„Berkshire“ vis dar priklauso visas „Precision Castparts Corp.“ – aviacijos dalių tiekėjas, šiuo metu išgyvenantis sunkius laikus, nes „Boeing Co.“ ir „Airbus SE“ sustabdė orlaivių gamybą. „Berkshire“ įsigijo „Precision Castparts“ 2016 m., o sandorio vertė siekė 37,2 mlrd. dolerių – tai vienas stambiausių W. Buffetto sandorių.

Dabar reaktyvinių variklių menčių ir struktūrinių orlaivių komponentų gamintojas susiduria su dvigubu iššūkiu, nes koronaviruso pandemija sustabdė praktiškai visus skrydžius, taigi oro linijų kompanijoms tenka laikyti lėktuvus angaruose ir smarkiai apkarpyti numatytus tvarkaraščius. Tai reiškia mažesnį atsarginių dalių poreikį ir smarkiai sumažėjusią naujų orlaivių paklausą. Kadangi vežėjai prognozuoja, jog skrydžiai nesugrįš į 2019 m. lygį dar bent trejus metus, aviacijos tiekėjams tenka susitaikyti su ilgalaikiu nuosmukiu.

„Dabartinis nuosmukis skiriasi nuo įprastų ekonominių ciklų, – sako Nickas Cunninghamas, Londono „Agency Partners“ analitikas. – Paprastai būna stebimas smarkus trumpalaikis poveikis su gana sparčiu atsigavimu. Tačiau šį kartą poveikis atrodo reikšmingas, jei pažvelgsime į oro kelionių žlugimą visame pasaulyje.“

Oro linijų nuosmukis

Vien Jungtinėse Valstijose bendras keleivių skaičius sumažėjo maždaug 95 proc., jei lyginsime su praėjusiais metais. Pagrindinių JAV vežėjų indeksas šiemet prarado daugiau kaip pusę savo vertės: „United Airlines Holdings Inc.“ patyrė net 70 proc. nuosmukį. W. Buffettas pranešė praradęs pinigus, kuriuos buvo investavęs į aviacijos pramonę, įskaitant „American Airlines Group Inc.“, „Delta Air Lines Inc.“ ir „Southwest Airlines Co.“.

„Boeing“

„Oro linijų verslas – galiu klysti ir tikiuosi, kad klystu, – pasikeitė iš esmės, – pažymėjo W. Buffettas. – Ateitis man nebėra aiški.“

„Berkshire“ pirmininko pavaduotojas ne draudimo operacijų klausimais Gregas Abelis šeštadienį vykusiame metiniame „Berkshire“ susitikime pripažino, kad „Precision Castparts“ patyrė smūgį, nors jo gynybos verslas tebėra stiprus. Detalių gamintojas stengiasi pritaikyti verslą prie dabartinės paklausos, sakė jis, o W. Buffettas pridūrė, kad skauduliai jaučiami visoje tiekimo grandinėje.

„Šioje šalyje ir toliau gaminsime lėktuvus, ir toliau skraidysime. Tačiau esminis klausimas yra tai, ar mums reikia daugiau naujų lėktuvų, o jei ne, tai kada jų prireiks, ir tai daro įtaką daugybei žmonių, – kalbėjo W. Buffettas. – Tai neabejotinai paveiks ir „Precision Castparts“, ir „General Electric“. Tai akivaizdžiai paveiks „Boeing“.“

Aviacijos silpimas

„Boeing“ ir „Airbus“ taip pat susitraukė daugiau nei perpus, o tokie tiekėjai kaip „Spirit AeroSystems Holdings Inc.“ ir „Triumph Group Inc.“ patyrė dar didesnius nuostolius.

„Gerai, kad „Precision Castparts“ šiuo metu nėra atskira viešai listinguojama kompanija, nes jei būtų, jiems tikrai tektų gerokai nuleisti akcijų kainą, – teigia Jamesas Armstrongas, kuris „Henry H. Armstrong Associates“ prižiūri investicijas, įskaitant „Berkshire“ akcijas. – Jiems tai gal ir neatrodo puiki žinia, tačiau nemanau, kad jų verslas bankrutuos. Manau, kad jis tiesiog sulėtės.“

„Precision Castparts“ išgyveno du masyvius ir nenuspėjamus smūgius, kurie nebuvo kompanijos kaltė.

Dar prieš tai, kai COVID-19 protrūkis pastūmėjo oro linijas į sunkiausią krizę pramonės istorijoje, 2019 m. kovo mėnesį po dviejų mirtinų katastrofų buvo sustabdyta „Boeing“ orlaivių „737 Max“ eksploatacija. Šių metų pradžioje, kai buvo paskelbtas skrydžių draudimas, Čikagoje įsikūręs lėktuvų gamintojas sustabdė savo geriausiai parduodamo lėktuvo „Max“ gamybą.

„Boeing“ rūpesčiai

„Precision Castparts“ likimas yra glaudžiai susijęs su „Boeing“, teigia Scottas Hamiltonas, „Leeham Co.“ konsultantas, prižiūrintis populiarią aviacijos naujienų svetainę. Anot jo, kai žlunga aviacijos milžinas, žlunga ir jo tiekėjai.

„Niekas negalėjo numatyti aviacijos pramonės kolapso, kai praktiškai per vieną naktį 95 proc. srautų tiesiog išgaravo, – pažymi S. Hamiltonas. – Niekas negalėjo numatyti, kad „Max“ pusantrų metų negalės pakilti nuo žemės. Kaip „Precision“ yra susijęs su „Boeing“, taip ir „Boeing“ yra susijęs su oro linijomis.“

„Precision Castparts“ pardavimai per pirmąjį ketvirtį sumažėjo visose pagrindinėse rinkose, šeštadienį pajamų ataskaitoje pranešė „Berkshire“. Iš dalies tam įtakos turėjo „Boeing Max“ problemos, taip pat sumažėjusios siuntos klientams, nukentėjusiems nuo pandemijos. Visa tai lėmė, kad nurodytu laikotarpiu įmonės pajamos iki mokesčių sumažėjo 7,3 proc.

Dalių gamintojas laikinai sustabdė visus darbus Portlando (Oregono valstija) gamykloje, o vėliau perspėjo, kad „žymiai“ sumažins darbuotojų skaičių, rašoma „The Oregonian“ pranešime. „Berkshire“ teigia, kad verslas patyrė didesnius gamybos kaštus dėl „gamybos neefektyvumo, visų pirma susijusio su COVID-19“.

„Rimta problema“

„Boeing“ taip pat laikinai sustabdė įvairių orlaivių programų gamybą. Kompanija pranešė, kad sumažins darbuotojų skaičių 10 proc. (tai reiškia maždaug 16 000 darbo vietų) ir pristabdys lėktuvų, įskaitant „787 Dreamliner“, gamybą.

„Precision Castparts“, išsiskiriantis pažangiomis metalų liejimo ir kalimo technologijomis, ir toliau išliks pagrindiniu aviacijos grandinės tiekėju. Neskaitant orlaivių dalių verslo, įmonė aptarnauja ir energetikos pramonės klientus.

Tačiau kadangi komercinių oro kelionių laukia ilgas ir neaiškus atsigavimas, atkaklus W. Buffetto įsikibimas į „Precision Castparts“ artimiausiu laiku kels nepatogumų „Berkshire“.