Likus mažiau nei dviem savaitėms iki Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš bendrosios Europos Sąjungos rinkos, Kristianas Kaasas Mortensenas, „Girteka Logistics“ Strateginės partnerystės direktorius, teigė manąs, kad pasienyje gali nusidriekti iki 50 km ilgio eilės.

Iškilusios kliūtys gali priversti šią įmonę, kuriai priklauso 7 500 krovininio transporto priemonių, kaip ir jos konkurentus, apriboti užsakymus į Jungtinę Karalystę, interviu sakė „Girteka Logistics“ Strateginės partnerystės direktorius.

Jungtinė Karalystė nurodė verslams nusiteikti, kad sausį pasienyje gali būti trikdžių, neatsižvelgiant į tai, ar šalis pasirašys prekybos susitarimą su ES, ar ne. Pagal blogiausią scenarijų, šalies prognozėmis, Doverio uoste gali nusidriekti 7 000 vilkikų eilės. Vyriausybė kaltina bendroves, jog šios nepakankamai ruošiasi naujoms muitinės patikroms ir dokumentacijai, kurios bus reikalaujama po gruodžio 31-osios.

„Kuo padės parsiruošimas, jeigu net neįmanoma pasiekti teritorijos? – svarstė K.K. Mortensenas.

„Girteka Logistics“ nėra vienintelė. Pramonės lobistinės grupės „Road Haulage Association“ (RHA) teigimu, visa eilė ES vežėjų nepriima sausio mėnesio pristatymų į Jungtinę Karalystę. Sąnaudos, susijusios su vilkikų ir jų vairuotojų laukimu eilėje 24 valandas, gali neatpirkti jų sudarytų sutarčių vertės, teigia RHA.

Grėsmės dėl maisto tiekimo

Lapkritį vyriausybė publikavo 40-ies puslapių vadovą, informuojantį krovininių transporto priemonių vairuotojus apie priemones, būtinas norint įvažiuoti į Jungtinę Karalystę. Kai daugiau nei 90 proc. krovininių priemonių bendrovės turi mažiau nei dešimt sunkvežimių, tikimybė, kad smulkesnės įmonės atvyks prie sienos su netinkamai parengtais dokumentais, yra milžiniška, o dėl to visiems gresia didelė gaišatis prie sienos, savo pamąstymais dalijasi K.K. Mortensenas.

Ypatingą susirūpinimą kelia aibės maisto bei kitos produkcijos, kurią importuoja Jungtinė Karalystė, pristatymas, sakė K.K. Mortensenas. Dėl pristatymo vėlavimų įvairių prekių, nuo lašišos iki bananų, galiojimo laikas per buvimo laiką sunkvežimiuose gali jau būti pasibaigęs, ir kai prekės galiausiai pasieks kelionės tikslą, jos gali būti nebevartotinos.

„Šiuo metu situacija išties kelia susirūpinimą, – sakė jis. – Chaosas ir nenuspėjamumas gali paskatinti vežėjus siųsti vilkikus į kitas rinkas, dėl to JK prekybos centrų lentynos jau greit gali likti apytuštės.“

Praėjusią savaitę prekybos centrų tinklo „Tesco Plc.“ pirmininkas Johnas Allanas perspėjo, kad po gruodžio 31-osios mėnesį ar du gali pritrūkti šviežios produkcijos, ir užsiminė, kad pirkėjams už maistą gali tekti mokėti brangiau.