Tačiau per praėjusią savaitę pardavimai tiesiog išgaravo. Kol pirkėjai nuo prekybcentrių lentynų šlavė makaronus ir džiovintas pupeles, tokiems didmenininkams kaip „Natoora“, kuri perka vaisius ir daržoves iš daugiau nei 400 Europos ir JAV ūkininkų, nepavyksta parduoti maisto, kurį paprastai išperka restoranai ir viešbučiai.

„Situacija neįsivaizduojama, – interviu teigė F. Fubini. – Jungtinėse Valstijose smulkieji ūkininkai atsidūrė kritinėje situacijoje. Visiškai kritinėje. Tai nepaprastai sudėtinga problema.“

Daugelis tiekėjų mėgina parduoti maistą tiesiogiai pirkėjams, tačiau perdirbti sudėtingas tiekimo grandines ir tvarkytis su naujais saugojimo ir distribucijos reikalavimais atima nemažai laiko.

„Natoora“, kuri tiekia produktus Davido Chango „Momofuku Ko“, Londono kepsninei „Hawksmoor“ ir Gordono Ramsay restoranams, teigia, kad neparduotą maistą išdalins labdaros organizacijoms ir bažnyčioms. Ji taip pat bando parduoti daugiau produkcijos parduotuvėse ir jau paleido maisto pristatymo programėlę namų ūkiams, mėgindama susigrąžinti bent dalį prarastų pajamų.

Vis dėlto norint kompensuoti pajamas iš restoranų prireiks daug naujų mažmeninių klientų. F. Fubini apskaičiavo, kad vidutinio dydžio Londono restoranas per metus įsigyja apie 100 tonų vaisių ir daržovių.

„Mūsų pajamos Paryžiuje susitraukė iki nulio, Niujorke, galima sakyti, irgi“, – apgailestavo F. Fubini. Restoranų pardavimai sudaro apie du trečdalius „Natoora“ pajamų, kurios šiais metais turėjo siekti 45 milijonus svarų sterlingų. Dėl viruso greičiausiai teks atsisakyti didelės verslo dalies, sakė jis.

„Bravo Italy Gourmet“, eksportuojantys itališką maistą daugiausia į Artimųjų Rytų restoranus ir viešojo maitinimo įstaigas, paprastai parduoda 3 tonas sūrio per savaitę. Dabar užsakymai susitraukė iki nulio.

„Visų prekių, išskyrus prekybos centrų prekes, paklausa mažėja, – skundėsi „Bravo“ direktorius Federico Tanasi. – Niekada iki šiol nesusidūrėme su panašia problema.“

Taigi jis mėgina rasti naujų maršrutų savo sūriams, tokiems kaip Grana Padano ir Parmigiano-Reggiano, gaminamiems rankomis Italijos Emilijos-Romanijos regione. Nuo kitos savaitės bendrovė bandys gabenti maisto produktus iš Italijos į Liuksemburgą, o iš ten skraidinti į Kuveitą. Tačiau eksportas vis tiek bus gerokai mažesnis nei įprasta, o ilgesnė kelionė reiškia, kad produktų galiojimo laikas bus trumpesnis.

„Ortaggi Ltd.“, užsiimanti didmenine prekyba Londono Kovent Gardeno turguje, neteko net 70 proc. savo užsakymų iš viešbučių, teigė bendrovės bendrasavininkis Jaime'is Suarezas. „Ortaggi“ taip pat bando prekiauti tiesiogiai internetu, imdama 30 svarų sterlingų už duonos, pieno, kiaušinių ir šviežių daržovių krepšelį dviem asmenims.

„Viešbučių aprūpinimo versle sukuosi nuo 1990 m. ir dar niekada nemačiau nieko panašaus, – sakė J. Suarezas. – Verslo apskritai nebeliko.“