Atraskite tofu. Pagamintas iš sojų pupelių ir dar kelių ingredientų, turintis daug augalinės kilmės baltymų – kaip ir populiarėjanti laboratorijose užauginta mėsa, - tofu sūris tampa vis populiaresnis. Jungtinėse Valstijose jis visada buvo nišinis gaminys, kai kam šis produktas atrodė beskonis ir keistos tekstūros. Dabar dalis tų pačių pirkėjų į baltą, tąsią iš sojų pupelių pagamintą varškę pažvelgia naujai.

Viena iš didžiausios naudos per pandemiją turėjusių įmonių yra „Pulmuine“, Pietų Korėjoje veikianti maisto gamintoja, kurios tofu pardavimai JAV šiuo metu sudaro 78 proc., ypač paklausios tokios rūšys kaip „Nasoya“, „Wildwood“ ir „Azumaya“. Kaip informavo „Pulmuone“ pardavimų viceprezidentas Jay‘us Toscano‘as, trys bendrovės gamyklos , dirbančios JAV, dirba šešias dienas per savaitę. Pasak viceprezidento, pardavimai tokie geri, kad „Pulmuone“ yra priversta importuoti tofu iš Korėjos, kad patenkintų paklausą.

„Augalinių maisto produktų asociacijos (PBFA) duomenimis, visi augalinių produktų pardavimai per trečiąją kovo savaitę, kai dėl pandemijos buvo uždaryta didžioji dalis įmonių JAV, padidėjo 90 proc., palyginti su ankstesniais metais, o po mėnesio vis dar buvo didesni 27 procentais. Remiantis ketvirtosios savaitės, pasibaigusios kovo 28 d., „Nielsen“ surinktais duomenimis, tofu pardavimai padidėjo 66,7 proc., lyginant su tuo pačiu 2019 metų laikotarpiu. Gegužę pardavimai vis dar buvo 32,8 proc. didesni.

Azijoje vartojamas daugiau nei tūkstantį metų, jis ypač populiarus supakuotas plastikinėje pakuotėje su vandeniu. Pasak Dašos Shor, „Mintel“ pasaulio maisto analitikės, tai „perspektyvi alternatyva kainų pokyčiams jautriems, sveiką gyvenseną propaguojantiems vartotojams, norintiems papildyti savo mitybą baltymais“.

„Soja ilgą laiką buvo peikiama, ir visiškai nepagrįstai, - sakė Michelė Simon, PBFA vykdomoji direktorė. – Jos pavadinimas skamba keistai, ji dažnai priskiriama prie beskonių maisto produktų, kurių žmonės nesupranta.“

Tofu pardavimai Jungtinėse Valstijose pernai sudarė 363 mln. JAV dolerių. Dr. Michaelas Gregeris, kuris vadovauja pelno nesiekiančiai organizacijai nutritionfacts.org sako, kad tofu yra priimtinesnis nei kiti mėsos alternatyvų sektoriaus gaminiai.

„Tofu turi 40 proc. mažiau kalorijų nei populiarūs augalinės kilmės „mėsainiai“, - sako jis. - Tofu ir kitų sojos produktų vartojimas siejamas su žemesniais vėžio– įskaitant ir mirčių nuo krūties vėžio riziką - ir širdies bei kraujagyslių ligų atvejų rodikliais, be poveikio tiroidinių hormonų lygiui.“ Anot 2019 metų mokslinių tyrimų analizės autorių, galima kalbėti apie „dabartinių rekomendacijų didinti sojos produktų vartojimą siekiant pailginti gyvenimo trukmę“ palaikymą.

Palyginimui su kitomis mėsos alternatyvomis, vienas svaras (apie 453 g) „Beyond Meat“ maltos „jautienos“ kainuoja 8,99 JAV dolerio, kai tuo tarpu už 14 uncijų (apie 397 g) tofu parduotuvėje sumokėsite 2,99 JAV dolerio.

Ten, kur anksčiau tofu maisto prekių parduotuvėse sudarė vos 5 proc. asortimento, dabar, kaip teigia J. Toscano‘as, jo mažmeninėse parduotuvėse susidomėjusiųjų šiuo gaminiu sparčiai daugėja. Anot mažmeninės bendrovės „Kroger“, turinčios 2 800 prekybos centrų visoje Jungtinėse Valstijose, tofu pardavimai nuo kovo vidurio iki gegužės pabaigos išaugo beveik 9 procentais. „Wegmans“, turinčios 101 parduotuvę septyniose valstijose, pardavimai per tą patį laikotarpį, lyginant su 2019 metais, padidėjo beveik dvigubai.

Tofu gamintojai, „House Foods“, japonų įmonė, turinti dvi gamyklas JAV, ir „Hodo Foods“, gaminanti visus savo tofu gaminius Ouklande, Kalifornijos valstijoje, taip pat praneša apie ženklų šio produkto pardavimų augimą. „House Foods“ pardavimai, lyginant su ankstesniais metais, išaugo 8 proc., ir bendrovė, kaip ir „Hodo“, planuoja ateinančiais metais padidinti savo pajėgumus.

Pasak „Hodo“ generalinio direktoriaus Minho Tsai, didelė tofu paklausa gamintojus užklupo netikėtai. Be to, palyginti su maitinimo paslaugų sektoriumi, tofu, aminamo mažmenininkams, efektyvumas yra mažesnis, atsižvelgus į mažesnes šiam sektoriui skirtas pakuotes. Koronaviruso eroje saugumo reikalavimai taip pat neleidžia spartinti gamybos.

Netgi tofu alternatyvų (yra ir tokios) gamintojai susiduria su plėtros sunkumais. Christianas Stroudas, „Foodies Vegan“ generalinis administracijos direktorius, gamina „Pumfu“, tofu tipo produktą iš moliūgo sėklų. Pasak Ch. Troudo, jo bendrovės pardavimai padidėjo 50 proc., ir jis buvo priverstas pasisamdyti papildomą pardavimų grupę visiems užsakymams patenkinti.

„Jeigu mūsų pardavimai ir toliau taip augs, šiais metais mes parduosime „Pumfu“ už daugiau nei milijoną dolerių“, - sakė Ch. Stroudas.

„Pirkėjai susisiekė su mumis, nes jie neranda pakankamai tofu sūrio, - sakė jis. – Dėl tiekimo grandinės problemų mums atsivėrė puiki galimybė pasinaudoti šiuo momentu.“