Po to, kai Vokietijos ir Prancūzijos – dviejų didžiausių lengvųjų automobilių rinkų – vyriausybės padidino paskatas elektromobiliams, siekdamos stimuliuoti jų paklausą, pirkėjai pulte užpuolė virtualius autosalonus. Pasak „BloombergNEF“, šiose šalyse pirkimo subsidijos dabar yra vienos palankiausių pasaulyje.

Valstybės parama leidžia „Autohaus Koenig“, daugiau nei 50 salonų visoje Vokietijoje turinčiam tinklui, reklamuoti akumuliatoriumi varomo „Renault Zoe“ lizingą, kurį visiškai padengia subsidijos. Per 20 dienų nuo pasiūlymo paskelbimo internete apytiksliai 3000 žmonių atsiuntė užklausas ir maždaug 300 pasirašė sutartis.

„Jei turėtume daugiau pardavėjų, būtume pardavę netgi dar daugiau, – sako Wolfgangas Huberis, Berlyno padalinio elektromobilių pardavimų vadovas, paskelbęs „Facebook“ įrašą, kuriame prašo klientų kantrybės. – Tikėjomės, kad dėl subsidijų pardavimai išaugs, bet nesitikėjome, kad šitokiu mastu.“

Kanclerė Angela Merkel ir prezidentas Emmanuelis Macronas stengiasi sušvelninti koronaviruso pandemijos smūgį smarkiai nukentėjusiam automobilių sektoriui. Europoje pardavimai atsigauna lėčiau nei Kinijoje ar Šiaurės Amerikoje, todėl politikai bando paremti šį svarbų užimtumo ir ekonominės veiklos šaltinį.

Prancūzijoje „Renault Zoe“ modelio pardavimai šiemet turėtų padvigubėti, nors benzininių transporto priemonių paklausa smunka. Olandijoje, kurios sostinė Amsterdamas nuo 2030 m. ketina uždrausti neelektrinius automobilius, 10 milijonų eurų fondas, skirtas elektromobilių pirkimams sustiprinti, buvo išsemtas vos per aštuonias šio mėnesio dienas.

„Šiuo metu dėl aukštesnių subsidijų yra daug patrauklių pasiūlymų, ir tai sustiprina paklausą, – teigia Aleksandra O’Donovan, „BloombergNEF“ analitikė. – Europos Sąjunga siekia transporto dekarbonizacijos, o koronaviruso krizė padėjo jiems šį sumanymą paspartinti.“

Vokietijos subsidijos, siekiančios net 9000 eurų vienam elektromobiliui, padidino vokiško automobilių prekybos tinklalapio „Carfellows“ pardavimus beveik dešimteriopai.

„Mums tai yra auksinis momentas“, – džiaugiasi Berlyne įsikūrusio startuolio atstovas Raineris Westdoerpas. Trečiadienį „Carfellows“ pradės siūlyti lizingą „Daimler AG“ akumuliatoriniam automobiliui „Smart EQ“ už 9,90 euro per mėnesį.

„Carfellows“ panašų pasiūlymą „Smart“ modeliui birželio mėnesį turėjo atšaukti, nes per tris dienas su jais susisiekė apie 1000 klientų, o automobilių gamintojas nepajėgė taip greitai tiekti automobilių, pasakoja R. Westdoerpas.

Nors geriausi pasiūlymai – įskaitant „Carfellows“ siūlomą „Smart“ lizingą – paprastai būna skirti įmonės automobilių pirkėjams, nes privalumai apima mokesčių lengvatą ir galimybę susigrąžinti permoką, privatūs Vokietijos vairuotojai taip pat gali išsinuomoti elektromobilį iš jų tinklalapio vos už 39 eurus per mėnesį. Prancūzijoje, kur vyriausybė šiais metais padidino subsidijas iki 7000 eurų vienam automobiliui,„Zoe“ lizingas prasideda nuo 79 eurų per mėnesį.

Pirkėjams teks perskaityti išnašas smulkiu šriftu, nes kai kuriuose pasiūlymuose yra paslėpti papildomi vienkartiniai mokesčiai arba pradinės įmokos. Be to, ne visi Europoje skuba leisti daugiau lėšų ir pagreitinti perėjimą prie elektromobilių: Jungtinė Karalystė ir Belgija paramą neseniai sumažino. Kinija planavo nutraukti subsidijas šiais metais, tačiau reaguodama į pandemiją pratęsė jas iki 2022 m.

Tačiau apskritai Europos pirkėjams perspektyvos atrodo patraukliai, nes šiame žemyne yra aštuonios iš devynių šalių, šiuo metu siūlančių didžiausias nacionalines elektromobilių pirkimo subsidijas, praneša BNEF.

Vyriausybės turės atidžiai pasverti, kada šias subsidijas atšaukti, kad pardavimai staiga nenutrūktų. Tačiau ateis laikas, kai tai nebekels rūpesčių, sako A. O’Donovan.

„Mažėjant akumuliatorių kainai, apytikriai nuo 2025-ųjų įsigyti elektromobilį bus pigiau nei benzininį automobilį, – teigia ji. – Kai tai įvyks, rinka paspartės ir be subsidijų.“