Uber Technologies Inc.“ ir „Deliveroo“ pranešė, kad skirs lėšų kompensuoti kurjeriams, kurie gali susirgti arba būti priversti laikytis karantino.

Londone įsikūręs „Deliveroo“ savo biudžete numatė keletą milijonų svarų sterlingų, skirtų kompensuoti kurjeriams dėl ligos prarastą uždarbį, teigia asmuo, turintis žinių apie šį sprendimą. Kompanija kompensuos nukentėjusiems kurjeriams už 14 dienų, o pašalpos dydis bus aukštesnis už Jungtinės Karalystės įstatymais numatytąjį, teigė šaltinis.

„Uber“ pranešė, kad pasiūlys JAV, Jungtinės Karalystės ir Meksikos kurjeriams kompensaciją už ligos laikotarpį, jeigu jiems bus diagnozuotas COVID-19 arba jie bus karantinuoti. Šią programą kompanija planuoja įgyvendinti visame pasaulyje.

Jungtinės Karalystės klientams išsiųstame pranešime „Deliveroo“ generalinis direktorius Willas Shu paskelbė, kad kompanija pradeda teikti „bekontaktę“ paslaugą, kuri leis klientams paprašyti kurjerių palikti maistą ant slenksčio, šitaip išvengiant perdavimo iš rankų į rankas. „Uber“ trečiadienį pranešė, kad jų vartotojai programėlėje taip pat gali palikti žinutę, prašydami panašios paslaugos.

Asmuo, susipažinęs su „Deliveroo“ strategija, kuri turėtų būti pristatyta kitą savaitę, sakė, kad kurjeriai taip pat galės pasirinkti bekontaktį pristatymą.

Kitos „Deliveroo“ atsargumo priemonės apima rankų dezinfekcijos priemonių užsakymą kurjerių vardu ir galimybę klientams kai kuriose Jungtinės Karalystės vietose per programėlę užsisakyti virtuvės ir namų apyvokos produktų iš prekybos centrų.

Darbuotojų kompensacijos fondai buvo įsteigti tuo metu, kai pavežėjimo kompanijos ginčija įstatymų leidėjų ir profsąjungų bandymus apginti kurjerių teises. Didžiosios Britanijos nepriklausomų darbuotojų profesinė sąjunga (IWGB) piktinasi, kad tokių kompanijų kaip „Uber“ kurjeriai negauna teisės į viršvalandžius ir atostogas.

„Ligos pašalpa nėra teisingas sprendimas tik dėl to, kad vyksta pandemija ir visas pasaulis stebi. Tai yra teisingas sprendimas, taškas, – pabrėžė Gregas Howardas, IWGB kurjerių ir logistikos skyriaus sekretorius. – Tai, kad „Deliveroo“ pranešė apie šį fondą spaudai pirmiau, nei kurjeriams, tik parodo kompanijos prioritetus.“

JAV „Uber“ ir konkurentai taip pat svarsto naują įstatymą, pagal kurį jų kurjeriai turės būti klasifikuojami kaip darbuotojai:

„Saugumas visada buvo mūsų prioritetas. Aktyviai stebime koronaviruso situaciją ir imamės priemonių apsaugoti savo bendruomenes visuose miestuose, kuriuos aptarnaujame.“

Auga įtampa ir tarp darbuotojų iš labiausiai nuo viruso nukentėjusių regionų. Ketvirtadienį Milano, Romos, Neapolio ir Bolonijos pristatymo darbuotojų profsąjunga paskelbė laišką, ragindama kelti streiką. Laiške teigiama, kad jie neturi teisių apsisaugoti, atsižvelgiant į pavojų sveikatai.

„Mūsų gyvybė ir sveikata verti daugiau nei pica, sušiai ar sumuštinis“, – feisbuko įraše skelbė tokios grupės, kaip Bolonijos kurjerių sąjunga.

Vyriausybės taip pat ėmėsi priemonių apsaugoti laisvai samdomus darbuotojus, kurie dažnai laikomi rangovais, todėl automatiškai negauna ligos ar kitų pašalpų iš įmonių, kurioms dirba.

Jungtinės Karalystės finansų ministras Rishi Sunakas trečiadienį pažadėjo 30 mlrd. svarų sterlingų paskatų paketą, kuris padėtų kovoti su koronaviruso poveikiu, pažadėdamas įstatymais numatytas išmokas visiems, kuriems liepta karantinuotis, bei dosnesnius socialinių išmokų paketus.

Prancūzijos darbo ministrė Muriel Penicaud interviu „LCI“ teigė, kad vyriausybė peržiūri priemones, skirtas suteikti finansinę paramą nuo krizės nukentėjusiems „rizikingų profesijų“ darbuotojams, įskaitant maisto pristatymo kurjerius.


Kol kas turimi duomenys rodo, kad praleisdami daugiau laiko namuose žmonės dažniau užsisako maisto pristatymo paslaugą, rašoma „UBS Group AG“ analitiko Huberto Jeaneau ketvirtadienį paskelbtame pranešime. Italijoje, kur valdžios nurodymu buvo paskelbtas karantinas visos šalies mastu, dėl kurio buvo uždaryta beveik viskas, išskyrus maisto prekių parduotuves ir vaistines, klientams vis tiek leidžiama užsisakyti maisto į namus per tokias programėles kaip „Deliveroo“, „Glovo“ ir „Just Eat“.

Visgi situacija gali greitai pasikeisti, rašo H. Jeaneau. Kinijoje dėl baimės užsikrėsti nuo sergančių kurjerių daugelis klientų nustojo naudotis pristatymo paslaugomis, o kai kurie pastatų kompleksai nebeįsileidžia maisto pristatytojų. Dvi didžiausios pristatymo bendrovės, „Meituan Dianping“ ir „Alibaba Group Holding Ltd.“, taip pat paleido bekontakčio pristatymo paslaugą, kad padėtų kovoti su problema.

„Manome, kad situacija gali pablogėti, jei kiltų susirūpinimas dėl maisto paruošimo ir (arba) kontakto su kurjeriais“, – rašoma H. Jeaneau pranešime. Jis pridūrė, kad klientai turi ruoštis ir tam, kad kurjeriai nebegalės važinėti gatvėmis arba užsidarys restoranai.