Aviacijos pramonė nukentėjo skaudžiau už daugumą kitų, nes pandemija ir toliau žlugdo bilietų pardavimus ir siurbia iš įmonių grynuosius pinigus. Oro linijos visame pasaulyje drastiškai sumažino skrydžių skaičių dėl sienų apribojimų ir žmonių nenoro keliauti, ypač į užsienį, kadangi jie nerimauja dėl galimo užsikrėtimo ir ilgo izoliacijos laiko.

„British Airways“, „Deutsche Lufthansa AG“, „Emirates Airline“ ir „Qantas Airways Ltd.“ – keli iš vežėjų, skelbiančių tūkstančių darbo vietų mažinimo ir nemokamų atostogų programas. Jungtinėse Valstijose šių liūdnų naujienų tikimasi sulaukti dar daugiau, kai rugsėjo pabaigoje bus panaikintas draudimas mažinti darbo vietas – tokia buvo 50 milijardų dolerių dydžio vyriausybės pagalbos sąlyga.

„Delta Air Lines Inc.“, „United Airlines Holdings Inc.“ ir „American Airlines Group Inc.“ jau įspėjo maždaug 35 000 darbuotojų, kad jų darbo vietoms gresia pavojus. Bendras šių trijų kompanijų atleistų darbuotojų skaičius iki metų pabaigos gali viršyti 100 000.

Net ir tiems pilotams ir skrydžių palydovams, kuriems pavyks išsaugoti darbo vietas, atlyginimai greičiausiai bus apkarpyti.

400 000 prarastų darbo vietų skaičius apima oro linijų bendroves visame pasaulyje – tiek pilotus, tiek skrydžių palydovus, kurie darbo metu atsiduria kovos su koronavirusu priešakyje. Šis skaičius apima ir planuojamus JAV oro linijų darbo vietų mažinimus. Jis buvo apskaičiuotas remiantis kompanijų skelbiamomis ataskaitomis, „Bloomberg News“ istorijomis ir kitais žiniasklaidos pranešimais.

Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, darbo vietų praradimas susijusiose pramonės šakose, įskaitant orlaivių ir variklių gamintojus, oro uostus ir kelionių agentūras, gali siekti 25 milijonus. JAV viešbučių ir nakvynės sektoriuje kiekvienai aviacijos darbo vietai prarandama 7,5 darbo vietos. „Airbus SE“ ir „Boeing Co.“ jau atsisakė daugiau nei 30 000 pozicijų.