Keleivinių transporto priemonių registracijų Europos Sąjungoje, Europos laisvosios prekybos asociacijoje (EFTA) ir Jungtinėje Karalystėje per metus sumažėjo 78 procentais. Bendrovės pardavė tik 292 182 automobilius – žemiausias rodiklis nuo 1990 metų, kai pradėta rinkti duomenis, antradienį pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).

Automobilių gamintojai, nuo „Ford Motor Co.“ iki „Volkswagen AG“, perspėja patirsiantys nuostolių dėl pandemijos, per kurią kelioms savaitėms buvo uždarytos gamyklos ir automobilių prekybos salonai. Europos šalių vyriausybės iš lėto švelnina karantino taisykles, ir gamyklos vėl pamažu atgyja, pakurstydamos viltį, jog balandį bus pasiektas dugnas.

Nors perspektyvos lieka miglotos, automobilių pardavimai balandį Kinijoje atsigavo – geras ženklas likusiam pasauliui. Vokietijos kanclerė Angela Merkel pirmadienį pasiūlė įsteigti ES ekonomikos atkūrimo fondą, kuris sušvelnintų smūgį regiono ekonomikai.

Vis dėlto Europos vartotojų elgesys kelia daug klausimų, visų pirma dėl svyruojančio investuotojų pasitikėjimo ir susirūpinimo, esą apribojimai vėl gali būti sugriežtinti, kilus antrajai užsikrėtimų bangai.

Pardavimai per pirmuosius keturis šių metų mėnesius smuko apie 40 proc., ir tai rodo, kad visiškas atsigavimas užtruks. Pasak „Bloomberg Intelligence“ vyresniojo analitiko Michaelo Deano, prognozuojama, kad Europos automobilių pardavimai 2020 metais nukris 20 procentų.

„Stoxx 600 Automotive & Parts“ indeksas antradienį 8.30 val. laiku beveik nepakito, pirmadienį kilstelėjęs 8 procentais.

Visos Europos šalys pranešė apie balandį sumažėjusias naujų automobilių registracijas, nuo 61 proc. nuosmukio Vokietijoje, didžiausioje regiono rinkoje, iki 97 proc. Ispanijoje, kur buvo parduota tik šiek tiek daugiau nei 4 100 automobilių. Jungtinė Karalystė, Italija ir Prancūzija pranešė apie panašius nuosmukius.

Gamintojai taip pat padidino išlaidas elektromobiliams, būtinas, kad būtų patenkinti išmetamųjų teršalų kiekio reikalavimai. Prognozuojama, kad pandemijos poveikis ekonomikai suteiks impulsą elektromobilių rinkai Kinijoje, Europoje ir kitose valstybėse, kurios pirmenybę teikia perėjimui prie baterijomis varomų automobilių, teigiama „BloombergNEF“ antradienį publikuotoje ataskaitoje. Tačiau bendrieji pasauliniai automobilių pardavimai vargu ar atsigaus per penkerius metus.

Prancūzijos automobilių gamybos grupės „PSA Group“ gamintoja „Citroen“ pakoreguos savo automobilių išleidimo grafiką aštuoniolikos mėnesių laikotarpiu, teigė padalinio vykdomasis direktorius Vincentas Cobee. „Pastarieji du mėnesiai ir galbūt artimiausi trys ar keturi mėnesiai bus itin sunkūs, balanso požiūriu“, – kalbėjo jis antradienį per „BloombergNEF“ surengtą spaudos konferenciją.

Kad atremtų tokį nuosmukį, „Vokswagen“ atidėjo sprendimą statyti naują gamyklą Turkijoje; be to, šiuo metu ji laikinai pristabdžiusi kelias surinkimo linijas savo didžiausioje gamykloje Volfsburge ir siūlo klientams geresnes mokėjimo sąlygas ir atitinkamus saugiklius, tuo atveju, jei pirkėjai prarastų darbą.

„Fiat Chrysler Automobiles NV“ „pradėjo derybas dėl valstybės remiamos maždaug 6,3 mlrd. eurų (6,9 mlrd. JAV dolerių) vertės kredito linijos, kuri sustiprintų gamintojos balansą, praėjusį šeštadienį pranešė bendrovė.

Europos šalių vyriausybės diskutuoja, kokio dydžio paramą turėtų gauti automobilių pramonė – kartu užtikrinant, kad nebus ignoruojami ir kiti sektoriai, susiduriantys su panašiomis problemomis. Angela Merkel gegužę sugriovė stiprios Vokietijos automobilių pramonės viltis dėl skubių dotacijų automobilių pirkimams, vyriausybei atidėjus sprendimą iki birželio.

Prancūzijos finansų ministras Brunas le Maire‘as pareiškė, kad jo šalis iki birželio pabaigos parengs paramos priemones.

Viltis – ir galimas žvilgsnis į artimiausią Europos ateitį – kyla iš Kinijos, kur valdžia suvaldė pandemiją ir kur atsiranda naujos vartotojų tendencijos.

Paklausa didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje atsigauna, nes daugelis pirmą kartą automobilį perkančių vartotojų dairosi naujų judėjimo formų, mėgindami išvengti kelionių autobusais bei traukiniais, siejamų su didesne tikimybe užsikrėsti virusu, gegužę kalbėjo „Volkswagen China“ vadovas.