„Kai vakcina taps plačiai prieinama visame pasaulyje ir žmonės įgis drąsos vėl keliauti ir lankytis svetur, tada aviacija vėl atsistos ant kojų, – interviu „Bloomberg Television“ sakė Ongas. – Kiek laiko tai užtruks, negaliu pasakyti, bet spėju, mažiausiai porą metų.“

Singapūras turi „rasti būdų, kaip atgaivinti“ aviacijos sektorių, teigė ministras, pridurdamas, kad miesto-valstybės testavimo pajėgumai šiuo metu siekia apie 30 000 per dieną, o iki lapkričio gali padidėti iki 40 000 ir tikriausiai dar daugiau. Reikia rasti pusiausvyrą tarp kelionių ir epidemijos kontrolės, sakė Ongas.

Paklaustas apie „Singapore Airlines Ltd.“, kuris per tris mėnesius iki birželio patyrė rekordinius ketvirčio nuostolius ir maždaug 20 proc. sumažino darbuotojų skaičių, Ongas atsakė, kad vežėjas susiduria su „sudėtinga situacija“ dėl pandemijos ir to fakto, kad neturi vidaus rinkos, į kurią galėtų atsiremti.

Su virusu susiję kelionių apribojimai reiškia, kad „Singapore Airlines“, krizės pradžioje išleidęs 11 mlrd. Singapūro dolerių (daugiausia dėl teisinių problemų), šiuo metu operuoja tik nedidele dalimi įprastų pajėgumų. Rugpjūčio mėnesio duomenys rodo, kad vežėjo keleivių skaičius, lyginant su ankstesniais metais, susitraukė 98,4 proc.

Ar „Singapore Airlines“ teks ieškoti finansavimo, pirmiausia priklausys nuo to, ar kelionės vėl bus atgaivintos, sakė Ongas. „Kuo daugiau skrydžių pavyks atnaujinti, tuo daugiau pinigų galėsime uždirbti, tuo mažiau reikės rekapitalizacijos.“

Rugpjūčio mėnesio apžvalga parodė, kad aviakompanija panaudojo pusę iš 8,8 mlrd. Singapūro dolerių, gautų pardavus akcijas, o tai reiškia, kad vežėjai patiria išlaidų net ir tada, kai lėktuvai neskraido. Kompanija šiuo metu peržiūri savo flotilę ir operacijas.

Tarptautinė oro transporto asociacija, atstovaujanti maždaug 290 aviakompanijų, teigė, kad keleivių srautai neatsinaujins mažiausiai iki 2024 m. Neseniai atlikus IATA keliautojų apklausą paaiškėjo, kad 83 proc. verčiau atsisakytų kelionės, jei atskridus tektų laikytis dviejų savaičių karantino.

Norint atverti sienas ir paskatinti žmones vėl keliauti, karantinas turi būti pakeistas efektyviu COVID-19 testavimu, sakė Ongas. „Turime pamažu atverti sienas, atnaujinti pagrindines operacijas, kurios mus ir pavertė skrydžių centru.“

Ongas teigė, kad Singapūras turės peržiūrėti savo planus atidaryti penktąjį terminalą Čiangio oro uoste. Terminalo, kurį iš pradžių buvo planuojama užbaigti 2030 m., statybos buvo sustabdytos mažiausiai dvejiems metams.

„Prielaidos, dėl kurių ryžomės penktajam terminalui, visiškai pasikeitė, – kalbėjo Ongas. – Neturiu krištolo rutulio ir negaliu išpranašauti, kas laukia penktojo terminalo ir kas laukia pasaulinės aviacijos.“

Singapūras pažadėjo skirti apie 100 mlrd. Singapūro dolerių kovai su pandemijos padariniais, įskaitant darbo užmokesčio subsidijas, kurios truks iki kovo mėnesio.

Kruizai į niekur

Bandydamas atgaivinti keliones, miestas-valstybė šių metų pabaigoje pradės kruizus į niekur. „Genting Cruise Lines“, priklausantis „World Dream“ ir „Royal Caribbean International“, o valdomas „Quantum of the Seas“, keliones pirmyn į atvirą jūrą ir atgal pradės atitinkamai lapkričio ir gruodžio mėnesiais.

„Genting“ per pirmąsias penkias dienas nuo planų paskelbimo sulaukė daugiau kaip 6000 užklausų, o „Royal Caribbean“ rezervacijos išaugo 500 proc., lyginant su pastarosiomis dviem savaitėmis, pranešė „Straits Times“. Laivai plauks sumažintu 50 proc. pajėgumu, o jais keliauti galės tik Singapūro rezidentai.

„Didžiausias pliusas yra tas, kad visi kruizų keliautojai bus vietiniai Singapūro gyventojai, o pas mus viruso paplitimas labai nedidelis, – sakė Ongas, paklaustas, ar yra įsitikinęs, kad laivai netaps infekcijų židiniais. – Tai niekuo nesiskirs nuo bet kurios kitos šalies, kurioje šiuo metu veikia aludės, o žmonės socializuojasi.“