2018 m. pradžioje Georgas Schaeffleris tapo turtingiausiu Vokietijos žmogumi po to, kai automobilių dalių gamintojo „Continental AG“, kurio pagrindinis akcijų paketas priklauso jam ir jo motinai, Mariai-Elisabeth Schaeffler-Thumann, akcijų kaina staiga pašoko. Tuo metu jų bendras turtas sudarė 35 milijardus dolerių.

Dabar jie verti maždaug ketvirtadalio tos sumos. Iš dalies dėl koronaviruso pandemijos, sulėtinusios automobilių gamybą ir smarkiai sumažinusios pardavimus, bei dėl pramonės platesnio masto perėjimo prie elektromobilių. Schaeffleriai pastaruosius dvejus metus užbaigė prasčiau, nei pradėjo, ir 2020 m. greičiausiai bus tas pats.

Remiantis „Bloomberg“ milijardierių indeksu, kuriame pateikiamas 500 turtingiausių pasaulio žmonių sąrašas, abu Schaeffleriai šiemet prarado maždaug ketvirtadalį savo turtų.

Nors jie tebėra labai turtingi, Schaefflerių nuosmukis yra vienas didžiausių „Bloomberg“ indekse ir pabrėžia pasaulinės transporto priemonių gamybos sulėtėjimą. 55-erių metų Georgas ir 78-erių metų Maria-Elisabeth taip pat kontroliuoja „Schaeffler AG“ – Vokietijos inžinierių grupę, kuri susidūrė su panašiais iššūkiais kaip „Continental“. Abiejų bendrovių akcijos šiais metais nukrito daugiau nei penktadaliu.

Schaefflerių atstovas spaudai komentuoti atsisakė.

Netipiški svyravimai

Tokie svyravimai nėra tipiški per kelias kartas sukauptam tokio dydžio turtui, daugiausia dėl diversifikacijos. Nors steigėjai paprastai mąsto vienpusiškai, jų įpėdiniai dažnai siekia sumažinti riziką, pradėdami naujus verslus. Pavyzdžiui, Marsų šeima pradėjo nuo saldumynų gamybos, tačiau ilgainiui perėjo prie naminiams gyvūnėliams skirtų produktų, kurie dabar sudaro maždaug pusę metinių verslo pardavimų (jų turtas siekia 120 milijardų dolerių). Vokietijos Reimannų klanas iš chemikalų verslo gautas pajamas panaudojo sukurti vartojimo prekių imperijai, apimančiai „Krispy Kreme Donuts“ ir „Panera Bread“ restoranus.

Remiantis „Bloomberg“ turto indeksu, Schaefflerių vertė šiuo metu siekia 8,5 milijardo dolerių, nors šeima gali mėginti apsisaugoti nuo tolesnio akcijų kritimo. Pandemijos metu nukentėjo ir kiti su automobilių pramone susisaistę turtuoliai. Remiantis „Bloomberg“ indeksu, pagrindiniai automobilių gamintojo „Bayerische Motoren Werke AG“ akcininkai Susanne Klatten ir Stefanas Quandtas bei „Hyundai Motor Group“ pirmininkas Chungas Mong-Koo pranešė, kad jų turtas šiemet susitraukė apie 10 proc.

Schaeffleriams patirti nuosmukių yra tekę ir anksčiau. Prasiskolinusio „Continental“ perėmimas privertė juos prašyti neatidėliotinos paramos po to, kai kredito rinkos 2008 m. per finansų krizę susitraukė, tačiau kompanijos akcijų kaina nuo 2009 m. iki 2018 m. pradžios toliau augo. Yra ir atsigavimo ženklų: nuo kovo vidurio „Continental“ akcijos pakilo daugiau nei 50 proc., nors kompanija pranešė, kad likusių metų perspektyva išlieka neaiški.

1996 m. mirus tėvui, Georgas Schaeffleris paveldėjo 80 proc. rutulinių guolių verslo, nešiojančio jo pavardę, o motina paveldėjo likusią dalį. Abu jie dalyvauja „Continental“ ir „Schaeffler“ stebėtojų tarybose. Nors Georgas augdamas žinojo, kad paveldės inžinerijos imperiją, Maria-Elisabeth studijavo mediciną ir niekada nesitikėjo pradėti verslo karjeros.

„Įsitraukiau žingsnis po žingsnio“, – sakė ji 2001 m. interviu Vokietijos laikraščiui „Welt am Sonntag“.