Planai uždaryti barus, restoranus, nutraukti nepagrindines paslaugas mėnesiui Vokietijoje ir Prancūzijoje, nors ir išlaikant daugumos verslovių veiklą, slopina optimizmą, kurį pažadino geresni nei prognozuota įmonių („Anheuser-Busch InBev NV“, „Volkswagen AG“ ir „Airbus SE“) rezultatai.

Iki šiol šiuo pelno ataskaitų sezonu beveik du trečdaliai „MSCI Europe Index“ įmonių, pranešusių rezultatus, viršijo analitikų prognozes, teigia „Bloomberg Intelligence“ strategas Laurent’as Douillet.

„Sprendimai svarbiausiose Europos ekonomikose įvesti griežtesnius karantinus daro šį pelno ataskaitų sezoną beverčiu“, – rašė komentaruose Jasperis Lawleris, kapitalo rinkos įmonės „London Capital Group“ mokslinių tyrimų skyriaus vadovas.

Bendrovės nustelbė prognozes kone ryškiausiu atotrūkiu per visą istoriją. Tačiau šie rekordiniai pasiekimai gali virsti nieko vertais, jeigu nauji karantino apribojimai reikštų, kad rezultatų bus neįmanoma pakartoti ketvirtame ketvirtyje ir 2021 metais, pabrėžė J. Lawleris.

„Budweiser“ alaus gamintoja „AB InBev“ praėjusį ketvirtį viršijo pelno prognozes, ir tam daugiausia įtakos turėjo stipri paklausa Jungtinėse Valstijose ir Brazilijoje. Vis dėlto bendrovė pristabdė savo tarpinių dividendų mokėjimą, o generalinis direktorius Carlosas Brito‘as ketvirtadienį perspėjo, kad, vyriausybėms atnaujinus suvaržymus, situacija išlieka „nestabili ir neapibrėžta“.

Konkurentė „Carlsberg A/S“ kiek anksčiau šią savaitę padidino savo pelno prognozę, nors generalinis direktorius Cees‘t Hartas naujienų agentūrai „Bloomberg“ sakė, kad likusieji metai „išliks itin sudėtingi, atsižvelgus į visus uždarymus ir įvairių šalių įvestų priemonių poveikį“.

Vokietijos bei Prancūzijos žingsniai – tai tik dalis ištisos griežtų priemonių serijos visoje Europoje, kur nuo ligos jau mirė per 210 000 žmonių ir beveik 6,5 mln. užsikrėtė. Vokietijos kanclerė Angela Merkel apgynė savo sprendimą įvesti pakartotinius suvaržymus judėjimui Vokietijoje, pareikšdama, kad šalis išgyvena „dramatišką situaciją“, nes sparčiai augantis viruso plitimas daro didelį, sunkiai pakeliamą spaudimą sveikatos priežiūros paslaugų sistemai.

Aviacijos koncernas „Airbus“, skaudžiai nukentėjęs dėl sumažėjusių kelionių oro transportu, per ketvirtį generavo 600 mln. eurų (704 mln. JAV dolerių) koreguoto laisvųjų pinigų srauto ir pareiškė sieksiantis užbaigti tris paskutinius metų mėnesius „bent jau“ nenuostolingai. Naujausia informacija taip pat rodo, kad lėktuvų gamintoja atsilaikė prieš giliausią aviacijos krizės poveikį, nors viruso atvejų skaičius ir toliau auga tiek Jungtinėse Valstijose, tiek Europoje.

„Mes išmokome prisitaikyti prie šios naujos aplinkos per pirmąją pandemijos fazę“, – interviu „Bloomberg Television“ sakė „Airbus“ generalinis direktorius Guillaume‘as Faury‘is. Kalbėdamas apie naujus karantinus, jis pridūrė: „Mums atrodo, kad esame pasiruošę. Vyriausybės taip pat parodė, kad joms labai rūpi užtikrinti, jog pramonės ir toliau funkcionuotų.“

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ (VW) susigrąžino ketvirtinį pelningumą, neatsilikdamas nuo kitų garsių automobilių gamintojų, tokių kaip „Daimler AG“ ir „Tesla Inc.“. Akivaizdu, kad automobilių pramonė įveikia pandemijos padarinius sėkmingiau nei baimintasi.

„Volkswagen“, perkamiausių automobilių gamintoja visame pasaulyje, neblogų rezultatų pasiekė dėl savo ryškaus pėdsako Kinijoje, kur pardavimai sugrįžo į ikikrizinį lygmenį. Tačiau antroji infekcijų banga, nusiritusi po Šiaurės Ameriką bei Europą, gali prislopinti platesnį atsigavimą.

Kelios varžovės atkreipė dėmesį į tai, kad ateinančiais mėnesiais bus nelengva prognozuoti veiklos rezultatus po to, kai dėl koronaviruso protrūkių buvo uždarytos gamyklos ir ekspozicijų salės ir dėl to patirta milijardai eurų nuostolių.