. grąžos.