Papildoma finansinė parama būtų netinkamas viešųjų lėšų panaudojimas, pirmadienį Osle pranešė vyriausybė. Pigių skrydžių bendrovei reikia pagalbos kaip nors išgyventi žiemos mėnesius, nes keliones oru tebėra sutrikdžiusi „Covid-19“ pandemija.

„Tai, kad vyriausybė nusprendė atmesti prašymą skirti lėšų, yra apmaudu ir jaučiasi kaip smūgis į paširdžius kiekvienam iš mūsų“, – bendrovės generalinį direktorių Jacobą Schramą cituoja „Reuters“.

Aviakompanija turės „apversti kiekvieną akmenį“, ieškodama būdų išgyventi nuosmukį, žurnalistams sakė Jacobas Schramas. Paklaustas, ar kompanijai gresia bankrotas, J. Schramas teigė neatmetąs jokių galimų rezultatų.

„Mums teks prisijungti prie ventiliatoriaus, kad galėtume išgyventi šią žiemą“, – pridūrė jis.

„Norwegian“ – viena iš daugybės aviakompanijų visame pasaulyje, kurių laukia neaiški ateitis be papildomos vyriausybių arba akcininkų paramos. Lauktas kelionių oru atsigavimas vasaros mėnesiais iš esmės neįvyko, nes naujai išplitusios koronaviruso infekcijos paskatino vyriausybes taikyti papildomas testavimo ir karantino priemones arba apskritai uždrausti laisvalaikio keliones.

Vyriausybei nusprendus nesuteikti tolesnės pagalbos, „ženkliai išaugo „Norwegian Air Shuttle“ bankroto rizika“, teigiama „DNB ASA“ analitiko Ole Martino Westgaardo pranešime. „Mes matome nedidelę tikimybę, kad kompanija sugebės pritraukti išorinį finansavimą rinkoje, kur dauguma avialinijų išgyveno tik dėl reikšmingos vyriausybės paramos.“

„Norwegian“ akcijos nukrito 13,2 proc.; šiais metais jos iš viso nusmuko 98,5 proc.

Atleidžia darbuotojus, tik vidiniai skrydžiai

„Norwegian“ pranešė, kad išleis nemokamų atostogų dar 1600 darbuotojų (aviakompanijoje liks dirbti 600 žmonių, iki pandemijos dirbo apie 10 tūkst.) ir toliau eksploatuos vos šešis iš 21 turimų lėktuvų.

Aviakompanija pasiliks tik 12 vietinių maršrutų.

Lietuvos oro uostų atstovas spaudai Tadas Vasiliauskas Delfi informavo, kad kol kas be tos informacijos, kuri buvo paskelbta viešai arba matoma bilietų pardavimo sistemose – jokios papildomos, oficialios informacijos iš oro bendrovės apie atšaukiamus skrydžius negauta.

„Keleiviams rekomenduojame visais klausimais dėl bilietų bendrauti tiesiogiai su oro bendrove“, – teigė T. Vasiliauskas.

Bendrovės pranešima spaudai nurodoma, kad planuojama atšaukti visus tarptautinius skrydžius iki sausio pabaigos.

Ikipandeminiai rūpesčiai

„Norwegian“ finansinių rūpesčių turėjo dar prieš pandemiją: aviakompanija buvo priversta atsisakyti didžiosios dalies savo lėktuvų ir išleisti nemokamų atostogų arba atleisti 8000 darbuotojų, kurie sudarė beveik 80 proc. jos darbo jėgos. Kompanija gegužės mėnesį pasinaudojo valstybės paskola, kurios dydis siekė 3 milijardus kronų (330 mln. dolerių), tačiau dėl to buvo priversta beveik visą nuosavą kapitalą išdalyti kreditoriams.

Oro linijų bendrovė Norvegijoje yra įdarbinusi 2300 žmonių ir vykdo daugybę gyvybiškai svarbių maršrutų, teigė generalinis direktorius. Vyriausybė pranešė, kad skirs lėšų vidaus skrydžiams paremti.

Šiemet 98 proc. smukusios kompanijos akcijos Osle nukrito iki visų laikų žemiausio lygio, o kompanija šiuo metu verta 2,2 milijardų kronų.

„Remiantis naujausia informacija, mūsų streso scenarijaus analizė rodo, kad kompanija turi pakankamai likvidumo, kad padengtų savo išlaidas iki gruodžio ar galbūt kovo mėnesio“, – pažymėjo „Bloomberg Intelligence“ analitikas Robas Barnettas.

Jei „Norwegian“ nepajėgs vykdyti savo įsipareigojimų, o jos skolos viršys turimo turto vertę, kompanija ar kuris nors iš jos kreditorių galės kreiptis dėl bankroto į Norvegijos teismą. Teismas nuspręs, ar turėtų būti pradėta byla, ir paskirs bankroto valdytoją. Šis asmuo pasistengs užtikrinti tvarkingą procesą, įskaitant tų verslo dalių, kurios po bankroto gali likti perspektyvios, pardavimą.