Bendrojo vidaus produkto (BVP) rodikliai įkvepia optimizmo. Šalies ekonomika trečiąjį ketvirtį, palyginti su ankstesniais trimis mėnesiais, išaugo 1,9 proc., antradienį apie prognozes pranokusius ir pirmuosius teigiamus rezultatus pranešė vyriausybė.

Lyginant su praėjusiais metais augimas susitraukė 1,3 proc., – švelnesnis smukimas nei tikėtasi. Šie rodikliai jau antra optimistinių duomenų porcija iš Šiaurės Azijos per kiek daugiau nei savaitę.

Naujausia statistika rodo, kad Kinija greičiausiai bus vienintelė prekybos partnerė, pademonstruosianti bent kokį augimą šiais metais. Pietų Korėja gali atsidurti šalia, kaip ir Taivanas.

Pietų Korėjos augimo atsigavimą nulemia tai, kas palieka šalį, – eksportas sudaro apie 40 proc.

Šalies ekonomikos atminties lustų ir elektronikos pramonei teigiamą impulsą davė perėjimas prie nuotolinio darbo ir mokslų per pandemiją. Kitos Korėjos produkcijos, tokios kaip cheminių preparatų ir metalo gaminių, eksportas silpnesnis.

Nors tokie prieštaringi duomenys reiškia, kad Korėja yra pažeidžiama galimam maištavimui prieš konferencinę salę prie virtuvinio stalo, tokia perspektyva neatrodo neišvengiama. Net pasaulio finansų mazguose su stipria vykdomąja vyriausybe, tokiuose kaip Singapūras, neskubama grįžti į biurus centre. Darbas iš namų, arba WFH (Work From Home), išlieka numatyta konstanta didžiojoje pasaulio dalyje.

Gelbsti ir Seulo noras atsikratyti dešimtmečius stebimos konservatyvaus bei atsargaus biudžeto tendencijos. Prezidentas Moonas Jaeinas inicijavo keturis skatinimo priemonių paketus kaip dalį finansinio smūgio, prilygstančio maždaug 14 proc. BVP. Nors vyriausybė siekia pagerinti savo buhalterines knygas vos tik bus užtikrintas atsigavimas, būtų per anksti dabar atsipalaiduoti. Moon Jaeinas turi galimybių nuveikti dar daugiau. Pietų Korėjos valstybės skola BVP atžvilgiu yra viena mažiausių Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (EBPO).

Griežta fiskalinė politika siejama su didesniu skolinimusi. Pietų Korėjos prezidentui į pagalbą ateina centrinis bankas, kuris yra pasirengęs pakankamai reguliariai pirkti obligacijas dėl stabilumo. Nors Korėjos centrinis bankas vengia termino „kiekybinis lengvinimas“, jis kontroliuoja kainą, kurią vyriausybė moka už pinigus.

Galbūt tikrasis pasiekimas yra tas, kad šalis pažabojo koronaviruso infekcijų plitimą ir susigrąžino augimą išvengusi didelio masto karantino ar priverstinio greito ekonomikos atvėrimo. Kinijai gelbsti autoritarinė politinė sistema, kuri gali pasukti raktelį bet kuria kryptimi, nepaisydama jokių priešgyniavimų.

Pietų Korėja yra demokratinė valstybė. Fizinio atstumo laikymasis, kontaktų atsekimas ir kitų suvaržymų nustatymas (ar atšaukimas) lokaliniu pagrindu suveikė gana gerai.

Vis dėlto, daug kas gali pakrypti į blogąją pusę. Pasaulio ekonomikos padėtis gali pablogėti, atsižvelgus į pastaruoju metu fiksuojamą infekcijų šuolį tiek Jungtinėse Valstijose, tiek Europos šalyse. O Korėjos viduje natūralus atsigavimas, jaučiamas ekonomikai pasitraukus iš recesijos, galiausiai išsikvėps. Iki pandemijos šalis demonstravo gana vangų augimą. Nedarbo lygis kyla. Ir nors grįžtantis augimas teikia palengvėjimo, antrojo ketvirčio susitraukimas buvo didžiausias per kelis dešimtmečius.

Tačiau kol kas pripažinkime darbą, kuris buvo atliktas išties gana gerai.