Liepos mėnesį sedanų, visureigių, minivenų ir universalių transporto priemonių mažmeninė prekyba lyginant su pernai išaugo 7,9 proc. iki 1,63 milijono vienetų, antradienį pranešė Kinijos keleivinių automobilių asociacija. Nuo kovo mėnesio pardavimų tendencija kas mėnesį gerėjo, tačiau birželį nukrito 6,5 proc. Elektromobilių pardavimuose praėjusį mėnesį pirmavo „Tesla Inc.“ ir „BYD Co.“.

Automobilių pramonė tikisi, kad Kinijoje atslūgus koronaviruso pandemijai ir vėl atsidarius autosalonams ir prekybos centrams, paklausa po truputį išaugs. Viruso protrūkis pagilino nuosmukį, kurį lėmė sulėtėjusi ekonomika, prekybos įtampa su JAV ir griežtesni aplinkosaugos standartai.

Visgi ir toliau lieka iššūkių: ekonomika dar tik sveiksta, o naujos technologijos, tokios kaip elektrifikuoti varikliai, kai kuriuos pirkėjus gali paskatinti atidėti pirkimo sprendimus, kol pasirodys daugiau modelių su tokiomis savybėmis.

Darbuotojai Kinijos fabrike
Foto: Scanpix

Per tris mėnesius iki birželio Kinijos bendrasis vidaus produktas išaugo 3,2 proc., lyginant su praėjusiais metais. Per pirmąjį ketvirtį jis buvo sumažėjęs 6,8 proc. Automobilių didmeninė prekyba nuo praėjusių metų išaugo 8,5 proc. iki 1,67 milijono vienetų, pranešė Kinijos automobilių gamintojų asociacija. Tai reiškia, kad atsargos kaupiasi, ir liudija, jog pardavimai vartotojams nebuvo tokie stiprūs, kaip pardavimai prekybos salonams.

Investuotojus pardavimų augimas drąsina. Kinijos rinkos lyderio „Volkswagen AG“ akcijos nuo kovo vidurio nuosmukio pakilo daugiau kaip 40 proc., o konkurento „General Motors Co.“ – daugiau nei 60 proc.

Vietinis varžovas „Geely Automobile Holdings Ltd.“ pakilo beveik 60 proc., o jo kolega „Brilliance China Automotive Holdings Ltd.“, „BMW AG“ partneris, pakilo apie 70 proc. Kylant paklausai, labiausiai pasipelnys vokiečių ir japonų prekių ženklai, teigia Steve’as Manas, „Bloomberg Intelligence“ analitikas Honkonge. Jis svarsto, kad „GM“ ir „Ford Motor Co.“ gali nukentėti dėl augančios įtampos tarp Kinijos ir JAV.

Didmeninė prekyba naujos energijos transporto priemonėmis – elektromobiliais, įkraunamais hibridais ir kuro elementų automobiliais – šiais metais pirmą kartą ženkliai išaugo, liepos mėnesį pašokusi 19 proc., lyginant su pernai, iki 98 000 vienetų, pranešė CAAM.

„Tesla“, kuri 2020 m. pradžioje pradėjo pristatymus iš savo milžiniškos naujos Šanchajaus gamyklos, greitai užsitikrino lyderystę elektrinių transporto priemonių rinkoje ir tapo retu pavyzdžiu, šiais metais kas mėnesį padidindama naujų registracijų skaičių. „Tesla“ praėjusį mėnesį Kinijoje pardavė 11 014 automobilių ir išlaikė aukščiausią vietą kuro elementų sektoriuje, pranešė PCA.

Pasak PCA, „BYD“ užėmė pirmą vietą naujos energijos transporto priemonių pardavimuose liepos mėnesį su apytiksliai 14 000 vienetų. Kompanijai, kurią remia Warreno Buffetto „Berkshire Hathaway Inc.“, padėjo tiek grynų elektromobilių, tiek įkraunamų hibridų, kuriuose taip pat naudojamas benzinas, pardavimai.

Keletą metų sparčiai augęs, elektromobilių pardavimas prarado pagreitį 2019 m. viduryje, kai vyriausybė ėmė riboti subsidijas. Pandemija taip pat sumažino paklausą, o krentančios naftos kainos padidino daug kuro suryjančių automobilių konkurencingumą. Kinija vis dar mato elektromobilius kaip ilgalaikį prioritetą ir įvedė naujų skatinamųjų priemonių, kad padėtų pramonei atsigauti.

Prognozuojama, kad šiemet naujos energijos transporto priemonių pardavimai šalyje sieks 1,1 milijono vienetų, o „Tesla“ parduos apie 100 000 iš jų, teigia CAAM. Remiantis CAAM duomenimis, 2019 m. didmeninėje prekyboje buvo parduota 1,21 milijono vienetų šių transporto priemonių.