Tačiau tai nesumažino „Nongfu Spring Co.“ populiarumo: šio pavadinimo vandens buteliukai raudonais kamšteliais parduodami visoje Kinijoje – nuo užkandžių kioskų iki aukščiausios klasės viešbučių. Bendrovė populiari ir tarp investuotojų. Pirminiame viešajame akcijų pasiūlyme Honkonge praėjusios savaitės pabaigoje „Nongfu“ akcijų paklausa 323 kartus viršijo pasiūlą, o jų kaina siekė aukščiausią nustatytą lygį.

Remiantis 2,77 dolerių akcijos kaina, Zhongo Shanshano 84 proc. „Nongfu“ akcijų dalis, likusi po viešojo pasiūlymo, vertinama 26 milijardais dolerių, o jo grynoji vertė siekia 38 milijardus dolerių. Tai paverčia jį trečiuoju turtingiausiu Kinijos žmogumi po „Alibaba Group Holding Ltd.“ Jacko Ma ir „Tencent Holdings Ltd.“ Pony Ma, skelbia „Bloomberg Billionaires Index“.

65-erių metų Zhongas Shanshanas savo sėkme dalijasi ir su kitais. Prospekte be jo paties išvardyti 68 akcininkai, kurių akcijų paketai svyruoja nuo 0,0063 iki 1,4 proc. Kai kurie jų nuosavybės teisę įgijo praėjusiais metais, kai įkūrėjas ir jo holdingo kompanija per personalo skatinimo programą 33 žmonėms perdavė 0,79 proc. „Nongfu“ akcijų.

„Steigėjai dažnai sujungia šias struktūras, norėdami įvardyti akcininkus dar prieš skelbiant IPO, arba pasiūlo premijas ilgalaikiams darbuotojams, kad atsilygintų už tai, jog šie padėjo sukurti verslą, – pažymi Honkongo advokatų kontoros „Zhong Lun Law Firm“ partneris Cliffordas Ngas. – Kinijoje tai gana įprasta praktika, dažniau pasitaikanti šeimos valdomose įmonėse, kuriose dirba ilgalaikiai darbuotojai.“

Didžiausią naudą gaus išplėstinė Zhongo Shanshano šeima. Lu Xiaowei, vyresniajai jo žmonos seseriai, priklauso 1,4 proc. akcijų, kurių vertė siekia 432 milijonus dolerių, o dar du jos broliai ir seserys turi po 428 milijonus dolerių. Jo paties seserims Zhong Xiaoxiao ir Zhong Xuanxuan priklauso atitinkamai 428 ir 214 milijonų vertės „Nongfu“ akcijos. Jo žmona ir vaikai nėra įtraukti į akcininkų sąrašą, nors IPO byloje jo sūnus nurodomas kaip nevykdomasis direktorius.

„Nongfu“ ir Zhongas Shanshanas neatsakė į prašymus pakomentuoti.

Turto kūrimas

IPO rinka ilgą laiką buvo svarbus Kinijos turto kūrimo šaltinis, tačiau šiais metais ji ypač išaugo – netgi nepaisant koronaviruso pandemijos. Per šešis mėnesius iki birželio Kinijos akcijų biržose mažiausiai 24 žmonės tapo milijardieriais. Praėjusią savaitę į „trijų kablelių klubą“ įstojo dar trys nariai, kai Šendženo „ChiNext“ technologijų valdybos kompanijos pradėjo prekiauti be jokių apribojimų.

Šalyje taip pat pastebimas milijonierių bumas. Kinija vos per vienerius metus pagausėjo 158 000 milijonieriais, ir dabar jų skaičius yra daugiau nei 4,4 milijonai –daugiausia po JAV, teigiama „Credit Suisse Group AG“ 2019 m. ataskaitoje.

Šie metai buvo kaip niekada permainingi Zhongui Shanshanui, kurio turtas sausio mėnesį siekė 7 milijardus dolerių. Balandžio mėnesį Pekino „Wantai Biological Pharmacy Enterprise Co.“, kompanija, kurioje jis beveik prieš du dešimtmečius įsigijo kontrolinį akcijų paketą, paskelbė IPO Šanchajuje, o rugpjūčio pradžioje jo turtas jau siekė 20 milijardų dolerių, nes akcijos pakilo beveik 3200 proc. Nuo IPO dienos pelnas dar padidėjo 24 kartus.

Zhongui Shanshanui, kuris „Nongfu“ pirmtaką įkūrė dar 1996 m., tapti magnatu nebuvo savaime suprantamas dalykas. Jo mokymasis nutrūko Kinijos kultūrinės revoliucijos metu, o prieš apsistodamas ties geriamuoju vandeniu jis dirbo įvairius atsitiktinius darbus.

Jo kompanija pirmąjį geriamojo vandens buteliuką pristatė 1997 m. Vanduo buvo gaunamas iš Džedziango pakrantės provincijos netoli Šanchajaus. Nuo to laiko kompanija išsiplėtė iki 10 šaltinių visoje šalyje. 2012–2019 m. „Nongfu“ Kinijoje užėmė pirmaujančią 21 proc. fasuoto vandens rinkos dalį. Praėjusiais metais pardavimai išaugo iki 24 milijardų juanių (3,5 mlrd. dolerių), 37 proc. daugiau nei 2017 m.

„Nongfu“ taip pat tapo pagrindiniu gaiviųjų gėrimų gamintoju: apie 40 proc. kompanijos 2019 m. pajamų gauta iš arbatų, įvairių skonių vitamininių gėrimų ir sulčių.

Kompanijos akcijomis Honkonge bus pradėta prekiauti rugsėjo 8 d.

Bendrovė savo prospekte pripažįsta, kad pandemija ir pastarojo meto potvyniai keliose Kinijos provincijose pakenkė pardavimams, tačiau tai tėra laikini sutrikimai, tvirtina „Bloomberg Intelligence“ analitikas Kevinas Kimas. Vis didesnis dėmesys sveikai gyvensenai ir didėjančios gyventojų pajamos reiškia, kad ateinančiais metais „Nongfu“ mineralinio vandens gėrimams seksis geriau nei kitų rūšių geriamajam vandeniui, teigia jis.