„Ant Group“ generalinis direktorius Simonas Hu agresyviai bruka skaitmeninių mokėjimų ir debesijos paslaugas vietiniams „KFC Holding Co.“ ir „Marriott“ padaliniams, plėsdamas įmonės akcentą nuo bankų ir fondų valdytojų prie universaliosios programėlės.

Milijardieriaus Jack Ma įkurtos bendrovės „Alibaba Group Holding Ltd.“ padalinio strategija yra dvikryptė. Ji pristabdo „Tencent“ ir maisto pristatymo milžinės „Meituan Dianping“ nevaldomą sėkmę pritraukiant vietos prekybininkus į savo platformas ir taip griaunant „Ant“ dominavimą Kinijos 29 trln. dolerių vertės mobiliųjų mokėjimų erdvėje. Ši strategija taip pat padeda diversifikuoti „Ant“ verslą į mažiau jautrias sritis, po to, kai įmonė pritraukė reguliuotojų dėmesį dėl savo žaibiško plėtimosi į finansinių paslaugų sferą pasitelkiant vietinę produkciją.

„Mes norime prisidėti prie paslaugų pramonės suskaitmeninimo, – savo pirmajame interviu užsienio žiniasklaidai sakė S. Hu, pernai gruodį užėmęs generalinio direktoriaus pareigas. – Mes vykdome strategiją, kuria siekiame išplėtoti „Ant“ į technologijų bendrovę, su ilgalaike atviros platformos strategija.“

S. Hu siekia, kad vartotojai į „Alipay“ žvelgtų ne kaip į nišinę finansinių paslaugų teikėją ir vartus į didžiausią pasaulyje elektorinės prekybos platformą, bet kaip į vieną iš geriausių programėlių, skirtų patiems įvairiausiems poreikiams, nuo prekybos maisto produktais iki turto valdymo, nuo viešbučių rezervavimo iki paskolų prašymų. Jis tikisi vienu metu užsiimti tokiais technologiniais sprendimais kaip dirbtinis intelektas, „blokchain“ technologijos ir rizikos kontrolės sistemos verslovėms, naudojančioms šią platformą.

Jo tikslas – per penkerius metus sugeneruoti daugiau nei 80 proc. „Ant“ pajamų iš vietos prekiautojų ir finansinių įmonių, – daug daugiau nei 2019 metų pabaigoje (maždaug pusė). Dėl to komercinių paslaugų, tokių kaip „Ant“ nuosavas pinigų rinkos fondas ir paskolos, indėlis turėtų sumažėti.

„Mes norime dalintis savo sukurtomis technologijomis ir ištekliais kaip internetine finansine platforma su kitomis finansų, vietos bei viešųjų paslaugų įmonėmis ir kitose šalyse“, – sakė jis. Tokie pokyčiai nesikerta su planais surengti pirminį viešąjį platinimą, ir bendrovė yra atvira registracijai biržoje, sakė S. Hu, atsisakydamas vardinti konkrečias datas.

Tarsi norėdama pabrėžti planuojamas pertvarkas, „Ant“ gegužės pabaigoje pasikeitė savo registruotą pavadinimą iš „Ant Financial Services Group“ į „Ant Grou Co.“.

Neįprasta pozicija

Dėmesys į kasdienes vartotojų paslaugas įstumia „Ant“ į neįprastą silpnesnės rinkos dalyvės poziciją, nepaisant jos 900 mln. vartotojų pirkimo įpročių. Nors „Alipay“ vis dar kontroliuoja daugiau nei pusę visų Kinijos sandorių, atliekamų per mobiliąją įrangą, ji vėluoja su vadinamosiomis miniprogramomis, naujovėmis, kurias prieš trejus metus pasiūlė „Tencent“.

Eksperimentinė programėlė leidžia žaidimų ir socialinės žiniasklaidos milžinei įtraukti per milijoną paslaugų teikėjų į savo „WeChat“ aplinką; per vienos sąsajos sistemą 400 mln. vartotojų kasdien nuomojasi dviračius, užsisako maisto, renkasi vietas kino salėje ar net perka butus.

Svarbiausia S. Hu užduotis – atremti konkurenciją tokių rinkos dalyvių kaip „Tencent“. Tačiau įmonės, tokios kaip „Meituan“ ir socialinio vaizdo platforma „Kuaishou”, pagilino problemą, braudamosi į platesnę „Alibaba“ ekosistemą ir taip traukdamosi nuo elektroninės prekybos ir mokėjimų.

„Ant“ ir „Alibaba“ yra įnirtingai kovojančios dėl savo pozicijų bendrovės, – sakė Markas Tanneris, Šanchajuje įsikūrusios mokslinių tyrimų ir rinkodaros įmonės „China Skinny“ įkūrėjas.

Personalizuotas turinys

„Alipay“ platforma siūlo tam tikrų natūralių privalumų prarastoms pozicijoms atgauti, sakė S. Hu. Jos sąsaja leidžia vartotojams personalizuoti dažnai naudojamas paslaugas, ir bendrovė planuoja naudoti algoritmus, siekiant ir toliau pritaikyti individualiam vartotojui „Alipay“ nukreipimo puslapį.

Po dvejų metų „Ant“ šiuo metu turi apie 600 mln. mėnesinių vartotojų, naudojančių jos 2 mln. miniprogramų. S. Hu nepateikė „Ant“ plėtros prognozių.

Pirmą kartą programėlė kilstelėjo vietinių apylinkių paslaugas į tą patį lygmenį, kaip ir jos finansinė vertikalė. Ji perkėlė paslaugas, tokias kaip „Ele.me“ ir „Fliggy“, „Alibaba“ maisto pristatymo bei kelionių padalinius, į „Alipay“ pirmąjį puslapį. „Alipay“ taip pat ketina sustiprinti savo paieškos funkcijos vaidmenį, kad žmonės galėtų lengviau surasti vietinių paslaugų miniprogramas, pažymėjo S. Hu.

„Alipay“ įpina superprogramėlės privalumus su miniprogramų privalumais, vartotojai per mūsų platformą gali įgyti spartesnę prieigą prie paslaugų, palyginti su „WeChat“, – sakė jis.

Tokios pastangos duoda rezultatų. „Alipay“ mokėjimų mobiliuoju telefonu dalis tris ketvirčius iš eiėls auga, ketvirtąjį ketvirtį pakilusi iki 55,1 proc., rodo mokslinių tyrimų konsultacinės įmonės „iResearch“ duomenys. „Tencent“ atitinkama dalis rinkoje sudaro 38,9 procento.

S. Hu, kuris prie „Alibaba“ komandos prisijungė 2005 metais, prieš tai dirbęs antrame didžiausiame Kinijos banke „China Constructin Bank“, tapo žinomas, kai pasiūlė finansines paslaugas be turto įkeitimo smulkioms įmonėms, pasitelkiant duomenų analizę, ir padėjo „Alibaba“ pralenkti „Amazon.com Inc.“ kuriant didžiausią Azijoje debesijos verslą.

Jo patirtis padės „Ant“ nusitaikyti į vartotojų paslaugų sektoriaus smulkias bendroves, siekiančias suskaitmeninti informaciją, sakė Michaelas Norrisas, Šanchajuje veikiančios konsultacinės agentūros „AgencyChina“ mokslinių tyrimų ir strategijų vadovas.

S. Hu taip pat teks išlaviruoti „Ant“ iš koronaviruso sukelto ekonominio nuosmukio, kuris išbandys paskolų portfelio, sukaupto per pastarąjį dešimtmetį kartu su maždaug 200 bankų partnerių Kinijoje, atsparumą.

Jo produktas „Huabei“, reiškiantis „Tiesiog vartok“, turėtų padėti bankams iki 2021 metų išduoti vartojimo paskolų už du trilijonus juanių (283 mlrd. JAV dolerių), teigia „Goldman Sachs Group Inc.“ analitikai. Gegužės pabaigos duomenimis, internetinis kreditorius „:MYbank“, kuriame „Ant“ yra didžiausias akcininkas, padėjo bankams išduoti kreditų už 600 mlrd. juanių dešimčiai milijonų smulkių ir vidutinio dydžio verslovių.

Kol kas įmonės rizikų valdymo priemonės veikia ne visu pajėgumu, sakė S. Hu. „Huabei“ ir „Mybank“ blogų paskolų koeficientas pakilo iki maždaug 2 proc., palyginti su 1,5 proc. iki viruso protrūkio, teigė bendrovė. Palyginimui, tarptautinės reitingų agentūros „Fitch Ratings“ duomenimis, Kinijos bankų neveiksnių paskolų koeficientas gali pakilti 2 proc. punktais, iki 3,5 proc., palyginti su pirmuoju praėjusių metų pusmečiu.

„Matome, kad po COVID mažųjų ir vidutinių įmonių bei jaunų kreditų gavėjų neveiksnių paskolų apimtys nežymiai auga, – sakė S. Hu, neprarasdamas vilties, kad blogųjų paskolų koeficientas iki kitų metų kovo mėnesio nukris iki ikikrizinio lygio.

Turto valdymas

Be lengvo paskolų išdavimo, „Ant“ taip pat siekia supažindinti savo pinigų rinkos platformos „Yu‘e“ 600 mln. vartotojų su turto valdymo variantais. Ji organizuos kryžminę prekybą produktais, tokiais kaip bankų siūlomos akcijomis bei obligacijomis paremtos investicijos, taip pat bendradarbiaus su didesniu būriu užsienio aktyvų valdytojų teikiant konsultacines paslaugas, panašiu principu, kokiu buvo įkurta bendra įmonė su „Vanguard Group“. „Vanguard“ robotas-konsultantas nuo pat savo paleidimo dienos balandį pritraukė 100 000 vartotojų.

„Atviros platformos strategija yra tai, ko mes visada siekėme, tad ateityje, be jokios abejonės, mes bendradarbiausime su daugiau partnerių“, – pabrėžė S. Hu.