Tai gera žinia.
Tačiau naujasis koronavirusas daro didžiulę įtaką šiai turizmo mekai, versdamas kentėti vyno daryklas, restoranus ir viešbučius. Prašmatnusis Napos slėnio aukcionas, rengiamas kasmet nuo 1981 m., šiemet pirmą kartą buvo atšauktas.
„Tai nežinomybės debesis. Aš net nesu tikras, ar po keturių mėnesių turėsiu visas priemones, reikalingas išpilstymui“, – sako vyndarys Philippe Langneris, kuriam priklauso vyno darykla „Hesperian“. 2017 metais Ph. Langneris per gaisrą prarado namą.
Didžiausią nerimą kelia tai, kaip beveik 500 regiono vyno daryklų tvarkysis finansiškai. Dauguma jų yra priklausomos nuo lankytojų (2018 m. jų užregistruota 3,9 mln.), kurie užsuka į degustacines sales, perka butelius ir jungiasi į vyno klubus. Kalifornijos gubernatorius Gavinas Newsomas kovo 20 d. liepė degustacines sales uždaryti, nors pačios vyninės klasifikuojamos kaip būtinieji verslai.
„Paprastai tokią pavasario dieną pas mus šurmuliuoja lankytojai. O dabar tapome miesteliu vaiduokliu“, – sako Diana Hawkins, „Pope Valley Winery“ savininkė.
Daugelis vyndarių sužinojo, kad jų draudimas nuo verslo trikdžių, skirtas kompensuoti prarastas pajamas veiklos išlaidoms padengti, turi komentarą smulkesniu šriftu, kur konkrečiai nurodoma, kad draudimas nepadengia virusų ir infekcijų padarytos žalos.
Užtat pasisekė vyno mėgėjams: viliojantys pasiūlymai ir reti vynai tiesiai iš gamintojų, netgi dar geriau – galimybė paremti jums patinkančias vynines ir užmegzti su jomis asmeniškesnį ryšį.
Desperatiškai ieško pirkėjų
„Žmonės ir toliau nori gerti, – sako Robas McMillanas, „Silicon Valley Bank“ vyno skyriaus vyresnysis viceprezidentas, – tačiau dabar Napos vyndariams svarbiausia internetiniai pardavimai ir socialinė žiniasklaida. Daugelis iš jų neturi daug grynųjų pinigų, jų užteks vos 90–120 dienų.“
Jis atkreipia dėmesį, kad Napos slėnio vyndariai apie 30 proc. savo vynų parduoda per degustacijas ir 20 proc. restoranams, tačiau dabar šie kanalai išdžiūvo.
Pavyzdžiui, Jill ir Steve'as Matthiassonų to paties vardo prekės ženklas, kuris ypač populiarus tarp someljė (neišskiriant ir manęs), yra parduodamas 40 valstijų ir 17 šalių, tačiau tik 15 proc. pardavimų vykdoma internetu, daugiausia vyno klubo nariams, kurie užsiregistravo per degustaciją. „Plėšausi iš paskutiniųjų, kad tik parduočiau vyną“, – prisipažįsta Jill.
Bandydami padidinti internetinius pardavimus, jie sudėjo į vieną rinkinį tuos pačius butelius, kurių turinio galite paragauti per degustaciją (6 už 249 dolerius) – virtualiam padegustavimui. „Kai kurie žmonės perka pakuotę dovanoms ir kartu su draugais rengia internetines degustacijas kiekvienas savo namuose“, – pasakoja vyndarė.
Didesnės vyno daryklos, sukaupusios ilgą patirtį, pavyzdžiui, „Heitz Cellar“, kurią 2018 m. įsigijo milijardierius iš Tenesio Gaylonas Lawrence'as, taip pat tikisi sumažėjusių pajamų. Generalinis direktorius Carltonas McCoy'jus sako, kad projektai ir įrangos pirkimai buvo atidėti, tačiau vyninė pasiliko visus savo darbuotojus. Jis bando išplėsti internetinę prekybą – pasak jo, tai tikra aukso gysla. Vyno mėgėjų ištikimybė jį nustebino.
O štai mažiau žinomi vardai išgyvena sunkesnius laikus. Brianas Bramesmanas iš „Summit Lake Vineyards“ pats skambina klubo nariams, kad ryšiai nenutrūktų.
Virtualių užsakymų ir sandorių pakilimas
Norėdami užmegzti asmeninius ryšius ir, žinoma, parduoti daugiau vyno, dešimtys Napos vyndarių rengia virtualias degustacijas „Zoom“ platformoje arba transliacijas savo vyninių puslapiuose „Instagram“ ar „Facebook“. Kasdien prisijungia vis naujų. Tai puiki proga susitikti su garsiais Napos vyndariais ir užduoti jiems klausimus, ir kol kas šios sesijos buvo nepaprastai populiarios. Praėjusią savaitę „Cade Estate“ sesija pritraukė net 500 žiūrovų.
Kai kurie vyndariai apie virtualias degustacijas skelbia „Napa Valley Vintners“ svetainėje. Viena viešųjų ryšių specialistė sukūrė svetainę, kurioje jos vyninės klientai galės sužinoti apie artėjančias degustacijas ir pasiūlymus.
Dauguma degustacijų nemokamos, tačiau kai kurios yra ekskliuzyvinės ir ragavimui bei aptarimui reikalauja įsigyti konkrečių butelių. „Bouchaine Vineyards“ siūlo virtualias degustacijas (kurioms reikia registruotis) ir patyrimus su Napos slėnio šefais bei muzikantais, taip pat – pasivaikščiojimus po vynuogyną su vyndariais, kurie pasakoja apie 2020 m. auginimo sezoną. Daugiau informacijos teikiama el. paštu.
Specialūs pasiūlymai apima viską, pradedant nemokamu siuntimu ir baigiant raritetais ir senesniais vynais, kurių niekur nebegalima įsigyti (kartais su nuolaida).
Garsaus vyndario Aarono Potto ir jo žmonos Claire prekės ženklas „Pott Wine“ savo svetainėje siūlo vynus, kurie dažniausiai siunčiami į restoranus, taip pat vyną, kurio savininkas iki šiol nė neketino siūlyti net vyno klubo nariams: ryškaus skonio 2016-ųjų „Infinite Improbability Drive“ kabernė mišinį už 95 dolerius, kurio tėra 96 dėžės.
Gyvenimas vynuogyne ir slėnyje
Laimei, dabar ne derliaus sezonas. A. Pottas, kuris konsultuoja daugelį vyninių, sako, kad dirbant vynuogynuose išlaikyti atstumą nesunku. Jis rotuoja vyninės darbuotojų komandas, kad jie taip pat galėtų dirbti dviejų metrų atstumu. Švara visada buvo esminis dalykas, tačiau dabar tai užvis svarbiausia: darbuotojai sterilizuoja visus paviršius ir netgi krautuvų svirtis.
Vienas iš didesnių iššūkių – supilstyti vyną į butelius. „Cain Vineyard“ dirba su puse pajėgumų, kad išlaikytų tinkamą socialinę distanciją tarp darbuotojų. Vyno gamintojas Chrisas Howellas sako, kad tai dar viena problema tiems, kam ir taip sunku su pinigais: „Nebegalime dalytis vienu automobiliu.“
Tokie prabangūs viešbučiai kaip naujasis „Archer“ ir „Meadowood“ turėjo užsidaryti. „Visit Napa Valley“ prezidentė ir generalinė direktorė Linsey Gallagher el. paštu pranešė, kad „preliminarūs „Smith Travel Research“ (STR) duomenys nuo kovo 15 iki 21 d. parodė, jog viešbučių užimtumas siekė 13 proc.“ Ji nesiryžo prognozuoti, kokio dydžio gali būti finansinis nuosmukis.
Kaip ir viso pasaulio restoranai, Napoje esantys taip pat stengiasi nepasiduoti, siūlydami maisto ir vyno išsinešimui.
Mattas Stampas, mano mėgstamo Napos vyno baro „Compline“ bendraturtis, sako kasdien tiekiantis maistą daugybei vyndarių. Paaukoję 20 dolerių galite nupirkti maitinimą sveikatos priežiūros darbuotojui.
„Mane dabar guodžia toks vynas, – pasakoja M. Stampas, – kuris nesiveržia būti dėmesio centre, kad ir koks geras būtų. Jį gaunu iš savo vyndarių draugų, kuriems taip pat atėjo sunkūs laikai. Jei visi galime padėti vieni kitiems, tai ir yra paguoda.“
Kalbant apie labdarą, Napoje įsikūrusi internetinė parduotuvė „Last Bottle“ rengia didžiulį nuolaidų maratoną, kuris baigsis balandžio 3 d., penktadienį, 11.59 val. PDT. Vienas doleris nuo kiekvieno užsakymo atiteks dviem slėnio organizacijoms, padedančioms tiems, kam to labiausiai reikia. Ketvirtadienį parduotuvė vos per dvi minutes pardavė 3000 butelių kabernė.
Winebid.com skelbia savaitinius internetinius vyno aukcionus, kuriuose parduodami suaukoti Napos vyno buteliai, tokie kaip „Harlan“ ir „Screaming Eagle“, taip pat pigesni, bet visų mėgstami vynai, kaip antai „Lorenza“. Gauti pinigai išdalijami restoranų darbuotojams. Aukcionai prasideda balandžio 5 d.