San Fransiske įsikūrusio startuolio steigėja Ruzwana Bashir stebėjo, kaip jos verslas sunyksta per vieną naktį. „Balandžio mėnesį pasiekėme nulį, – prisimena ji. – Kai visa Amerika sėdėjo karantine, žmonės nieko nebegalėjo patirti. Perspektyva atrodė niūriai.“

O dabar peršokime chaotiškus pavasario ir vasaros pradžios mėnesius, per kuriuos kelionių industrija sulėtėjo iki šliaužimo, ir štai dabar R. Bashir jau pasakoja kitą istoriją. „Peek“ yra viena iš nedaugelio kelionių kompanijų, kurių verslas suklestėjo; liepos mėnesį rezervacijos siekė 50 milijonų dolerių ir nuo to laiko tęsė mėnesinių pardavimų rekordus, nes keliautojai ieško naujų įdomių būdų tyrinėti nuosavus kiemus.

Sauja klestinčių kelionių pramonės kampelių teikia viltį, kad rinka atsigaus, o mes galėsime ir toliau saugiai keliauti net ir šiuo neaiškiu laikotarpiu. Šis straipsnis gali sužadinti kelionių troškulį arba norą leistis į saugius patyrimus – tačiau jis taip pat primena, jog kelionių pramonė vis tik yra didžiulis verslas.

Vietinės patirtys, kad ir kur būtum įstrigęs

„Peek“ yra dvišalė platforma, jungianti vartotojus su tūkstančiais smulkaus verslo savininkų, siūlančių tokias patirtis kaip maisto ruošimo pamokos ar išvykos baidarėmis.

„Kai mūsų operatoriai negauna užsakymų, mes irgi negauname užsakymų“, – teigia R. Bashir, kurios įmonė gauna tam tikrą procentą nuo kiekvienos platformoje įsigytos veiklos. „Peek“ įžengė į pandemiją ką tik gavusi 23 milijonų dolerių vertės B serijos finansavimą.

R. Bashir pasinaudojo nauju finansiniu stabilumu, rekomenduodama klientams kreiptis dėl bankroto paskolų, įdiegti bekontaktį mokėjimą ir kurti COVID-19 atžvilgiu saugias ekskursijas. Liepos mėnesį, kai karantino taisyklės pradėjo laisvėti, „Peek“ užsakymai pašoko iki 50 milijonų dolerių – šis skaičius sudaro 5 proc. platformos pardavimų per visą jos gyvavimo laiką.

Platesnis vaizdas: „Tripadvisor“ kompanija „Viator“ taip pat pasinaudojo smulkaus verslo lengvata, kad išsaugotų savo pardavėjus ir verslą. „Airbnb“ pirmosiomis pandemijos dienomis išsikapstė pasiūlydama 400 su viršum virtualių patirčių, tokių kaip „Cycling With an Olympian“ pamokos (rekomenduojama turintiems „Peloton“).

Ką galima užsisakyti: Brodvėjus greičiausiai neatsidarys iki 2021 m., o kol kas galite paremti aktorius, kurie dirba gidais 40 dolerių kainuojančioje „Peek“ dviejų valandų trukmės ekskursijoje pėsčiomis po teatrų rajoną.

Atostogų namas, kuris tau iš tiesų nepriklauso

Uždari atostogų klubai, suteikiantys prieigą prie prabangių namų su konsjeržais, kraunasi pinigus iš miestiečių, kuriuos domina ilgalaikiai pabėgimai ir idiliški nuotoliniai biurai. Vienas iš tokių klubų, Denverio „Exclusive Resorts“, praneša, kad šių metų trečiąjį ketvirtį užfiksavo didžiausią narystės pardavimų augimą nuo 2014 m., o nuo kovo mėnesio narių skaičius šoktelėjo beveik 10 proc.

„Mūsų nariai siekia pakeisti aplinką, o dabar, kai dauguma biurų ir mokyklų dirba nuotoliniu būdu, jie naudojasi visomis galimybėmis“, – teigia generalinis direktorius Jamesas Hendersonas. Užsakymų ilgesnėms nei 14 dienų atostogoms 2021 m. jau dabar dvigubai daugiau nei 2020-aisiais, o naujos partnerystės, siūlančios privačius lėktuvus ir medicininių evakuacijų transportą, sušvelnina kelionių nerimą pandemijos metu.

Platesnis vaizdas: Ankstyvomis pandemijos dienomis nutraukęs didžiąją dalį savo operacijų, atostogų klubas „Inspirato“ taip pat sulaukė susidomėjimo savo „Inspirato Pass“, kuris siūlo neribotas nuomos naktis be jokių mokesčių ir rinkliavų už 2500 dolerių mėnesinį mokestį.

Tokia pati dinamika pasitarnauja ir RV („namelių ant ratų“) kompanijoms, tokioms kaip „Kibbo“, kuriančioms RV parkus su erdvėmis darbui, klubais ir įvairiais patogumais.

Ką galima užsisakyti: „Real del Mar“, uždara paplūdimio bendruomenė, įsikūrusi šalia Puerto Valartos Meksikoje, buvo išrinkta „Exclusive Resorts 2019“ atostogų vieta. Bendruomenę sudaro 12 keturių ir penkių kambarių namukų, įsikūrusių ant skardžio, o jų svečiai naudojasi prieiga prie panoraminio baseino ir paplūdimio klubo.

Kas padeda apskaičiuoti riziką

„DragonSlayer“ gimė gruodžio mėnesį kaip programėlė, nustatanti jūsų kelionės asmenybę (pavyzdžiui, aktyvi arba kultūringa) ir pasiūlanti visame pasaulyje prieinamas patirtis. Kovo mėnesį programėlė tapo niekam nereikalinga.

Jos kūrėjas Peteris Wellsas rugsėjį atnaujino įmonės veiklą kaip prenumeratos paslaugą, kuri keliautojams praneša apie su COVID-19 susijusius apribojimus bet kurioje valstijoje ar šalyje. Patentuota, skaitmeninė „SAFE-T“ balų sistema („Smart Analytics for Educating Travelers“) įvertina 124 šalis ir visas JAV valstijas pagal įvairiausius parametrus, pradedant naujų atvejų tendencijomis ir baigiant vietiniais testavimo pajėgumais.

Narystės kaina siekia 10 dolerių per mėnesį (su dviejų savaičių nemokama bandomąja versija) arba 70 dolerių per metus. Per pirmąsias keturias rugsėjo savaites įmonė sulaukė 55 proc. augimo. Naujoji programėlė sudomino pramonės profesionalus; P. Wellsas teigia, kad per pirmąjį mėnesį kelionių agentai įsigijo 200 metinių abonementų. Žvelgdamas į ateitį, jis tikisi, kad šie įrankiai padės kelionių organizatoriams įvertinti įvairių pasaulinių įvykių riziką ir tiesiogiai dalytis jų analize.

Platesnis vaizdas: Galima rasti programėlių ir su ne tokia išsamia sveikatos apžvalga, pavyzdžiui, „Kayak“, kuri leidžia vartotojams pamatyti aktyvių atvejų skaičių bet kurioje pasaulio vietoje interaktyviame svetainės žemėlapyje. Nepamirškime ir „Google“, kurio naujos rezervavimo funkcijos padeda vartotojams susivokti tarp besikeičiančių viešbučių ir oro linijų bendrovių taisyklių.

Ką galima užsisakyti: Šiuo metu vienu saugiausių kelionių tikslų P. Wellsas laiko Bermudus. „Sala puikiai padirbėjo apsaugodama vietinius gyventojus ir dabar gali vėl pasitikti turistus“, – teigia jis.

Kelionių draudimas ant steroidų

Kadangi rimtų apribojimų turi visi, išskyrus pačius brangiausius polisus (tuos, kuriems taikoma „atšaukimo dėl bet kokios priežasties“ sąlyga), atostogų užsakymo procese kelionės draudimas dažnai būna tiesiog praleidžiamas.

Susipažinkite: „Berkshire Hathaway“, kurio kelionių apsaugos produktai iki šiol apėmė tokias vartotojui patogias galimybes kaip žemų kainų politika, konkrečiai nukreipta į skrydžių atidėjimą. Pandemijos metu „Berkshire Hathaway“ pasiūlė dvi naujas funkcijas įsibaiminusiems keliautojams, kurios kartu paėmus sudaro 14 proc. visų įmonės draudimo pardavimų.

Paslauga „LuxuryCare“, paleista birželį, suteikia 100 proc. atšaukimo draudimą aukščiausios klasės kelionėms, kurios kainuoja iki 100 000 dolerių vienam asmeniui; ji taip pat apima skubų medicininį gydymą ir evakuaciją 1 milijono dolerių ribose. Tuo tarpu „ExactCare Lite“ rūpinasi priešingu spektro galu ir siūlo 500 dolerių apsaugą vienam asmeniui kelionėms automobiliu.

Pastaroji paslauga atspindi naujausias madas. „Mūsų pramonėje iki šiol niekas nepirko draudimų kelionėms automobiliu, – pasakoja „Berkshire Hathaway“ atstovė spaudai Carol Mueller. – Bet pastebėjome, kad žmonės nerimauja dėl pinigų praradimo, jei dėl kokių nors priežasčių negali išvažiuoti.“

Platesnis vaizdas: Sėkmė lydėjo beveik kiekvieną kompaniją, kuri gali užtikrinti atostogų-pabėgimo planą. Imkime kad ir oro-medicinos transporto narystės bendrovę „Medjet“. Pandemijos pradžioje ji patyrė sunkumų, tačiau spalio mėnesį pranešė apie augimą, pristačiusi naują paslaugą, kuri leidžia transportuoti COVID-19 užsikrėtusius narius iš daugelio amerikiečiams draugiškų atostogų vietų į pasirinktą ligoninę arčiau namų.

Ką galima užsisakyti: Prašmatnus nuotykis lėktuvais, skrendant per Keniją, Tanzaniją ir Zambiją su „Tin Trunk Safaris“. Apsistosite prabangiausiuose viešbučiuose, tokiuose kaip „Singita Mara River“ ir „Giraffe Manor“, bet keliausite kaip pirmieji žemyno tyrinėtojai.

Lėktuvų bilietų medžiotojai, kurie sumažins jūsų (finansinę) riziką

„Hopper“ – programėlė, pasitelkianti didelius duomenų srautus, kad galėtų numatyti, kaip prieš kitą jūsų užsakymą svyruos viešbučių ir skrydžių kainos – kadaise beveik visas savo pajamas generavo iš lėktuvų bilietų pardavimo. 2019 m. situacija pradėjo keistis, pridėjus tokias populiarias naujas funkcijas kaip apsauga nuo kainos sumažėjimo ir kainos įšaldymas, kurios už nominalų priedą siūlo mokėjimo apsaugą. Dabar lėktuvų bilietai sudaro mažiau nei pusę kompanijos pajamų.

COVID-19 paspartino šią trajektoriją. Reaguodama į faktą, kad pigiems skrydžių bilietams paprastai netaikoma lanksti pinigų grąžinimo politika, „Hopper“ pati ėmė siūlyti tokią garantiją; nuo spalio 13 d. klientai gali primokėti 5–20 proc. bet kokios kainos priemoką, kad prireikus susigrąžintų visą sumą. Dar pridėkime lanksčių datų paslaugą, užtikrinančią paprastą paskutinės minutės planavimą, ir turbūt nenustebsime, kad bendrovės generalinis direktorius Frederickas Lalondas 2020 m. planuoja 100 proc. pajamų augimą.

„Tai neįtikėtina, – prisipažįsta F. Lalondas. – Ir aš toliau optimistiškai nusiteikęs, nes matome daug naujų kelionių poreikių. Dabar, kai žmonės suprato, kad iš jų galima atimti keliones, jie neketina atidėlioti jų taip, kaip atidėliodavo anksčiau.“

Platesnis vaizdas: Skrydžio keitimas iki šiol reiškė baudas iki 400 dolerių, tačiau pandemija paskatino „Alaska“, „American“, „United“ ir „Delta“ visiems laikams atsisakyti mokesčių už vidaus skrydžių keitimą. Tarptautinius skrydžius, kuriems gresia papildoma sienų uždarymo rizika, atšaukti bus sunkiau, išskyrus skrydžius per Aliaską.

Ką galima užsisakyti: Paprastas skrydžio atšaukimas ir perkėlimas, kad ir kokios būtų aplinkybės, pirmą kartą per daugelį mėnesių gali padrąsinti keliauti: užsisakykite, ką tik norite, jei tik tai nėra skrydis į niekur.