Programėlė „Travel Pass“ pademonstruos testo rezultatus kartu su įrodymu, jog asmuo yra pasiskiepijęs, išvardys nacionalines atvykimo į šalį taisykles bei pateiks informaciją apie artimiausias testavimo laboratorijas, pirmadienį pranešė Tarptautinė oro transporto asociacija. Programėlė taip pat bus susieta su elektronine asmens paso kopija, kad įrodytų jo tapatybę.

Pasak IATA, šiais metais programėlę išbandys „British Airways“ motininė kompanija „IAG SA“. Kitų metų pirmąjį ketvirtį ji pasirodys „Apple“ įrenginiuose, o nuo balandžio ir „Android“. Keliautojai galės pasidalinti savo statusu su pasienio tarnybomis arba pateikti QR kodą nuskaitymui.

„Qantas Airways Ltd.“ pirmadienį pranešė, kad „Covid-19“ vakcinacija tarptautiniams oro linijų keleiviams bus privaloma. Kompanijos vyriausiasis vykdomasis direktorius Alanas Joyce’as „Channel 9“ Australijoje sakė, kad aptarė šią idėją su kitomis oro linijomis ir greičiausiai tai taps būtina įlaipinimo sąlyga visame pasaulyje.

„Tai bus visiems įprasta tema“, – pabrėžė A. Joyce’as.

Nors tarptautinės kelionės dėl įvairių vietinių apribojimų ir karantinų išlieka sudėtinga tema, šalys pamažu susitaiko su testavimu, kuris sutrumpintų atvykstančių keleivių izoliaciją arba leistų apskritai jos išvengti. Tikimasi, kad pirmosios vakcinos taps prieinamos jau artimiausiais mėnesiais. Šios naujienos paskatino daugybę technologinių žingsnių kuriant mechanizmus, kurie leistų patikrinti keliautojų „Covid“ statusą ir šitokiu būdu kovoti su melagingais skraidyti nekantraujančių žmonių teiginiais.

IATA keleivių ir saugumo produktų vadovas Alanas Murray’us Haydenas žurnalistams sakė, kad grupės tikslas – vėl pakelti žmones į orą, ir kad ji mielai bendradarbiautų su kitais paslaugų teikėjais.

Keliautojams ir vyriausybėms „Travel Pass“ bus nemokamas, o aviakompanijos, kurios naudosis šia paslauga, mokės nedidelį mokestį už kiekvieną keleivį. Tikrinimas bus pagrįstas esama „IATA Timatic“ sistema, nuo seno naudojama dokumentams tikrinti. Programėlė naudos blokų grandinių technologiją ir duomenų nesaugos, pabrėžė A. Murray’jus Haydenas.

Pramonės grupė jau sulaukė teigiamų vienos vyriausybės komentarų dėl šios programinės įrangos naudojimo ir tikisi, kad ją įvertins ir kitos šalys, sakė jis.

Kitos programėlės

Kol IATA planas tebėra vystomas, programėlė „CommonPass“, kurią sukūrė Pasaulio ekonomikos forumas ir ne pelno siekianti organizacija „Commons Project Foundation“, jau išbandyta skrydžiuose tarp Londono ir Niujorko, o kelionių saugumo firmos „International SOS“ sukurtas „AOKpass“ aktyviai naudojamas skrydžiuose tarp Abu Dabio ir Pakistano.

Pasak kompanijų, abi programėlės dalyvauja konkurse aptarnauti kelionių burbulą tarp Honkongo ir Singapūro.

Bandymus tarp JAV ir JK atliekanti „United Airlines“ pirmadienį pranešė pratęsianti „Covid“ testavimą skrydžiams iš Hiustono į Lotynų Ameriką ir Karibus. Keleiviai gali savarankiškai atlikti paštu atsisiųstą testą, leidžiantį pradėti atostogas ar eiti į susitikimus vos atvykus.

Šios lenktynės vyksta siekiant įvesti pasaulinį standartą ir įdiegti technologijas, kad kelionių pramonė galėtų vėl atsistoti ant kojų, interviu sakė „International SOS“ įkūrėjas Arnaud Vaissie.

„Egzistuoja milžiniška paklausa, kuri dabar pristabdyta“, – teigė jis. Taip pat egzistuoja „didžiulė kelionių baimė, kurią mes ir stengiamės sušvelninti“.