Vokietijos naujų automobilių registracija spalį nusmuko 3,6 proc., lyginant su tuo pačiu metu pernai, trečiadienį pranešė šalies federalinė automobilių transporto tarnyba.

Ispanijoje pardavimai smuko daugiau nei penktadaliu, Prancūzijoje susitraukė 10 proc., Italijoje – 0,2 proc., o tai verčia manyti, kad pramonė nepajėgs išlaikyti netikėto augimo, pastebėto rugsėjo mėnesį.

Šie skaičiai verčia nerimauti dėl Europos automobilių pramonės ir platesnės ekonomikos ateities. Didžioji transporto priemonių registracijos dalis praėjusį mėnesį vyko iki tol, kol šalių vyriausybės neįvedė griežtesnių visuomenės gyvenimo apribojimų, tikėdamosi šitaip sulaikyti COVID-19 plitimą.

Jungtinės Karalystės ministras pirmininkas Borisas Johnsonas paskelbė dalinį keturių savaičių karantiną – uždarytos visos nebūtinos parduotuvės, įskaitant automobilių salonus. Praėjusį mėnesį transporto priemonių registracija sumažėjo maždaug 2 proc. (silpniausias spalio mėnesio rodiklis per devynerius metus), o pramonės prekybos grupė sumažino 2020 m. pardavimų perspektyvas.

Nors Vokietijoje autosalonai tebeveikia, kanclerės Angelos Merkel vyriausybė įvedė dalinį karantiną ir ragina piliečius likti namuose, kiek tik tai įmanoma. Austrija, Graikija ir Portugalija taip pat pratęsė lapkričio apribojimus, o Italija riboja parduotuvių darbo laiką.

„Peugeot“ gamintoja „PSA Group“ atšaukė planus pridėti dar vieną darbuotojų pamainą savo Sošo gamykloje rytų Prancūzijoje dėl viruso apribojimų, teigdama, kad nori pažiūrėti, ar bus įmanoma įdiegti internetinių užsakymų ir pristatymų sistemą transporto priemonėms įsigyti.

Niūri perspektyva

Automobilių pardavimai Prancūzijoje „greičiausiai dar labiau sumažės“ dėl naujo karantino, pranešime rašo „Bloomberg Intelligence“ analitikas Michaelas Deanas. Kol kas jis prognozuoja, kad šiemet Europos automobilių pardavimai sumažės net ketvirtadaliu, nors anksčiau buvo prognozuota, kad susitraukimas sieks 20 proc.

Europos šalys, įskaitant Vokietiją ir Prancūziją, šių metų pradžioje pristatė tokias priemones kaip valstybės finansuojamos paskolos ir didesnės pirkimo subsidijos, siekiant palaikyti automobilių pramonę ir paskatinti vartotojus pirkti baterijomis varomus modelius. Nors ši pagalba padėjo sustiprinti pardavimus vasaros mėnesiais, rudenį jų poveikis sumažėjo.

Europos automobilių gamintojų asociacija išsamius spalio mėnesio regioninius registracijos skaičius planuoja paskelbti lapkričio 18 d.